اخباراخبار داخلیچینی

کریس بنگل، فلسفه طراحی چانگان را می سازد

کریس بنگل، یکی از معروف ترین طراحان صنعتی جهان، از طریق کمپانی خود ( CBA) با تیم طراحی کمپانی چینی چانگان در شهر تورین ایتالیا، همکاری خواهد کرد. تمرکز کریس بنگل در این همکاری نه در طراحی مستقیم محصولات، بلکه بر روی روش و فلسفه طراحی، شیوه مدیریت و نحوه ارزیابی محصولات توسط این تیم خواهد بود.

به نقل از تهران الف، این حوزه ای است که کریس بنگل، به ویژه بواسطه همکاری با کمپانی ب ام و، در آن تجربه و تبحر زیادی دارد. بنگل در طی کار با ب‌ام‌و،  موجب تحول اساسی شیوه طراحی این کمپانی شد و به علاوه فرایند های تولیدی آن را به منظور ایجاد جوی که  در آن تیم طراحی بتواند خلاقیت ها و قابلیت های خود را شکوفا سازد، بازسازی نمود.

 بنگل در رابطه با همکاری خود با چانگان می گوید: «من با علاقه تحولات چانگان را در سالهای گذشته دنبال کرده ام و به ویژه تحت تأثیر فعالیت های آنها در ایتالیا قرار گرفتم. کارهای آنها در تورین که با استفاده از استعدادهای محلی انجام می شود، توسعه مرکز طراحی آنها در این شهر، و تماسی که با این مرکز تاریخی طراحی خودرو در ایتالیا برقرار ساخته اند، فوق العاده است؛ و این یکی از دلایلی است که مرا مشتاق همکاری با آنها نموده است».

کریس بنگل -1
 گفتنی است وسعت تأسیسات طراحی کمپانی چانگان در شهر تورین، از زمان افتتاح آن در سال 2012، دو برابر شده و به  22000 متر مربع افزایش یافته است. این مرکز گروهی از طراحان بین المللی از جمله آندریاس زاپاتیناس،  همکار سابق کریس بنگل در کمپانی های فیات و بی.ام.و ، را در تیم طراحی خود به خدمت گرفته است.

 تأسیسات مرکزی کمپانی چانگان، به عنوان یکی از چهار غول خودروسازی چین، در شهر چونگین چین واقع است. این کمپانی 2 میلیون خودرو در سال تولید می نماید. این کمپانی به علاوه تأسیساتی در  دیترویت آمریکا، بریتانیا و ژاپن دارد.

  گفتنی است با وجود اینکه کمپانی چانگان همکار بسیار معتبری در زمینه صنعت خودرو برای کمپانی کریس بنگل به شمار می رود، لیکن بنگل در حال حاضر با بسیاری کمپانی معتبر دیگر در سطح جهان همکاری دارد که از جمله آنها می توان به غول محصولات الکترونیکی، سامسونگ، اشاره نمود که بنگل «طراح ارشد» آن می باشد.

2 دیدگاه

  1. خودروی eado و cs35 چانگان واقعا در طراحی خوب عمل کرده و شبیه خودروهای ژاپنی از شرکت مزدا شده اند، با ورود کریس بنگل و نظارت بر طراحی و توسعه آینده چانگان بسیار عالی ارزیابی میکنم کاش سایپا هودروی ایدو را با فول ترین تیپ وارد بازار میکرد و آپشن هتی اون حذف نمیکرد اگر اینگنه میشد قطعا یکی از پرفروشترین سدان های موفق بازار میشد البته با قیمت منصفانه و نه با قیمت زوتای 300 ک6 با قیمت 73 ملیون ارایه میسه نه طراخی جالبی داره و نه موتور گیربکس عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا