لاستیک های چینی، بلای جان و مال مسافران

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ | 11 نظر

لاستیک های چینی، بلای جان و مال مسافران

احتمال افزایش تعرفه واردات تایرسخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران با انتقاد از افزایش واردات تایر به کشور گفت : متاسفانه از ابتدای امسال روند واردات انواع تایرهای سنگین به خصوص از مبادی کشور چین ، سیر صعودی داشته است.

مصطفی تنها با اشاره به تاثیر واردات تایرهای سنگین چینی بر افزایش حوادث و سوانح جاده ای در کشور اظهار داشت : امروز افزایش واردات تایرهای سنگین چینی موجب به خطر افتادن جان و مال مردم در جاده های کشور شده است.

وی با تاکید بر افزایش تعرفه واردات تایر به کشور تصریح کرد : بر اساس اطلاعات هم اکنون این مسئله در دستور کار دولت و در دست مطالعه و بررسی است مسلما افزایش تعرفه واردات تایر در این شرایط به نفع تولیدکننده داخلی خواهد بود.

وی تعرفه پایین واردات و استفاده واردکنندگان از ارز مبادله ای را در سیر صعودی واردات تایر به کشور موثر عنوان کرد و گفت : متاسفانه در حال حاضر بخش قابل توجهی از تایر های چینی با از ارز مبادله ای به کشور وارد می شود امتیازی که بسیاری از واردکنندگان از آن بهره می برند.

عضو کمیته اجرایی انجمن صنفی صنعت تایر در ادامه با توجه به نرخ بالای تورم در کشور ، خواهان افزایش قیمت تایر بر مبنای نرخ تورم گردید و اظهار داشت : تاکنون تولیدکنندگان موفق به دریافت مصوبه ای در ارتباط با افزایش قیمت نشده اند و تاکنون دولت اجازه افزایش قیمت  به کارخانجات تولیدی را نداده است.

تنها افزود : چرا باید تولید کنندگان از افزایش قیمت تایر متناسب با نرخ تورم منع شوند این در حالی است هم اکنون هزینه تورمی در این حوزه از صنعت کشور از تولیدکننده داخلی پرداخت می شود.

وی همچنین به وضعیت تولید تایر در داخل پرداخت و اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تولید تایرهای سواری رشد قابل توجهی داشته به طوری که آمار 6 ماهه اول امسال حاکی از آن است که تولید تایرهای سواری از افزایش بیشتری نسبت تایرهای سنگین برخوردار بوده است.


11 دیدگاه

  1. علی | مرداد 14, 1397 | لینک نظر

    خسته شدیم به خدا از این تعصبات بی خود، چین اگر جنس آشغال می زنه پس چرا آمریکا برای نجات اقتصادش مجبور شده تعرفه بزاره؟ و با اهرم فشار و زور جلوی سقوطش را بگیرد؟ دلیلیش فقط یک چیزه که چین داره همان جنس با کیفیت مشابه را با قیمتی کمتری میده چون هم از نظر ارزی می تواند قیمت یوآن را کمتر از ارزش ذاتیش نسبت به دلار نگه داره هم تولید در چین ارزانتر تمام میشه.
    قیمت لاستیک چینی هیچ ارتباطی به قیمت لاستیک های خارجی ندارد، چند برار ارزانتر است پس باید دو جنس را با قیمت مشابه مقایسه کرد، خودرو چینی مسلم چوم گمرک نمی خوره دست کم در ایران به صرفه تر از ماشین های خارجی با گمرک است مگر اینکه پول زیادی داشته باشیم.

