رانندگی خودکار ب ام و در چین عملی می شود

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ | 1 نظر

رانندگی خودکار ب ام و در چین عملی می شود

خودروساز لوکس آلمانی بی ام و با همکاری غول اینترنتی چینی بایدو آزمایشات رانندگی اتوماتیک در پکن و شانگهای را آغاز می‌کند.

به نقل از ایسنا، خودروهای آزمایشی بی ام و تاکنون هزاران کیلومتر را در بزرگراه‌های آلمان به صورت آزمایشی پیموده اند. بی ام و اعلام کرده این پروژه اکنون توسعه خواهد یافت و شامل شهرهای بزرگ دیگر در چین خواهد بود.

این خودروساز آلمانی در بیانیه ای اعلام کرد بی ام و پروژه تحقیقاتی دیگری که راه را برای رانندگی کاملا اتوماتیک در چین هموار می‌کند، آغاز کرده است.

خودروهای آزمایشی که در این پروژه طراحی شده اند در بزرگراه‌های شهری در پکن و شانگهای حرکت خواهند کرد.

بی ام و در چنین پروژه ای به یک شریک نیاز دارد زیرا قابلیت رانندگی نیمه اتوماتیک نیاز به نقشه های کیفیت بالا برای کمک به بررسی دقیق در صورت قرار گرفتن در یک محدودیت یا رد کردن اشتباهی یک پیچ دارد.

خودروها در حال حاضر حافظه کافی برای ذخیره نقشه‌های مشروح کل یک کشور را ندارند از این رو خودروسازان به همکاری شرکت‌های مخابراتی و اینترنتی برای کمک به دانلود اتوماتیک اطلاعات به خودروهای در حال حرکت نیاز دارند.

بر اساس گزارش رویترز، بایدو بزرگ‌ترین موتور جست و جوی اینترنتی چین را اداره می‌کند و همچنین فراهم کننده خدمات نقشه و رایانش ابری است.


1 دیدگاه

  1. علی | مهر 14, 1393 | لینک نظر

    با سلالم
    بنز این کارو تو اس نسل فعلیش داره انجام می ده و کاملا هم جلوتر از ب ام و داره حرکت می کنه البته بنز هم اعلام کرده شاید تا سال 2015 ولی به نقلی تا سال 2020 این سیستم کامل بشه و به میدون بیاد الان بنز واسه اکسورش هم این تکنولوژی رو قراره استفاده کنه البته قول سال 2025 دادند