شرکت های بیمه؛در پرورش شتر فعالیت کنند!

یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ | 1 نظر

شرکت های بیمه؛در پرورش شتر فعالیت کنند!

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به افزایش شدید نرخ دیه در چند سال گذشته، گفت: با توجه به نرخ‌گذاری دیه بر مبنای قیمت شتر، سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در صنعت پرورش شتر ضروری است.

ابراهیم کاردگر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه جمعیت شتر در کشور از سال 53 تاکنون 50 درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی افزایش چند برابری نرخ دیه در طول سال‌های گذشته افزایش قیمت شتر به علت کاهش تعداد آن در کشور بوده است.

وی با اشاره به این عامل در افزایش سالانه نرخ دیه که صنعت بیمه را از محل بیمه شخص ثالث دچار زیان می‌کند، افزود: به همین دلیل یکی از پیشنهاد‌های بنده به فعالان صنعت بیمه سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در پرورش شتر است.

کاردگر تصریح کرد: با پرورش و واردات شتر امکان مدیریت قیمت آن در کشور وجود دارد و همین مساله مانع از رشد شدید نرخ دیه می‌شود.

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به مزایای اقتصای پرورش شتر علاوه بر کنترل قیمت، تاکید کرد: جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است و نمی‌توان نرخی برای آن تعیین کرد اما وقتی مبنای نرخ‌گذاری دیه 100 شتر است، با کاهش جمعیت شتر، به یکباره نرخ دیه به شدت رشد می‌کند اما از طرف دیگر برای مراعات مشتریان صنعت بیمه، نرخ حق بیمه به نسبت کمتر افزایش می‌یابد.

کاردگر اضافه کرد: عدم تناسب بین رشد نرخ دیه و حق بیمه‌ که در سال‌های گذشته تکرار شده است، موجب تضعیف صنعت بیمه شده و شرکت‌های بیمه را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/م


1 دیدگاه

  1. اکبر | دی 8, 1393 | لینک نظر

    آقا من اصلا به بیمه ها کاری ندارم.
    اصلا برای شرکتهای بیمه که نمیشه دلسوزی کرد.
    ولی واقعا این چه حکم جالبی هست که انسان یعنی اشرف مخلوقات خداوند با شتر معادل سازی بشه.
    البته من سر رشته ای در علوم فقهی ندارم ولی برام جای سوال هست که چرا انسان با شتر معادل سازی میشه.
    خداوند خیلی بزرگ هست و واقعا نمیشه از حکمتش سر در آورد.
    بهرحال برای خودم و عزیزان خودم و تمام شما دوستان دعا میکنم هیچ وقت اسیر حادثه نشیم که به بیمه نیاز باشه.آمین.