  2. حمید | بهمن 1, 1396 | لینک نظر

    سلام من چندین خودرو داشتم و کارم مسافر کشی بین شهرستانها هست از لاستیک میشلن خیلی راضی هستم چه در جادهای خشک و چه مرطوب تو برف و یخ یه بار چینی خریدم به اسونی تو بارون صور میخوره در بارون نمیشه بیشتر از 80 تا باهاش راه بری خیلی خشک هست هوا سرد بشه مثل اهن میشه به راحتی کنترول خودرو رو از دست میدی لاستیک ایرانی هم زود خشک میشه خطر داره هانکوک بعد میشلن بهتره هم بی سرو صدا هست و نرم بعتر تو جاده مرطوب جواب میده اگه مال و جان خود و خانواده دوست دارید اول میشلن بخرید و بعد هانکوک طرف چینی نرید

  3. علی | آبان 30, 1393 | لینک نظر

    لاستیک چینی خیلی بهتر از لاستیک ایرانی هستش و این تجربه شخصی خودم هستش
    یه بار لاستیک بارز خریدم که از خریدن اون پشیمون شدم
    لاستیک بارز واقعا اشغال ترین لاستیک بازار هستش
    ای کاش بارز هم مثل لاستیک چینی بودش

  4. کاوه | آبان 30, 1393 | لینک نظر

    بسیار سپاسگذارم جناب سپهر عزیز.هرچند شما لطف دارید و نوشته های من خیلی کمرنگتر از این توصیف جنابعالی هست.
    اقتصاددانها و حتی جامعه شناسها ثروتمند بودن یک جامعه را نه در طلا ,نفت,تکنولوژی و حتی نیروی انسانی میدانند بلکه معتقد هستند جامعه ای ثروتمند است که سرمایه اجتماعی بالائی داشته باشد و توضیح میدهند که سرمایه اجتماعی مولفه های مختلفی دارد ولی مهمترین مولفه آن اعتماد عمومی است.و باور دارند جامعه ای که در اون مردم به مردم ,مردم به دولت,دولت به مردم و دولت به دولت اعتماد داشته باشند بالاترین پتانسیل برای ثروتمند شدن دارد و برعکسش تمامی منابعی که داشته باشند صرف سر در اوردن از واقعیت گفته ها و کارهامیکنند.واقعیتی که افراد میتونند خیلی راحت در اختیار دیگران قرار دهند بنابراین بر همه ما واجب است که نهایت صداقت و درستی را در گفته هایمان بکار ببریم تا شرایطی فراهم بشه که این بی اعتمادی خفه کننده که تمامی انرژی ما را مصروف خودش کرده کمتر و کمتر بشه.بیان کردن معایب ماشینی که حتی عاشقش هستیم در محبوب شدنش بسیار موثر تر از این است که ما ماشین خودمون را یک مورد استثنائی معرفی کنیم و بعدا دیگران در ارزیابیها معایبشو بیان کنند در این حالت است که اون ماشین به پائینترین سطح ممکنه سقوط میکنه و هیچگاه نمیتونه قد علم کنه.

  5. کاوه | آبان 29, 1393 | لینک نظر

    در مجله ماشین شماره324 مقاله ائی درج شده با عنوان آزمونی برای یافتن برترین تایر که ارزیابی بسیار حرفه ای هست بین 9لاستیک نرمال موجود در بازار آمریکا شامل لینگ لانگ چینی و دنلپ و هانکوک,کومهو,پوتنزا,جی فورس,یوکوهاما,فالکن,و نیتو که آزمایشها شامل حرکات مارپیچ ,ترمز با سرعت 80 کیلومتر,شتاب(همه پارامترها در 2مسیر خشک و مرطوب بدست آمده) که از ب ام و سری3 نیز بعنوان ماشین آزمایش استفاده شده و همچنین در امتیاز نهائی قیمت و میزان صدا نیز محاسبه شده است.از مجموع 140امتیاز لاستیک دنلپ با 116امتیاز اول و لینگ لانگ با 33 امتیاز نهم شده است مقام هشتم نیز نیتو هست با 76امتیاز موردی که باید اضافه کرد این است قیمت ماکزیمم 10 امتیاز دارد که لینگ لانگ با 10امتیازی که در این پارامتر گرفته 33 امتیاز شده که اگر پارامتر قیمت را حذف کنیم تا تنها کیفت و عملکرد لاستیک مورد ارزیابی قرار گیرد امتیازها از مجموع 130 امتیاز اینگونه میشود دنلپ 114امتیاز و نیتو 72امتیاز و لینگ لانگ 23امتیاز .

