اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژی

انقلابی در صنعت خودروسازی

اولین خودرو با پرینتر سه بعدی تولید شد لوکال موتورز خودروساز مستقر در Crowdsourcing بیشتر به خاطر ساخت مدل‌های برتر با موتور V8 شناخته شده است و حالا پروژه بعدی این شرکت یک پروژه کاملا جاه طلبانه است.

مانند تمام خودروسازان علاقمند به حیطه چاپ 3 بعدی، لوکال موتورز یک خودرو الکتریکی پرینت 3 بعدی را در نمایشگاه بین المللی در شیکاگو به نمایش گذاشت.
بنا بر گزارشات لوکال موتورز این خودرو را Strati نامیده است که یک خودرو فول سایز و قابل رانندگی است که تنها از 40 قطعه تشکیل شده است که در مقایسه با تعداد قطعات خودروهای امروزی که تا 30 هزار قطعه نیز می‌رسد بسیار ناچیز است.

local-motors-strati-003-1500x1000
این شاهکار شگفت انگیز مهندسی تنها 40 ساعت برای خلق شدن به صورت 3 بعدی نیاز دارد و اگر هعه چیز به خوبی پیش رود این یک گام بسیار بزرگ در چاپ 3 بعدی و تولید خودرو خواهد بود.
به گزارش خودروسازی، سیستم الکتریکی نیروگاهی این خودرو همانند Twizy رنو است و باتری از منابع خارجی بهره گرفته شده است و برخی از قطعات نیز شامل حال چاپ 3 بعدی نشده اند.
این شرکت اخیرا یک ویدیو نیز منتشر کرده است تا زمان واقعا حیرت انگیز چاپ این خودرو را پیش از پیش به نمایش گذارد تا شاهد تولید 3 بعدی این قطعات توسط یک ربات چاپ گر و با استفاده از لاستیک و فیبر کربن باشیم.

local-motors-strati-006-960x640
همانند Rally Fighter، لوکال موتورز استراتی توسط یک مجموعه طراحی از جمله طراح ایتالیایی Michele Anoé متولد شده است که برنده جایزه 5 هزار دلاری برای طراحی این خودرو نیز شده است.
لوکال موتورز اعلام کرد که این خودرو برای نیازهای حمل و نقل شهری شیکاگو ساخته شده است و امیدوار است که در ماه‌های بعدی آن را در خیابان‌ها نیز مشاهده کند.

local-motors-strati-001-640x426

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا