رنو در سهام پارس خودرو شریک می شود؟

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ | 9 نظر

رنو در سهام پارس خودرو شریک می شود؟

وی با بیان این که هنوز به نتیجه نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: نتیجه این مذاکرات بستگی زیادی به توافق ایران و 1+5 داشته و عملا هنوز اتفاقی نیفتاده است.
مدیر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی گروه خودروسازی سایپا از در جریان بودن مذاکرات با شرکت رنو برای واگذاری بخشی از سهام شرکت پارس خودرو خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید سوری امروز در نشست خبری اظهار کرد: چند وقتی است که مذاکرات با شرکت رنو برای واگذاری بخشی از سهام پارس خودرو در جریان است.

وی با بیان این که هنوز به نتیجه نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: نتیجه این مذاکرات بستگی زیادی به توافق ایران و 1+5 داشته و عملا هنوز اتفاقی نیفتاده است.

در ادامه این نشست حسن امیری – معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا – گفت:‌ بهمن ماه سال جاری خودرو جدید سایپا به نام ساینا بر روی پتلفرم X200 به تولید خواهد رسید. تولید این خودرو در مرحله قالب‌سازی قرار دارد و برنامه‌های پیش فروش آن در آینده اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: ساینا هاچ‌بک نیز در اواخر سال 94 عرضه خواهد شد. این خودرو از نظر ابعاد و اندازه خودروی جدیدی بوده و قیمت آن نیز در آینده تعیین می‌شود.

امیری با بیان این که خط تولید سراتو راه‌اندازی و تولید این خودرو آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از این خودرو پیش فروش شده و در آینده نیز تعدادی دیگر در مدل حجم موتور 1600 دنده‌ای و 2000 اتوماتیک پیش فروش خواهد شد.

وی ادامه داد: خودرو داخلی سازی شده آریو نیز در آینده عرضه خواهد شد. خودروی H300 نیز تا پایان سال جاری در پارس خودرو به تولید می‌رسد و خودرو H200 سال آینده در سایپا به تولید خواهد رسید.

معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا افزود: دو محصول CS35 و E2 نیز پیش فروش شده و خودرو CS35 در سایپا کاشان مونتاژ خواهد شد.

به گفته وی خط تولید ساندرو طی پنج ماه گذشته در پارس خودرو راه‌اندازی شده و در صورت تامین قطعات تولید این خودرو آغاز خواهد شد ضمن آن که در حال مذاکره با رنو برای تولید محصول جدید آن هستیم.

معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با بیان این که پلتفرم SP100 با همکاری یک شرکت مشاور چینی در حال طراحی است، خاطرنشان کرد: در سه سال آینده خودروهای مختلفی بر روی این پلتفرم تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در هفت ماه امسال حدود 40 درصد رشد تولید داشتیم و تا پایان امسال 401 هزار دستگاه خودرو با برند سایپا تولید خواهد شد.

امیری افزود: در شش ماهه ابتدای سال 180 میلیارد تومان زیان به بورس اعلام کردیم اما در شش ماهه دوم به دلیل رشد تولید و آشکار شدن اثرات افزایش قیمت، از زیان خارج خواهیم شد. البته در شرکتهای زیر مجموعه همچنان زیان‌ده خواهیم بود.

وی با بیان این که امسال از منابع سایپا برای فروش اعتباری خودرو استفاده نخواهیم کرد، تصریح کرد: در سالهای 89 و 90 بخش عمده‌ای از فروش به صورت اعتباری و از منابع خودمان بود که باعث ایجاد معضل نقدینگی در شرکت شد بنابراین امسال فروش اعتباری از طریق شرکتهای لیزینگ از جمله لیزینگ رایان سایپا را در دستور کار داریم.

معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا درباره دلایل استقبال از سهام شرکتهای خودرویی در بازار سهام اظهار کرد:‌ گشایش‌ها در پرونده هسته‌یی در این موضوع تاثیرگذار بوده است. علاوه بر آن وضعیت تولید و فروش شرکتهای خودرویی نسبت به سال گذشته بهبود داشته است.

وی با بیان این که شرکت رایان سایپا صددرصد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد داشت خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه سایپا از محل آورده نقدی سهامداران نیز هنوز به تصویب هیات مدیره نرسیده است.

امیری ادامه داد: به شرکتهای زیرمجموعه اعلام کردیم افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در دستور کار قرار دهد. البته شرکت زامیاد به دلیل مشکلات اسناد و مدارک زمین‌هایش هنوز نتوانسته افزایش سرمایه را عملیاتی کند.

وی افزود: شرکت پارس خودرو نیز قطعا تعدیل منفی خواهد داشت. البته میزان آن در هفته آینده نهایی خواهد شد و دلیل تعدیل منفی نیز، محقق نشدن برنامه تولید تندر 90 در این شرکت به دلیل عدم تامین قطعه توسط پژو پارس داشت.

