اخباراخبار خارجیکره ای

اعتصاب مجدد کارکنان کیا و هیوندای

پیشنهاد 10 میلیارد دلاری هیوندای موتور و شرکت‌های تابعش برای خرید قطعه زمینی در سئول خشم کارکنان این شرکت را برانگیخت و اعتصاب آنها برای دومین روز پیاپی را به دنبال داشت.

به نقل از ایسنا، گروه هیوندای که شامل کیاموتورز و هیوندای موبیس است هفته گذشته پیشنهاد 10 میلیارد دلاری برای خرید زمینی در سئول برای ساخت مقر مرکزی، هتل و مجتمع تفریحی داد که سه برابر ارزش زمین مذکور است.

همچنین کارکنان هیوندای و کیا در حالی اعتصاب کردند که این دو شرکت قصد دارند کارخانه‌های جدیدی در چین و مکزیک برای نزدیک بودن به بازارهای صادراتی خود بسازند و در این کشورها دستمزدها کمتر از کره جنوبی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران معتقدند توافق اخیر هیوندای برای خرید زمین روند مذاکرات این شرکت با اتحادیه‌ها درباره دستمزد را پیچیده کرده است.

حدود 47 هزار کارمند هیوندای در کره جنوبی روز چهارشنبه برای دومین روز پیاپی در اعتراض به قرارداد خرید زمین در اعتصاب بودند در حالیکه اتحادیه کارمندان کیا یک اعتصاب چند ساعته برگزار کردند.

هیوندای که به همراه کیا پنجمین خودروساز بزرگ جهان است، از اعتصاب‌های اخیر کارکنانش لطمه دیده، با اینهمه ضرر حاصل از این اعتصاب‌ها معمولا با کار فوق العاده جبران شده است.

انتظار می‌رود اختلافات کارکنان، دستمزدهای بالا در بازار خانگی و ارز قوی این خودروساز را تحت فشار بیشتری قرار دهد تا تولید خارجی خود را تسریع کند. هیوندای سال گذشته 62 درصد از خودروهایش را در خارج از کره جنوبی تولید کرد که بالاتر از 20 درصد در سال 2014 بود.

از زمان آغاز مذاکرات دستمزد در ژوئن هیوندای موتور و نمایندگان اتحادیه در مورد افزایش پیشنهادی دستمزد اختلاف داشته‌اند زیرا این شرکت معتقد است افزایش مورد درخواست موجب افزایش چشمگیر هزینه‌های نیروی کار می‌شود.

کارمندان کره‌ای هیوندای بجز مدیران به طور متوسط 94 میلیون وون (90 هزار و 419 دلار) در سال درآمد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا