رنو به‌دنبال خرید سهام مگاموتور

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ | 1 نظر

رنو به‌دنبال خرید سهام مگاموتور

روزنامه دنیای اقتصاد
گروه خودرو: در شرایطی که مسوولان سایپا، مذاکره با رنو برای فروش بخشی از سهام پارس‌خودرو به این شرکت را تایید کرده‌اند، خبر می‌رسد رنویی‌ها به‌دنبال خرید سهام مگاموتور نیز هستند.
«مگاموتور» شرکتی است که در سال 1372 تاسیس شد و از همان ابتدا، تولید موتور، اکسل و گیربکس گروه خودروسازی سایپا را بر عهده گرفت. این شرکت که هنوز هم به تامین موتور و اکسل و گیربکس برای سایپایی‌ها مشغول است، بیش از 18 زیرمجموعه در شهرهای مختلف کشور دارد و در پروژه پلت‌فرم مشترک X90 نیز مشارکت دارد.
حالا رنویی‌ها می‌خواهند با خرید بخشی از سهام مگاموتور، در تصمیمات و اداره این شرکت نقش آفرینی کرده و از این راه، پروژه‌های توسعه‌ای خود را در ایران، سریع‌تر پیش ببرند. به گفته یک منبع آگاه ، رنو البته تمایلی به خرید تمام سهام مگاموتور و مالکیت مطلق بر این شرکت ندارد و هدفش کسب سهامی مدیریتی برای پیاده کردن هر چه بهتر و سریع‌تر برنامه‌های خود در ایران است.
این در شرایطی است که رنو همزمان مذاکراتی را نیز برای خرید بخشی از سهام پارس‌خودرو (سومین خودروساز بزرگ ایران و زیرمجموعه سایپا) انجام داده و می‌خواهد در اداره و مدیریت این شرکت نیز نقش داشته باشد.
با این شرایط به‌نظر می‌رسد رنو برنامه‌های جدی در ایران دارد و قصدش از خرید سهام مگاموتور و پارس‌خودرو و احتمالا سایت مازندران ایران خودرو، توسعه فعالیت‌هایش است. البته ظاهرا تمامی خواب‌هایی که رنو برای خرید زیرمجموعه‌های خودروسازان دیده، منوط به توافق هسته‌ای است، چه آنکه اگر ایران و غرب در سوم آذر ماه امسال به توافقی جامع و کامل برسند، این خواب‌ها تعبیر خواهد شد و رنویی‌ها نیز مانند ایرانی‌ها چشم به 12 روز دیگر دوخته اند تا در صورت توافق، باخیالی ‌راحت، فعاليت‌هاي خود را در ايران ادامه دهند.


1 دیدگاه

  1. عباسنوید | آبان 22, 1393 | لینک نظر

    چرا دیگر خرید رنو قیمت دارد ؟ کسی پاسخگو باشد که ولی من میدانستیم خودرویی بانام آن نیازی رنو است و هیچ را6 و روشش از سایپا دور نیست اگر است