امیری با بیان این که 900 میلیارد تومان برای توسعه تنوع محصولات در سه سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد شد، خاطرنشان کرد: حدود 160 میلیارد تومان نیز برای طراحی پلتفرم جدید هزینه خواهد شد که البته شرکت چینی TGR به عنوان مشاور با ما همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم امسال 460 تا 470 هزار دستگاه خودرو در کل گروه خودروسازی سایپا تولید کنیم که حدود 430 هزار دستگاه آن مربوط به خودروهای سواری خواهد بود.

معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا افزود: طراحی ما برای آینده با فرض ادامه روند فعلی و حفظ تحریم است زیرا بعد از توافق ژنو اتفاق ویژه‌ای نیفتاد و حتی اگر تحریم‌ها به حالت پیشین بازگردد وضعیت ما بدتر نخواهد شد.

امیری درباره نحوه پرداخت پول انصراف به مشتریان اظهار کرد: پول انصراف کنندگان یک ماهه پرداخت می‌شود البته سود مشارکت نیز به این افراد تعلق می‌گیرد.

وی با بیان این که موضوع تحقق تولید مگان از موارد فورس ماژور بوده است، خاطرنشان کرد:‌ افرادی که از دریافت مگان انصراف نداده‌اند همچنان به آنها سود مشارکت پرداخت می‌شود تا شاید در آینده بتوانیم خودرو را به آنها تحویل دهیم.

امیری درباره مضوعات مطرح شده مبنی بر احتمال تغییرات مدیریتی در سایپا اظهار کرد:‌ این موضوع شایعه است و دیروز نیز جلسه هیات مدیره با تیم فعلی برگزار شد. بنابراین تغییرات مدیریتی در سایپا نداریم و در نهایت تصمیم‌گیری در این موارد با هیات مدیره است.


9 دیدگاه

  1. sunmartin | آبان 22, 1393 | لینک نظر

    عجب… واقعا بی صبرانه منتظر کامنت های ارزشمند شما جناب استاد عباس نوید یا عباس وند هستیم موجبات شادی بنده و کاربران را فراهم می آورید

  2. عباسنوید | آبان 21, 1393 | لینک نظر

    موضوع روشن نمیگیری مارتین پس چرا خود؟ اگر راحت بفروش شود که باید دید سرانجام خیلی میخرندحالا باز بگید که شریک نشود با ما این دیگر تحریم کار ساز نیست

  3. عباسنويد | آبان 21, 1393 | لینک نظر

    دوستان عذر ميخوام اگه اشتباه شده.ولى بى دليل از اولش تحريم کردن اين حق مردم و دولت ما نيست وقتى پيشرفت هدف ماست.اميداورم همه ايرانيها سلامت و موفق باشن هر روز نو اورى. يا حق

  4. عباسنويد | آبان 21, 1393 | لینک نظر

    من فقط ميخوام ماشينهاى به روز وارد کشور بشه نه امريکا جنايتکار هر کار خواست با جريمه کردن بگيره .امريکا دشمن خدا بى خبر هر چى ر داديم همه امريکا باعثش بود

  5. عباسنويد | آبان 21, 1393 | لینک نظر

    اين يعنى ميتسوبيشى ديگه ماشين وارد نميکنه هفت پشتش. همش بايد جواب تو بدم. خودت موضوع بگير مارتين چى ميگم

  6. sunmartin | آبان 21, 1393 | لینک نظر

    اقای عباس وند لطفا کامنت طوری بیان کنید که امکان درک نوشته شما برای خواننده امکان پذیر باشد متاسفانه در اکثر کامنت های شما نه آداب نوشتاری و نه ویراستاری مشاهده میشود شما همانگنه که محاوره میکنید تکست میگذارید بعنوان مثال در همین صحبتی که کرده اید متوجه اصل مطلب و نظر شما نشدم
    :”میتسوبیشی امریکا الان جریمه کرد که ماشین وارد کرد. ؟؟؟؟؟؟؟ لطفا نوشته های نفیس و ارزشمندتان را ترجمه کنید که ما مستفیض شویم

  7. عباسنويد | آبان 20, 1393 | لینک نظر

    ميتسيوبيشى امريکا الان جريمه کرد که ماشيناش وارد کرد. يعنى خودرو سازاى بيرون کشور نميدونن نبايد وارد کنن يا وارد کردن جريمه سنگين ميشن. المان هم جريمه شده رفته کنار ژاپن جريمه شده رفته چرتيکه زدن کنار الان نوبت فرانسه

    • در پاسخ به: عباسنويد

      احمد | آبان 21, 1393 | لینک نظر

      دوست عزیز لطفا برای مکاتبه به زبان فارسی یک مترجم خوب بگیرید