    • در پاسخ به: کاوه

      sepehr | آبان 29, 1393 | لینک نظر

      کاوه گرامی از توضیحات دقیق، فنی و مستند شما متشکریم.

  6. م.اصلانی | آبان 27, 1393 | لینک نظر

    آقا مهدی این مقاله ناقص هست.زود قضاوت نکنید.اینکه در ایران نذارند تولید بشه و از خارج بیارند بحث مافیای لاستیک هست.کلا سود تو واردات هست .لاستیکهایی که خراب هستند همون لاستیکهای تارخ گذشته هست که راننده عزیز وقتی ارزانتر میخریده به تاریخش توجه نکرده و احتمالا کلی هم ذوق کرده . فقط هم برای چین نیست.اندونزی,ژاپن,کره هم داره.دوست عزیز ناراحت نشید.ولی قضاوت عجولانه صحیح نیست.

    • در پاسخ به: م.اصلانی

      sepehr | آبان 27, 1393 | لینک نظر

      به عکس بالای مقاله توجه کنید، تست ترمز تایرهااز چند برند مرغوب در مقابل یک برند چینی هست و بر روی مسیر خیس و باران زده.تست هم معتبر بوده.

      • در پاسخ به: sepehr

        م.اصلانی | آبان 27, 1393 | لینک نظر

        چین یک مدل لاستیک داره؟
        شما نگفتید که برندها برای کدام کشور هست.مثلا بریجستون که در اینفوگراف نیومده اصلش کجایی هست و اونی که در ایران هست برای کجا؟ البته باید میگفتم آنها .چون چند مدل تو بازار هست.
        برای اطلاع شما من دیروز بازار لاستیک بودم.هم سپه و هم بعدش رفتم انبار گندم.چیزی که نوشتم در بازار ایران و به روز بود.به تست کشورهای خارجی کاری ندارم.تاریخ گذشته بودن مهم هست.تمام برندها در تست نیست.از کجا معلوم که عاج صحیح انتخاب شده باشه.تو برندهای ایرانی لاستیکهایی هست که گفته میشه خوبه ولی راحت گل میندازه.40 تومان هم از همرده های دیگر ایرانیش گرانتر هست. با اینکه نسبت به شما ارادت دارم ولی من با یک تصویر کاملا ناقص نمیتونم این مقاله را تایید کنم.

        • در پاسخ به: م.اصلانی

          sepehr | آبان 27, 1393 | لینک نظر

          جناب اصلانی عزیز، موضوع بحث اصلا این مقاله یا این مطلب به قول شما مافیایی نیست.ما توی این وب سایت، خبرهای غیرواقعی و جهت دار را معمولا درج نمیکنیم.تاکنون چندین تست تایر مختلف در نشریات معتبر انجام شده که با حضور برند های چینی هم همراه بوده و متاسفانه در قریب به اتفاق موارد،تایرهای چینی بسیار بسیار ضعیف ظاهر شدند.بنابراین برداشت شخصی بنده بر طبق اون تست ها ، این هست که تایرهای چینی کیفیت لازم رو ندارن و خریداریشون ریسک بالایی به همراه داره.تیتر این مطلب هم صرفا با همین منظور درج شده.اگر مقایسه ای دیدید که نافی صحبت بنده بود، لینکش رو همینجا ارسال کنید ما مطلبش رو منتشر می کنیم.

  7. مهدی | آبان 27, 1393 | لینک نظر

    واقعا که این هم از لاستیک های چینی !!!
    بعد تعدادی از دوستان میفرمایند که کی گفته جنس چینی بده ????!!!!
    بعد تازه یه دوست دیگه میگه که چشمها را باید شست و جور دیگر باید دید !!! نباید روی کشور سازنده ی خودرو تعصب داشت !!!!
    عزیزان و برادران ایرانی ، یه کم فکر کنید ! این که لاستیکه وای به حال خودروهاشون !!!!