اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژی

تویوتا ها دیگر تصادف نمی کنند

خودروساز ژاپنی تویوتا قصد دارد تا فن آوری اجتناب از برخورد را بر روی همه مدل های خود در دسترس مشتریان قرار داده و شاید حتی انرا به صورت تجهیزات استاندارد عرضه کند.
 این برنامه از سال 2015 اجرایی خواهد شد و بیل فای از مدیران ارشد اجرایی تویوتا در این مورد اعلام کرده است که این فن آوری در لیست تجهیزات استاندارد برای تویوتا قرار خواهد گرفت در حالی که در اکثر موارد این امکان در خودروهای لوکس این شرکت قرار گرفته که البته در حال حاضر هیچ وسیله نقلیه تویوتا به فن آوری اجتناب از برخورد مجهز نیست.
در حال حاضر خودروهای تویوتا به سیستم‌های هشدار دهنده قبل زا برخورد مجهز هستند که با نور فلش در شیشه جلو و بوق به اعلام هشدار می‌پردازند ولی محصولات لوکس این شرکت با سیستم پیشرفته تر ایمنی عرضه می‌شوند که قادر به متوقف کردن خودرو در سرعت‌های نسبتا پایین برای جلوگیری از تصادف بوده که در مواردی که راننده دچار پریشانی و حواس پرتی و عدم تمرکز است بسیار مفید و حیاتی است.
تامین بودجه این تجهیزات یکی از بزرگترین چالش‌های خودروساز ژاپنی است و از همین روی اینشرکت به دنبال راه کارهایی است تا سیستم‌های ایمنی آسان تر در مدل‌های ارزان تر این شرکت نیز به اشتراک گذاشته شود و تاس رحد امکان بودجه بیشتری را بر مشتری تحمیل نکند که البته یکی از راه کارهای ان کمتر شدن سود فروش از هر وسیله نقلیه است.
به گزارش خودروسازی، رتبه بندی‌های ایمنی از جمله IIHS به یک فرصت بازاریابی برای شرکت‌های خودروسازی تبدیل شده و خودروهایی که دارای استاندارد “Top Safety Pick +” باشند به طور یقین مشتریان بیشتری خواهند داشت که حاضرند هر مبلغی را برای ایمنی بالا پرداخت کنند و به تازگی نیز داشتن یک سیستم هشدار دهنده اولیه برخورد از سوی همین موسسه به صورت اجبار به تمامی‌خودروسازان ابلاغ شده است.

3 دیدگاه

  1. دم تویوتا گرم با این مشتری مداریش یاد بگیرند این لگن سازهای داخل ولی بنز این تکنولوژی رو از سال 2005 داشت تو نسل اس کلاس اونم

  2. فرقون ساز های ما تازه داشتن ی کیسه هوا اونم زوری اومده جز استانداردشون… تازه اگه درست کار کنه..

  3. اينجا به خاطر يورو چهار دوتومن ميکشن رو ماشين در حالى که اصلأ آپشن حساب نميشه براى راننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا