آخرین خبر از شرایط لغو تحریم های خودروسازی

پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ | 1 نظر

آخرین خبر از شرایط لغو تحریم های خودروسازی

ايسنا: معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید چهار ماهه انواع خودرو را در کشور بین 410 تا 415 هزار دستگاه اعلام کرد.
محسن صالحی‌نیا با اشاره به اینکه روند صعودی تولید خودرو در کشور از چند ماه گذشته آغاز شده است، در پاسخ به این سوال که لغو تحریم‌های صنعت خودرو در چه وضعیتی قرار دارد؟ عنوان کرد: لغو تحریم صنعت خودرو مشابه سایر بخش‌ها و صنایع رخ داده است و صنعت خودرو به صورت ویژه مورد تحریم قرار گرفته بود که آن تحریم در حال حاضر برطرف شده است. او در ادامه با اشاره به اینکه توقف ثبت سفارش واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500سی‌سی همچنان پابرجاست و دولت برنامه‌ای برای لغو و یا بازنگری در آن ندارد،‌ گفت: سیاست دولت تشویق به مصرف خودروهای کم‌مصرف به‌ویژه هیبریدی در داخل است و در همین راستا تعرفه واردات این خودروها نیز کاهش یافته است.
وی عنوان کرد: زمانی که میزان مصرف خودروهای هیبریدی در بازار داخل افزایش یابد زمینه برای تولید و سرمایه‌گذاری در تولید این خودروها نیز به وجود می‌آید. به گفته معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت خودروهای هیبریدی بین 30 تا 40 درصد بالاتر از قیمت خودروهای مشابه بوده و به همین دلیل ورود با تعرفه پایین این خودروها تهدیدی برای صنعت خودروسازی کشور محسوب نمی‌شود. صالحی‌نیا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی در مورد خودروهای هیبریدی نیز وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: این محدودیت شامل خودروهای هیبریدی نمی‌شود و سیاست دولت تشویق به واردات و مصرف خودروهای هیبریدی است.


1 دیدگاه

  1. حميد | شهریور 6, 1393 | لینک نظر

    بي صبرانه منتظر هيبريدي هستيم حتي از نوع چيني