قیمت دنا بازهم تعیین نشد

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ | 5 نظر

قیمت دنا بازهم تعیین نشد

عدم افزایش قیمت محصولات جدید MVMرویکرد شورای رقابت نسبت به تعیین قیمت
روزنامه دنیای اقتصاد
گروه خودرو: شورای رقابت در حالی چهارشنبه گذشته تشکیل جلسه داد که اعضای این شورا نه تنها با افزایش قیمت خودروهای چینی موافقت نکردند؛ بلکه قیمت دنا (محصول جدید ایران‌خودرو) نیز تعیین نشد. آن طور که رضا شیوا رئیس شورای رقابت عنوان کرده، شرکت «مدیران خودرو» برای افزایش قیمت ام وی ام 315 در دو مدل هاچ بک و معمولی و همچنین ام وی ام X33 در مدل های دنده اتومات و دستی، درخواست افزایش قیمت داده بود که مورد موافقت قرار نگرفت.
به گفته شیوا، تغییرات ایجاد شده در خودروهای موردنظر، ظاهری بوده و باید انجام می‌شده است و اگر قرار باشد هر ساله با تغییری که در ظاهر خودرو ایجاد می‌شود، قیمت بالا برود، در دوره‌ای کوتاه، قیمت‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهند داشت. رئیس شورای رقابت اما در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر سرانجام قیمت «دنا» نیز عنوان کرده که در جلسه چهارشنبه، فرصت کافی برای تعیین قیمت این محصول جدید ایران خودرو، فراهم نیامده است. این گفته شیوا در شرایطی است که پیش‌تر اعلام شده بود قیمت دنا در جلسه موردنظر تعیین خواهد شد .در حال حاضر شرکت ایران‌خودرو برای تحویل دنا به ثبت‌نام‌کنندگان، منتظر تعیین قیمت از سوی شورای رقابت است. این شورا از دهم تیرماه امسال که قیمت جدید خودروها را با افزایش میانگین 5/5 درصدی اعلام کرد، تا به امروز نسبت به افزایش قیمت هیچ خودرویی اقدام نکرده است. به‌عنوان مثال، خودروسازان به دنبال افزایش قیمت تندر-90 بودند، اما شورای رقابت با درخواست آنها موافقت نکرد، همان طور که حالا نیز درخواست افزایش قیمت خودروهای چینی را نپذیرفته است. با این شرایط به نظر می‌رسد شورای رقابت سفت و سخت روی تثبیت قیمت خودروها ایستاده و تا جایی که امکان دارد، با گرانی آنها موافقت نمی‌کند. رئیس این شورا پیش‌تر نیز تاکید کرده بود که قیمت جدید خودروها (قیمت‌هایی که در دهم تیرماه امسال اعلام شد) برای حداقل یک سال ثابت بوده و تغییری نخواهند کرد.


5 دیدگاه

  1. آرتان | بهمن 4, 1393 | لینک نظر

    بخدا فقط ما ایرانهای بدبخت سواره این گاریا ها میشیم.
    اخه عراق گشوره که وقتی ماشینهای ایرانیو میببنند هنگ میکنند.

  2. محمدامین | دی 29, 1393 | لینک نظر

    دولت تا به امروز این همه از خودرو سازها حمایت کرده چه تغییری در کیفیت خودروهای داخلی داده شد است ،به جز بدتر شدن کیفیت محصولات با افزایش قیمت نجومی خودرو در ایران آیا تغییری دیگری در روند کار خودروسازها دیده ایم؟، دولت اگر مردمی و به فکر مصرف کننده است وقت آن رسیده که از مردم نیز در مقابل زیاده خواهی های خودروسازان بی هنر و کم دانش داخلی حمایت کرده و مردم را از حق داشتن و سوار شدن به خودروی خوب محروم نکند، اگر دولت شریک تجاری خودروسازان نیست با کاهش عوارض گمرکی خودرو و ایجاد بازار رقابتی در کشور برای اولین بار گامی در جهت خدمت به مصرف کننده ایرانی بردارد.

  3. محمد رضا | آذر 16, 1393 | لینک نظر

    هر موقع که شورای به اصطلاح رقابت با افزایش قیمت یه ماشین موافقت نمیکنه از اون طرف هم خودرو سازا تا جایی که میتونن از سروته ماشین میزنن حتی به نمد زیر کاپوت هم رحم نمیکنن .بیچاره مردم ایران

  4. یه پسر | آذر 15, 1393 | لینک نظر

    عدم افزایش قیمت یه محصول اونم بخاطر فیس لیفت کار خوبیه

    چون اون ماشین بازار بهتر و بیشتری رو برای خودش باز می کنه و در نتیجه با فروش بیشتر سود افزایش قیمت رو هم بدست می اره

    مثلا خیلی ها بجای خرید 206 اونم با 36 میلیون یه 315 جدید می خرن با 2 میلیون پول بیشتر

    ولی تو بازار بسته ایران و خریداران ترسویی که این بازار داره شایدم این کارا جواب نده

    ولی مدیران هم خیلی باحاله بخدا فقط یه چراغ جلوی ماشینو و داشبوردشو عوض کرده می خواد رو قیمتش بکشه

    • در پاسخ به: یه پسر

      یه پسر | آذر 15, 1393 | لینک نظر

      من دنا رو تو نمایشگاه بین المللی دیدم

      بر خلاف ماشین های چینی که راحت می تونستی توش بشینی و خیلی ها هم درش رو محکم می زدند بهم یا می گفتن چینی بدرد نمی خوره و یه حرف های متعصبانه دیگه

      دور تا دور دنا یه گارد گذاشته بودن ماشینم گذاشته بودن بالای یه سکو مردم طفلکم دور جمع شده بودن که اینگار چی هس
      جونم براتون بگه ستو دی این ماشین و صندوق عقبش مث پیکانه
      اونم چیزی هم که من از داخلش دیدم با اون عکس هایی که اوایل رو نمایی شده بود یه دنیا فرق داره
      اما با این این حال اگه هم قیمت ماشین هایی مث ام وی ام 530 یا لیفان 620 باشه می ارزه و الی …