دسته‌بندی نشده

بازهم ابطال کارت های سوخت + جدول

کارت بنزین این خودروها می‌سوزد+جدول
 مرحله دوم ساماندهی و ابطال سهمیه ویژه بنزین خودروهای شخصی و عمومی به زودی آغاز می‌شود و به گفته مسئولان ستاد سوخت، در این مرحله سهمیه ویژه بنزین وانت بارها، آمبولانس‌ خصوصی، برخی از خودروهای نیروهای مسلح، خودروهای با پلاک مناطق آزاد می‌سوزد.

 یکی از برنامه های در دست اجرای دولت تدبیر و امید مدیریت مصرف بنزین با اجرای سیاست‌های قیمتی و غیر قیمتی همچون اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، افزایش قیمت و سامان دهی کارت هوشمند سوخت خودروها است.

از این رو از زمستان سال گذشته تاکنون کارت بنزین و سهمیه ویژه بنزین نزدیک به 6 میلیون خودروی شخصی، عمومی و موتورسیکلت ابطال شده که این پروژه منجر به کاهش بیش از هفت میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین 700 تومانی در کشور شده است.
به عبارت دیگر، با اجرای این طرح و با وجود صدور حدود 850 هزار کارت جدید سوخت برای خودروهای نو شماره جهش مصرف بنزین در کشور مدیریت شده که به اعتقاد مسئولان ستاد سوخت اجرای این طرح سالانه حدود یکهزار میلیارد تومان صرفه جویی برای دولت به همراه دارد.
حسین هاشمی معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به اجرای فاز اول این طرح و ابطال و یا تغییر کلاس سهمیه عادی و ویژه بنزین خودروها و موتورسیکلت‌ها، گفت: مرحله دوم این طرح به منظور ابطال و یا تغییر کلاس و تبدیل سهمیه های ویژه به سهمیه بنزین معمولی کارت های سوخت در سال جاری عملیاتی می شود.
این مقام مسئول با اشاره به اخذ مصوبات قانونی به منظور سامان دهی سهمیه ویژه بنزین خودروها، اظهار داشت: در مرحله دوم احتمال ابطال کارت بنزین نیمه یارانه‌ای (بنزین 700 تومانی) خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث وجود دارد.
هاشمی با تاکید بر اینکه در مرحله دوم این طرح تبدیل سهمیه ویژه بنزین وانت بارها، آمبولانس‌های خصوصی، برخی از خودروهای نیروهای مسلح، خودروهای با پلاک مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: علاوه بر این طرح تبدیل سهمیه ویژه به سهمیه عادی برخی از تاکسی‌های دوگانه سوز و تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی هم مراحل مطالعاتی برای اجرا را پشت سر می گذارد.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه زمان قطعی اجرای این طرح نهایی نشده اما قطعا در سال جاری اجرایی می‌شود، تبیین کرد: هم اکنون در حال تکمیل بانک اطلاعات و برگزاری جلسات کارشناسی هستیم.
به گزارش مهر، در مرحله اول اجرای طرح ساماندهی سهمیه بنزین 700 تومانی کارت‌های هوشمند سوخت تاکنون سهمیه عادی و یا ویژه بنزین موتورسیکلت‌های فرسوده، فاقد پلاک ملی و یا فاقد زمان ساخت، خودروهای فرسوده شخصی، آژانس‌های مسافربری و خودروهای موسسات آموزش راهنمایی و رانندگی ابطال شده است.

احتمال ابطال سهمیه ویژه برخی از خودروها
 نام خودرو  میزان سهمیه تخصیص فعلی با قیمت 700 تومان
تاکسی های دوگانه سوز درون شهری  300 لیتر در ماه
تاکسی های بین شهری دوگانه سوز (تاکسی فرودگاه امام خمینی)  600 لیتر در ماه
وانت بار نوع اول بنزین سوز  200 لیتر در ماه
وانت بار نوع اول دوگانه سوز  100 لیتر در ماه
وانت بار نوع دوم دوگانه سوز  200 لیتر در ماه
وانت بار نوع دوم بنزین سوز  400 لیتر در ماه
آمبولانس های خصوصی  750 لیتر در ماه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا