خودروساز پیشرو آمریکایی به ایران می آید؟!

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ | 2 نظر

خودروساز پیشرو آمریکایی به ایران می آید؟!

در شرایطی که تمدید مذاکرات هسته‌ای، حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران را به‌نوعی به تاخیر انداخته، شنیده می‌شود شرکت آمریکایی «تسلاموتورز» نیز برنامه‌هایی را برای آمدن به «جاده مخصوص» دارد.
بر اساس شنیده‌ها، ظاهرا مذاکراتی میان تسلا و خودروسازان ایرانی نیز انجام شده و حتی نماینده این شرکت در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران نیز حضور داشته است.
هرچند هنوز هیچ مقام رسمی، حضور تسلا را در ایران تایید نکرده، اما با توجه به برنامه‌های آتی وزارت «صنعت، معدن و تجارت» برای صنعت خودرو کشور، آمدن این شرکت آمریکایی به «جاده مخصوص» چندان هم بعید نیست.
«تسلاموتورز» به‌نوعی برند آمریکایی‌ها در تولید خودروهای برقی و هیبریدی به‌شمار می‌رود و اتفاقا وزارت صنعت ایران نیز این روزها به شدت به‌دنبال واردات و البته تولید این خودروها در ایران است. همین چندی پیش نیز اخباری مبنی‌بر احتمال همکاری خودروسازان ایرانی و آمریکایی در مورد خودروهای برقی و هیبریدی به گوش رسید و حالا با توجه عزم وزارت صنعت برای تولید این نوع خودروها از یکسو و حضور نماینده تسلا در همایش صنعت خودرو ایران از سوی دیگر، احتمال همکاری این شرکت آمریکایی با «جاده مخصوصی‌ها» بعید نیست.
خودروسازان ایرانی به تازگی اعلام کرده‌اند که طی یکی‌دو سال آینده حدود 100 هزار خودرو برقی و هیبریدی خواهند ساخت و از آنجا که این نوع خودروها دارای تکنولوژی پیچیده‌ای هستند، طراحی و ساخت آنها در ایران نیازمند کمک و شراکت شرکت‌های خارجی از جمله همین تسلاموتورز آمریکا است.
تسلا که در سال 2003 تاسیس شده، در حال حاضر به تولید خودروهای تمام برقی مشغول است و در کنار آن، باتری‌های ليتیومی موردنیاز برخی خودروسازان بزرگ دنیا را نیز تامین می‌کند.
در حال حاضر تویوتای ژاپن و دایملر آلمان، به ترتیب با سهمی 27 و 14 درصدی، جزو سهامداران تسلاموتورز به‌شمار می‌روند، هر چند تسلا در کل شرکتی آمریکایی محسوب می‌شود.


2 دیدگاه

  1. sunmartin | آذر 13, 1393 | لینک نظر

    عجب طراحی داره تسلا اما شتر در خواب بیند پنبه دانه در تستی که جرمی و ریچارد همی ازین خودرو در مقایسه با فراری گرفتن این خودرو دقیقا خصوصیات یک سوپر اسپرت بازی میکرد بعنی راننده اصلا متوجه نمیشه که این خودرو هیبرید هست وهقعا شرکت تسلا چیکار کرده تنهامشکل این شرکت گرانی بیش از حد این خود هست که حتی در آمریکا هم خریداران از پس خریدش نمیتونن بر بیان

  2. مهدي | آذر 13, 1393 | لینک نظر

    بياد كه خيلي خوبه.
    كاش فورد و جنرال هم بيان.