اخباراخبار داخلیفناوری و تکنولوژی

ترمز هایی که نمی گیرند !

بروز عیب در ترمز ABS خودروهای داخلی حادثه ساز شده است

روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ چاپ: ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
گروه خودرو: در شرایطی که خودروهای داخلی گاهی در ساده‌ترین موارد و سیستم‌ها نیز دچار مشکلات فنی می‌شوند، حالا خبر می‌رسد برخی سیستم‌های ایمنی این خودروها نیز با مشکل روبه‌رو شده و نگرانی‌هایی را برای مردم به وجود آورده‌اند. «مشکل جدید» به سیستم ترمز خودروها مربوط می‌شود؛ به‌نحوی‌که برخی شهروندان می‌گویند، ترمز خودرو آنها پس از عبور از دست‌انداز، خوب عمل نمی‌کند و این موضوع سبب بروز حوادثی در جاده‌ها و خیابان‌های کشور نیز شده است.
به گفته آنهایی که چنین اتفاقی را طی چند ماه اخیر تجربه کرده‌اند، پس آنکه برای رد شدن از دست‌اندازها، سرعت را کم می‌کنند، ترمز خودروشان به اصطلاح نمی‌گیرد و حالتی پیش می‌آید که انگار دو چوب خشک را به هم می‌فشارند.
این موضوع حتی حوادثی را نیز به‌دنبال داشته و سبب بروز تصادفاتی در جاده‌های درون شهری و برون شهری کشور شده که البته گزارشی مبنی‌بر تلفات احتمالی و همچنین میزان خسارات وارده، در دست نیست. آن طور که امدادگران در پاسخ به پرسش حادثه دیده‌ها مبنی‌بر چرایی رخ دان این اتفاق، عنوان کرده‌اند، ظاهرا بروز مشکلات فنی در ترمز ضدقفل خودروها، دلیل اصلی این ماجرا است. این در شرایطی است که خاصیت اصلی ترمز ضدقفل، به سریع تر عمل کردن آن در مقایسه با ترمزهای معمولی مربوط می‌شود، اما حالا نقطه قوت این ترمز به نقطه ضعفش تبدیل شده است.
بروز مشکل در سیستم ترمز، موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت؛ زیرا مستقیما با جان شهروندان در ارتباط است و از همین رو خودروسازان باید پس از انجام بررسی‌های لازم و پی بردن به صحت و سقم این مساله، آن را حل و فصل کنند.
با توجه به آنکه مدتی است خودروسازان کشور روی به فراخوان محصولات خود آورده و در حال جا انداختن این موضوع هستند، قطعا باید فکری هم به حال «مشکل جدید» کرد و با انجام فراخوان، مانع حوادث تلخ‌تر احتمالی شد.

 

* عکس تزیینی است و ارتباطی با متن ندارد.

2 دیدگاه

  1. این مشکل بیشتر برای ترمز های کاسه ای پیش میاد که قفل میکنن و باید ترمزهای دیسکی رو جایگزین شان کرد………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا