نمره صنعت خودروسازی ایران چند است؟

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ | 4 نظر

نمره صنعت خودروسازی ایران چند است؟
ایسنا: نایب‌رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: کیفیت خودرو در سه سطح خودروسازی، قطعه‌سازی و خدمات پس از فروش ارزیابی می‌شود اما نمره کیفیت صنعت خودرو ایران 6 از 20 است. 
فرشید شکرخدایی با اشاره به هدف تعیین جایزه ملی کیفیت صنعت خودرو اظهار کرد: این جایزه برای سطح قطعه‌سازی، خودروسازی و خدمات پس از فروش واحد‌های تولیدی و خدماتی در نظر گرفته شده است.وی بیشتر شکایت‌های مردم در بخش خودرو را معطوف به خدمات پس از فروش عنوان و اظهار کرد: مشکل اصلی خودروسازان معطوف به نبود توازن کیفیت در زنجیره ارزش است؛ به این معنا که سطح کیفیت در خودروسازی، قطعه‌سازی و خدمات پس از فروش به یک میزان نیست. شکرخدایی ادامه داد: اگر مدل ارزیابی ملی کیفیت هزار امتیازی را مدنظر قرار دهیم، سطح کیفیت مونتاژ خودرو بین امتیاز 300 تا 500 و سطح کیفیت قطعه‌سازی در رتبه 250 تا 400 و خدمات پس از فروش بین 100 تا 250 امتیاز است که این نشان می‌دهد مدیریت کیفیت خودروی تولیدی ایران در سه بخش مختلف توازن ندارد. 
نایب‌رئیس هیات‌مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران مشکل بعدی را نقدینگی خودروسازان عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه خودروسازان از بزرگ‌ترین بدهکاران بانک‌ها محسوب می‌شوند و بانک‌ها تسهیلاتی را به آنها پرداخت نمی‌کنند، در یک دوره زمانی بسیاری از خودروسازان به دلیل وجود مشکلات مالی مجبور به پیش‌فروش خودروها شدند. وی ادامه داد: پولی که خودروسازان از پیش‌فروش خودروها به دست آورده‌اند را به بخش تولید تزریق نکردند و پول آن صرف پرداخت دیون قبلی شد. وی 60 درصد شکایت‌های مردم در بخش کیفیت خودرو را در بخش خدمات پس از فروش عنوان کرد. نایب‌رئیس هیات‌مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران با اشاره به جایزه ملی کیفیت خودرو اظهار کرد: ارزیابان جایزه ملی کیفیت خودرو به‌عنوان نماینده مردم و جامعه مسوول ارزیابی و تعیین کیفیت خودرو از ابعاد مختلف هستند. وی اظهار کرد: در حال حاضر امتیاز تقریبی خودروسازهای برتر جهان 16-17 است. وی با بیان اینکه امتیاز کیفیت خودرو ایرانی از نمره 20 نمی‌تواند بالاتر از شش باشد، گفت: این مساله تنها شامل ایران نمی‌شود؛ چراکه در مدل‌های ارزیابی کیفیت در کل دنیا هیچ شرکتی نمی‌تواند نمره 20 را اخذ کند.
شکرخدایی با بیان اینکه در بخش کیفیت خودرو باید هر سه بخش خودروسازی، قطعه‌سازی و خدمات پس از فروش در یک روال منطقی قرار بگیرند، گفت: امتیاز هر سه آنها باید به سطح متوسط 350 برسد.


4 دیدگاه

  1. آراز | آذر 13, 1393 | لینک نظر

    تصورکنید انقلاب اتفاق نمی افتاد،و همه اون شرکتهای خودروسازی فعالیت داشتن مثل فورد،شورلت،گرایسلر،بیوک،پونتیاک و…بقیه که حضورداشتن الان بجای ماشینهای آشغال چینی وازرده خارج فرانسه وکره ای بهترین وامن ترین ماشینهای دنیارومیروندیم نه این همه تلفات داشتیم نه مصرف بالای ماشینها ی باتکنولژی 50سال پیش وخیلی چیزای دیگه یکم خیال پردازی کنید وبه سایتهای اتومبیل که الانم فعالن وقبل ازانقلاب هم بودن سربزنید،یاحق

  2. سعید | آذر 13, 1393 | لینک نظر

    بااجازه آقای نعمت زاده بیست بدون صفر

  3. محمد رضا | آذر 13, 1393 | لینک نظر

    حق دارن خودرو ساز ها مون خوب دیگه موتور پیکان 50 سال پیشو پلت فرم پژو 30 سال پیشو چقدر اینور اونور کنن شوخی نیستا 50 سال دیگه بهتر از این نمیتونن بسازن