اسلایدرکلاسیک

ماجرای عجیب لامبورگینی شاه سابق + گالری

از شاه مخلوع تا نیکلاس کیج

به نقل از صفحه مجله ماشین – مجله کلاسیک اند اسپورت کار بریتانیا دریکی از شماره های سال 2009 اش اقدام به معرفی و تست 3 دستگاه لمبورگینی میورا نمود.
درنهایت یک عکس به یاد ماندنی در زمان توقف خودروها در جلوی درب هتل لوکس Gstaad در ارتفاعات زیبای آلپ سوییس به ثبت رسید که یکی از 3 لمبو که شرابی رنگ است و درپشت همه قرار گرفته همان میورای معروف شاه مخلوع ایران بود.
خودرویی که از هنگام سفارشش از طریق کنسول ایران در رم در سال 1971 به قیمت 13 میلیون لیر ایتالیا و سپس چک های امنیتی اش توسط ساواک و ارسال به سن موریس برای محمدرضای پهلوی و سپس تهران ، تا خروجش ازکشور در سال 1995 ( همراه 9 خودروی کلاسیک ارزشمند دیگر ) و فروشش به یک تاجر عرب در دوبی و سپس رسیدنش به حراج brooks و خریداری توسط نیکولاس کیج معروف و حالا هم که در تملک یک وکیل آمریکایی است همیشه پرحاشیه و حرف حدیث بوده..اما همچنان پس از گذشت سالها هنوز هم این ورژن ویژه میورا مورد توجه مجلات بزرگ خودرویی دنیاست..طراحی و مهندسی که هیچگاه قدیمی نمی شود.

 

 

دومین میورا ایرانی

1971 Lamborghini Miura P400SV Berlinetta
Coachwork by Bertone
که بصورت سفارشی برای شاه اسیق ایران ساخته شد .سپس د راوایل دهه 90 میلادی از کشور خارج و راهی ایتالیا شد تا به مالک جدیدش که یک فروشنده خودروهای ب ا و درآن زمان بود در پسارو ایتالیا تحویل داده شود.سپس د رسال 1993 بازسازی و درجولای سال 1994 تصویرش روی جلد مجله کلاسیک اند اسپورت کار قرار گرفت
درادامه در سال 2004 به یک کلکسیونر لمبورگینی در نیواورلن امریکا فروخته شد
ازآن زمان تاکنون اطلاعات خاصی از این میواری سفارشی و پروتوتایپ در دست نیست.

لامبورگینی میورا-16 لامبورگینی میورا-17 لامبورگینی میورا-18 لامبورگینی میورا-19

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا