چارجر دیتونا، از رویا تا واقعیت

سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

چارجر دیتونا، از رویا تا واقعیت

به نقل از صفحه مجله اتومبیل – دوج برای شرکت دادن سرآمد تولیدات کارخانه یعنی دایتونا در مسابقات، تعدادی از آنها را به صورت خیابانی تولید و روانه بازار کند. در سال 1969 اتومبیلهای تولیدی علیرقم موفقیتهایی که کسب نموده بود، به علل گوناگون مشکل فروش داشت. تعداد کمی از این خودرو که تنها در 1969 تولید شد، به فروش رفت و حتی نمایندگی ها مجبور شدند برخی دایتوناهای تولیدی را مجددا با حذف آپشن تبدیل به دوج چارجر معمولی کرده تا به فروش برسانند.
امروزه بعد از گذشت چهل و پنج سال، ارزش این اتومبیل بخاطر قابلیتهای فوق العاده و تعداد تولید محدود بسیار بالاست و با قیمتهای چند صد هزار دلاری خرید و فروش می شود.

دنده 6- این مدل در سال 1969 با دو موتور هشت سیلندر خورجینی 7.0 و 7.2 لیتری عرضه می شد که نیروی خود را به واسطه گیربکس 3 سرعته اتوماتیک یا 4 سرعته دستی در اختیار چرخ های عقب قرار می داد.از قدرت تولیدی به صورت دقیق اطلاعای در دست نیست اما منابع مختلف رقمی بین 360 الی 500 اسب بخار را برای این مدل اعلام می کنند.نکته مهم در خصوص دیتونا، قطعات آیرودینامیک مخصوص آن شامل دماغه و بال بزرگ عقب است که امکان دست یابی به سرعت های بالاتر از چارجر معمولی را بدون از دست رفتن پایداری برای خودرو فراهم می کرد.


بدون دیدگاه