اخباراخبار داخلی

واردات خودرو پیچیده تر خواهد شد

 

چالش کیفیت در خودروهای وارداتی!
روزنامه دنیای اقتصاد
گروه خودرو: شورای سیاست‌گذاری خودرو که اعضای آن خودروسازان و قطعه سازان فعال در کشور هستند در حالی وظیفه تبیین سیاست‌های مربوط به خودروهای داخلی را دارند که این روزها بیشتر وقت این شورا به طرح ساماندهی واردات خودرو می‌گذرد، طرحی که انحصار و محدودیت واردات را به همراه خود دارد.
طبق اظهارات سخنگوی این شورا، پس از تصویب نهایی طرح مدیریت واردات خودرو، براساس چارچوب‌های معین خودرو وارد کشور خواهد شد و هم اکنون تیمی به شکل سازمان یافته در حال تدوین طرحی است که براساس آن، مشخص شود چه خودرویی با چه ویژگی‌هایی باید به بازار ایران ورود یابد. در این زمینه برخی از کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو عنوان می‌کنند که ساماندهی واردات نباید به معنی محدودیت یا در جهت حفظ منافع خودروسازان باشد؛ چراکه در این صورت واردات خودرو نیز در انحصار خودروسازان قرار خواهد گرفت.
اما روز گذشته ساسان قربانی ویژگی دیگر این طرح مبنی‌بر جلوگیری از ورود خودروهای بی‌کیفیت را بیان کرد. هر چند وی تعریفی از کیفیت ارائه نکرد، اما آنچه مشخص است اعضای شورای سیاست‌گذاری خودرو به طور حتم مبنای کیفیت در این زمینه را خودروهای داخلی قرار خواهند داد این در حالی است که طبق آمار کیفی که ماهانه از سوی شرکت بازرسی و کیفیت منتشر می‌شود و شامل خودروهای مونتاژی نیز می‌شود برخی خودروهای داخلی در پایین‌ترین رده کیفی قرار دارند. این آمار که مشمول خودروهای چینی نیز می‌شود نشان‌دهنده آن است که برخی خودروهای داخلی از لحاظ کیفی حتی پایین‌تر از خودروهای چینی قرار می‌گیرند که شورای سیاست‌گذاری خودرو بهتر است در این زمینه نیز تدبیری بیندیشد.

6 دیدگاه

  1. ایا کیفیت به این معناست پزو پارسال با داشبرد جدید و موتور تی یو 5 تاریخ خرید 15/8/93 دارای 17 مورد عیب و 3 مورد عیب اساسی شامل گیربکس کم کردن روغن خرابی دیسک و صفحه کلاج باشد حتی خودروهای چینی در موقع خرید دارای این عیوب نیستند و حالا با تصمیم جدید شما در صورت کیفیت ماشینهای چینی به مراتب از خودروهای ایران خودرو و سایپا بهتر هستند البته به جز ال نود و مردم هم متوجه شدنند ولی متاسفانه هنوز مسولین متوجه نشده اند

  2. راست میگن دیگه اخه چرا تویوتا و هیوندای بی کیفیت وارد میکنید وقتی خودرو های با کیفیت داخلی با قیمت عالی عرضه می شوند ،واقعا چه کاریه!!!

  3. من میخوام بدونم این شورایی سیاست گذاری کیان؟؟
    کی اینا رو گذاشته سرکار؟
    دو کلاس سواد دارن؟؟؟

  4. رضا جان توی متن نوشته که خودرو سازان و قطعه سازان عضو این شورا هستند !!!!!
    من فقط اینو نفهمیدم که مگه ایران خودرو سازی هم داره !!!!
    این یعنی اگه بابای من هم یه پول گنده به من میداد و میگفت برو خودرو وارد کن الآن منم عضو شورای سیاست گذاری بودم ????!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا