اخباراخبار داخلیایرانی

رشد تولید خودروسازان داخلی متوقف شد

آمار تولید خودرو در مهرماه امسال نشاندهنده آن است که در اولین ماه پاییزی تولید به ۱۰۳ هزار و ۲۳۸ دستگاه رسیده که در مقایسه با ماه قبل از آن، ۱۱ هزار و ۷۳۵ دستگاه افت را نشان می‌دهد.
روزنامه دنیای اقتصاد
گروه خودرو: طبق آخرین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت رشد تولید خودرو در مهرماه متوقف مانده است این در حالی است که نعمت‌زاده از خودروسازان خواسته است تا پایان سال جاری یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو تولید کنند. بر این اساس به‌نظر می‌رسید که با توجه به لغو تحریم‌ها و همچنین رفع مشکلات نقدینگی خودروسازان در سایه افزایش قیمت، روند صعودی تولید همچنان ادامه یابد حال آنکه کاهش تولید سوالاتی پیرامون عملکرد خودروسازان در این زمینه به‌وجود می‌آورد.
یک کارشناس صنعت خودرو در این مورد عنوان می‌کند که خودروسازان با توجه به تقاضای بازار، به تولید خودرو می‌پردازند حال آنکه کاهش تقاضا به دلیل افزایش قیمت امری طبیعی به‌نظر می‌رسد. بر این اساس برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که تعداد تعطیلات رسمی در مهرماه می‌تواند دلیلی بر کاهش تولید باشد؛ اما آمار تولید خودرو در مهرماه امسال نشاندهنده آن است که در اولین ماه پاییزی تولید به ۱۰۳ هزار و ۲۳۸ دستگاه رسیده که در مقایسه با ماه قبل از آن، ۱۱ هزار و ۷۳۵ دستگاه افت را نشان می‌دهد.
این آمار که روز گذشته از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد حکایت از آن دارد که تولید خودروهای سواری در کشور طی مهرماه امسال به 87 هزار و 666 دستگاه رسید که نسبت به شهریور امسال با افت 9 هزار و 589 دستگاهی همراه بوده است.
بر اساس این گزارش، تولید انواع خودرو توسط ایران خودرو در مهرماه 55 هزار و 908 دستگاه بود که در مقایسه با تولید شهریور امسال، افت 6 هزار و 830 دستگاهی را نشان می‌دهد. تولید سواری این شرکت نیز در مهرماه با افت 5هزار و 644 دستگاهی نسبت به شهریورماه، به 47 هزار و 344دستگاه رسید. تولید انواع خودرو در مهرماه توسط گروه خودروسازی سایپا نیز 36 هزار و 582 دستگاه بود که در مقایسه با شهریورماه، 5 هزار و 671 دستگاه کاهش داشته است. تولید سواری توسط سایپا نیز در شهریورماه با افت 5هزار دستگاهی، به 31 هزار و 194 دستگاه رسید.
تولید انواع خودرو در کشور طی هفت ماه امسال 625 هزار و 540 دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4/71 درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین تولید انواع سواری طی هفت ماه امسال 530 هزار و 313 دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8/70درصد رشد را نشان می‌دهد.

1 دیدگاه

  1. خدا رو شکر » کمترین حسنش این می تونه باشه که مردم کمتری کشته میشن از دست اشغال سازان وطنی وچینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا