خودرو ارزان نخواهد شد

یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

خودرو ارزان نخواهد شد

نظر رسمی رئیس شورای رقابت

رییس شورای رقابت از اعلام قیمت خودرو تندر 90 تا پایان تابستان سال جاری خبر داد.

به نقل ازایسنا، رضا شیوا  درباره تاخیر در زمان اعلام قیمت خودرو تندر 90 گفت: متاسفانه برای قیمت گذاری این خودرو کمی درگیر مباحث بسته خروج از رکود شدیم که باعث شد قیمت گذاری کمی به تاخیر بیفتد.

وی با بیان این‌که کارشناسان در حال حاضر مشغول کار روی این موضوع هستند، تصریح کرد:‌ ان‌شاءالله تا آخر تابستان قیمت خودروی تندر 90 اعلام خواهد شد.

رییس شورای رقابت همچنین درباره احتمال تغییر در قیمت خودروهای داخلی با توجه به اعتراض برخی از نمایندگان مجلس و دولت اظهار کرد: در مورد این موضوع هیچ گونه بررسی قرار نیست انجام شود و ما قیمتمان را اعلام کرده‌ایم.

شیوا افزود: قرار شده است در رابطه با آپشن‌ها اطلاعاتی را به ما بدهند چرا که قیمتی که ما اعلام کرده‌ایم قیمت پایه و کارخانه بوده است.

وی همچنین درباره نحوه تاثیرگذاری کیفیت در قیمت خودروها نیز تصریح کرد: ما در فرمول قیمت گذاری متغیری به نام کیفیت داریم که هر ساله تا 2.5 درصد تاثیرگذار خواهد بود که براساس شاخص کیفیت اگر وضعیت خودرو بهتر شده باشد نمره مثبت و اگر بدتر شده باشد نمره منفی گرفته و دچار کاهش قیمت می‌شود.

رییس شورای رقابت در پاسخ به این سوال که بنابراین با این تفاسیر شورا برنامه‌ای برای کاهش قیمت خودرو ندارد، سکوت کرد و افزود: به هر حال شورای رقابت قیمت‌ها را گذاشته و قیمت‌ کارخانه را نیز مشخص کردیم و به طور متوسط قیمت خودروها 5.5 درصد با توجه به مشخصاتی از جمله تورم، بهره وری و کیفیت افزایش داشته است.

چندی پیش شورای رقابت قیمت خودروهای داخلی به طور متوسط 5.5 درصد افزایش داد که این موضوع با اعتراض برخی از نمایندگان مجلس و اعضای دولت همراه شد.

در حالی که برخی خبرها حاکی از بررسی این موضوع در جلسه شورای رقابت برای کاهش قیمت خودرو بود رییس این شورا بررسی قیمت خودروها را منتفی دانست.بنابراین با توجه به اظهارات شیوا به نظر می رسد قیمت خودرو تغییر نخواهد کرد.


بدون دیدگاه