تندر 90 وانت با اتوبوس ملی می آید!

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ | 2 نظر

تندر 90 وانت با اتوبوس ملی می آید!

برنامه های بزرگ ایران خودرو برای امسال

هاشم یکه زارع در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران اظهار کرد: با تعیین قیمت خودروی دنا این محصول به بازار عرضه خواهد شد. همچنین وانت پیکاپ ال 90 نیز تا پایان سال وارد بازار می‌شود.وی با بیان این‌که در سه سال آینده حداقل 12 بدنه جدید خودرو توسط مهندسان ایرانی طراحی و تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: اولین اتوبوس تولیدی بدون وابستگی و با برند ایران خودرو دیزل نیز ظرف دو ماه آینده به تولید می‌رسد.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: تا بهمن ماه سال آینده اولین پلت فرم ایران خودرو تولید خواهد شد و در زمینه تولید گیربکس‌های اتوماتیک نیز همکاری مشترکی با سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صورت خواهد گرفت.یکه‌زارع افزود: هم اکنون با شرکتهای پژو، رنو و سوزوکی همکاری مشترک داریم و به دنبال همکاری با یک شریک چهارم که یک شرکت غیر آسیایی و معتبر جهانی است، هستیم.

وی با بیان این‌که در صورت تحقق برنامه تولید صنعت خودرو در سال جاری در رتبه پانزدهم یا شانزدهم صنعت خودرو جهان قرار خواهیم گرفت تصریح کرد: ایران خودرو از دغدغه رشد تولید عبور کرده و برنامه امسال ما تمرکز بر خدمات پس از فروش، کیفیت، توسعه محصول و افزایش صادرات است.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: در بهمن ماه سال آینده اولین موتور دیزلی ایران خودرو وارد بازار خواهد شد که آلایندگی‌ آن پنج درصد و مصرف سوخت آن 30 درصد کمتر بوده و 40 درصد نیز افزایش قدرت خواهد داشت.

وی افزود:‌ هم اکنون در مذاکرات خود با یک شرکت خارجی به نقطه خوبی رسیده‌ایم و همکاری‌ها در این زمینه در آینده توسعه خواهد یافت.یکه‌زارع با بیان این‌که سیاست ما ادامه روند مونتاژکاری و سی کی دی کاری نیست خاطرنشان کرد: ما باید محصول خود را داشته باشیم بنابراین در زمینه طراحی خودرو و بدنه آن در حال کار هستیم.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: در این زمینه به دنبال تاسیس سه شرکت خصوصی برای طراحی خودرو هستیم و از فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاه دعوت می کنیم در این زمینه همکاری کنند.وی افزود: برای این شرکت‌ها با هزینه ایران خودرو مشاور خارجی استخدام خواهد شد. ضمن آن‌که به دنبال آن هستیم پنج شرکت قالب سازی جدید با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ظرف سه سال آینده تاسیس شود.

یکه زارع با بیان این‌که باید پنج شرکت خصوصی در زمینه طراحی سیستم تعلیق و اکسل خودرو و 10شرکت جدید قطعه سازی تاسیس شود تصریح کرد: پیش بینی می کنیم در حوزه گیربکس نیز پنج شرکت جدید تاسیس شوند.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: در زمینه موتورسازی حداقل 10 شرکت قطعه سازی جدید باید ایجاد شوند همچنین در زمینه طراحی ترین خودرو نیز سه شرکت جدید در ایران خودرو تاسیس خواهد شد.وی تصریح کرد: صادرات محصولات تولیدی و سرمایه‌گذاری مشترک از جمله شروط ما برای همکاری با خودروسازان خارجی است.


2 دیدگاه

  1. ابراهیم | مهر 17, 1394 | لینک نظر

    یعنی لازمه این همه شرکت جدید تاسیس کنین،یعنی واسه تامین خیلی از این چیزا تا حالا چی کار میکردین که تازه به فکر چاره افتادین..خدا خودش رحم کنه…البته با فراخوان هم میشه از خدمات فنی مهندسی خیلی از شرکتهای داخلی برای تامین نیازهای صنعت تضعیف شده خودرو استفاده کرد….البته از نوع باکیفیت

  2. حرف حق | آذر 12, 1393 | لینک نظر

    توی این 35 سال این همه شرکت توی ایران خودرو و سایپا تاسیس شد. بیشتر این شرکت ها فقط بار مالی برای این دو شرکت دارن.حتی مرکز تحقیقات این دو تا شرکت( که اینجانب به علت کاری مراوداتی باهاشون دارم) هم چند سال هستش وجود دارند. آیا خروجی داشتن که دوباره ایشون میگن 10 تا شرکت فلان و 20 تا فلان باید تاسیس کنیم؟
    مدیران محترم دوباره چند هزار نفر دیگه رو هم به این مجموعه چند هزار نفری اضافه میکنید؟
    یک نسبت خیلی ساده تو دنیا وجود داره به نام تعداد محصول تولید شده در سال به تعداد پرسنل شاغل.شما نگاه کنید این نسبت در ایران خودرو با حدود 50000 نفر پرسنل در بهترین تیراژ تولید این شرکت ( 500 هزار خودرو) برابر با 10 هستش.در حالی که این نسبت در اکثر شرکتهای جهانی بین 20 تا 30 هستش.( به عنوان نمونه – تویوتا 35).
    حالا دوباره مدیران این شرکت به بهانه تولیدات جدید و توسعه محصول چند هزار نفر اضافه می کنند.
    الان با این همه تعرفه و کم فروشی محصول و حمایت بی حد و حساب از صنعت خودرو وضعیت این صنعت کاملا ورشکسته هستش. واقعا معلوم نیست الان که همه شرکتهای بزرگ خودروسازی هم مجبور هستن برای تولید محصول به کشور چین مهاجرت کنن تا محصول با قیمت پایین تولید بشه، استراتژی ما آوردن قطعات از کشورهای دیگه و تولید محصول با قیمت گزاف هستش. به خدا این حمایت و سرمایه گذاری رو در هر کار دیگه ای بکنید خیر دنیا و آخرت رو برای شما و مردم و کشور داره.
    باتشکر.