موفقیت بزرگ برقی های ب ام و

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ | 3 نظر

موفقیت بزرگ برقی های ب ام و

نسل جدیدی از خودروهای برقی ساخته شده که از ظاهر بدنه گرفته تا توزیع سیستم باتری با سایر خودروهای مشابه متفاوت است.

 

خودروی برقی i3 که از مدتها پیش سر و صدای زیادی درباره آن به راه افتاده بود از چندی پیش وارد مرحله تولید انبوه شده است. با این حال ویژگیهای ساختاری و فنی این خودرو آنقدر جالب توجه بوده که کارشناسان صنعت خودروسازی از آن به عنوان یکی از موفق ترین محصولات خودرویی بی.ام.و یاد می کنند.

خودرو i3 مجهز به موتور بنزینی دو سیلندر 650 سی سی با توان 34 اسب بخار است که در کنار موتور برقی خودرو جای می‌گیرد. با این حال نکته جالب اینجاست که این موتور احتراقی نقش مستقیمی در تامین نیروی حرکتی خودرو ندارد بلکه در نقش ژنراتور عمل کرده و باتری خودرو را شارژ می‌کند.

برخلاف بسیاری از خودروهای برقی، مجموعه باتری محصول جدید بی.ام.و که از نوع لیتیوم یونی خنک شونده توسط مایعات است در سرتاسر قسمت زیرین خودرو جاساز شده است. این نکته یکی از ابتکارات عمل اصلی مهندسان بی.ام.و در خودروی برقی جدید این شرکت به شمار می‌آید.

باتری این خودرو با استفاده از شبکه برق خانگی در عرض ۱۱ ساعت شارژ می‌شود اما با استفاده از سیستم شارژ مخصوص بی.ام.و موسوم به “وال باکس” این مدت به شش ساعت کاهش می‌یابد.

بی.ام.و اعلام کرده با سیستم شارژ سریع “دی سی” در مدت ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد باتری شارژ می‌شود.

 آی-2

خودروی جدید بی.ام.و در زمره خودروهای مقرون به صرفه و دوست دار محیط زیست قرار می‌گیرد. i3 با هر بار شارژ کامل باتری ۱۶۰ کیلومتر حرکت می‌کند و در صورتیکه در وضعیت اقتصادی (ECO) قرار گیرد تا ۲۰۰ کیلومتر نیز طی مسافت می‌کند. البته نسخه‌ای از این خودرو که مجهز به فناوری افزایش برد حرکتی است، با هر بار شارژ کامل باتری حدود ۳۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

بدون شک نباید از خودروهای برقی انتظار شتاب اولیه چشمگیری داشت با این حال i3 صفر تا ۱۰۰ را در ۷.۲ ثانیه طی می‌کند که پیش بینی می‌شود در نسخه‌های بعدی این رکورد امیدوارکننده بهبود یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

به گزارش مهر، سری خودروهای i بی.ام.و مبتنی بر تازه‌ترین فناوریهای خودروسازی ساخته می‌شوند. به عنوان مثال بدنه i3 از پلاستیک فشرده فیبر کربنی ساخته شده و این درحالی است که از آلومینیوم و سایر فلزات سبک در ساخت شاسی آن بهره گرفته شده است. این ابتکار عمل منجر به وزن اندک خودرو یعنی ۱۱۹۵ کیلوگرم شده است.

i3 سبزترین خودرو سال شد

البته در ماه های گذشته اعلام شد که نمونه هیبریدی این مدل که از موتور بنزینی هم در کنار موتور برقی استفاده می کند، در برخی مواقع ناگهان دچار افت ولتاژ باتری شده و به همین دلیل در شتاب گیری به مشکل بر میخورد.ب ام و با تایید این مسئله اعلام کرده است که در مدل های جدید i3 سعی در رفع این نقیصه دارد.

ب ام و i3 در جریان نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس برنده جایزه خودرو سبز سال 2015 شد.

با برنده شدن جایزه خودرو سبز سال توسط i3 مشخص شد این محصول دست کم در ایالات متحده طرفداران بسیاری دارد.
ب ام و i3 توانست با کنار زدن رقبایی همچون هوندا فیت، فولکس واگن گلف، آئودی A3 TDI و شورولت ایمپلا Bi–Fuel جایزه فوق را از آن خود کند.
کارشناسان عقیده دارند ب ام و i3 از بهترین دستاوردهای ب ام و است و توانسته در زمینه های مختلف آینده صنعت خودرو سازی را متحول کند. در واقع i3 به عنوان یک خودروی دوستدار محیط زیست بهترین امکانات عملکردی و فناوری را ارائه می نماید.
به گزارش دنیای خودرو، این خودرو سال گذشته به طور رسمی رونمایی شد و در حال حاضر در تاسیسات لایپزیگ تولید می گردد. i3 دارای یک موتور الکتریکی به توان 150 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون متر است که نیرویش را به محور عقب منتقل می کند.

18 ماه انتظار برای i8

کمپانی ب ا‌م و اعلام کرد استقبال مشتریان از مدل آی ۸ این کمپانی در برخی‌ بازار‌ها به ایجاد یک لیست انتظار ۱۸ ماهِ منجر شده است،، به گفته این کمپانی برنامه افزایش تولید این خودرو به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان این لیست انتظار را به ۶ ماه کاهش داد.گفته میشود استقبال بالای خریداران از این مدل فراتر از انتظار کمپانی بوده است.

آی-3


3 دیدگاه

  1. linkoln6ft | آذر 20, 1393 | لینک نظر

    منم که نگفتم در یک دسته قرار میگیرن فقط فیلم تبلیغاتی رو که دیده بودم رو بازگو کردم و مقصود مقایسه خودروهای سبز و پاک بود.

  2. linkoln6ft | آذر 5, 1393 | لینک نظر

    یه فیلم تبلیغاتی دیدم درمورد خودروهای سبز بود مطمن نیستم ولی فک کنم توسط لکسوس ساخته شده بود که چندتا میخواستن برن لاس وگاس که سه تاشون با بی ام و i3 وبقیه با لکسوس ct200 h رفتن،اونا که با بی ام و رفتن دهنشون سرویس شده بود برا شارژ ماشین و خیلی دیر تر از لکسوس رسیدن که آخرش میگفت اگه میخواین به محیط زیست کمک کنین و راحت باشین لکسوس بخرین .کلاً i3 زیاد به درد مسافرت راه دور نمیخوره ولی i8 بهتره چون موتور بنزینیش میتونه به کمک موتور برقیش بیاد.

    • در پاسخ به: linkoln6ft

      دوست عزیز ب ام و i3 یک خودروی درون شهری و در واقع یک ماشین تماما الکتریکیه (موتور دو سیلندر بنزینی به صورت آپشن ارائه میشه و با داشتن این آپشن قادر به پیمایش 300 کیلومتر مسافت)در حالی که لکسس ct200h یک خودروی هایبرید که در درجه ی اول از موتور بنزینیش برای حرکت استفاده میکنه و از موتور برقیش فقط برای کاهش مقدار کمی از مصرف سوخت استفاده میشه.این دو ماشین در دو دسته ی کاملا متفاوت جای میگیرن و نباید با یک دید به آنها نگاه کرد.