دسته‌بندی نشده

ضرر و زیان اقتصادی ترافیک چقدر است؟

همیشه فکر می کنیم که ترافیک فقط برای ما هزینه در بردارد ولی به نظر می رسد ترافیک هزینه های گزافی برای سایر کشورها نیز در بردارد.
 به نقل از خودروسازی، نشستن شما در صندلی خودرو در ترافیک‌های طویل بزرگراهی ممکن است بیش از آنچه فکر می‌کنید هزینه در برداشته باشد.
با توجه به گزارش‌های منتشر شده، هزینه ترافیک برای آمریکایی‌ها در حدود ۱۲۴ میلیارد دلار زیان مستقیم و غیر مستقیم است که در سال ۲۰۳۰ این ضرر و زیان به ۱۸۶ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد که از مقدار اعلام شده در حدود ۷۸ میلیارد دلار زیان از طریق زمان از دست رفته و سوخت و ۴۵ میلیارد دلار نیز هزینه‌های غیر مستقیم کسب و کار است تا در مجموع ۲۰ درصد کل بودجه تراکمی‌این کشور را به خود اختصاص دهد.
این مطالعه از طریق مرکز پژوهشی کسب و کار و اقتصاد لندن انجام شده است که در ضمن اعلام شده است که هزینه ترکیبی سالانه ترافیک در آمریکا و اتحادیه اروپا به ۲۹۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ افزایش پیدا خواهد کرد که افزایش ۵۰ درصدی را نسبت به امسال نشان می‌دهد که بدین ترتیب در سال ۲۰۳۰ برای هر خانواده آمریکایی ترافیک هزینه ای در حدود ۲۳۰۱ دلار را تحمیل خواهد کرد که نسبت به سال ۲۰۱۳ افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد که البته متاسفانه هزینه‌های بیشتری را برای خانوارهای اروپایی با متوسط هزینه ۳۱۷۵ دلار دارد.
به نظر شما ترافیک چه هزینه ای بر روی دوش خانوار ایرانی و کشور عزیزمان دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا