کُپی ایرانی رنو توئیزی در قزوین ساخته شد

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ | 4 نظر

کُپی ایرانی رنو توئیزی در قزوین ساخته شد

آمادگی مجلس برای کمک به تولید و طراحی این خودروها

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: حرکت در مسیر تولید خودروهای برقی با توجه به مشکلات آلودگی هوا در تهران و شهرهای بزرگ ضرورتی اجتناب ناپذیر است و دستاوردهای واحد قزوین می تواند نخستین گام برای تحقق تولید خودروهای برقی در کشور باشد.

وی از آمادگی مجلس برای کمک به تولید و طراحی این خودروها خبر داد و گفت: تجاری سازی چنین طرح هایی و اتکا به دانش و توان فزندان خلاق ایران زمین می تواند گام موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد و مجلس شورای اسلامی نیز برای حرکت در این مسیر آمادگی کامل دارد.

همچنین دکتر موسی خانی رئیس واحد قزوین در معرفی این خودروی برقی گفت: این خودرو از مدل فرانسوی خود الگو برداری شده و برای ساخت آن دانشجویان واحد قزوین در حدود 450 قطعه مورد نیاز آن را طراحی و تولید کردند.

 

وی تاکید کرد: این خودرو تمام ویژگی های مدل های مشابه خارجی خود را دارد و مختص شرایط جغرافیایی تهران شیب های تند این شهر طراحی و تولید شده است.

رئیس واحد قزوین در معرفی ویژگی های خودروی پاراکس اظهارکرد: قدرت مناسب این خودرو توجه به ویژگی های طبیعی شهر تهران، عمر مناسب باطری آن ، سرعت مناسب از جمله ویژگی های این خودروی ساخته شده از سوی دانشجویان واحد قزوین است.

ساخت خودرو برقی در پی افزایش آلودگی هوا در جهان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. این خودروها که به نام خودروهای سبز نیز معروف است،اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته در خیابان ها تردد دارند و حتی بعضا کشورها جایگاه شارژ باتری ویژه ای برای این خودروها در نظر گرفته اند.
خودرو شارژی دارای عرض 120 سانتیمتر و طول 2متر است که می تواند از مشکلات پارک در خیابان های تهران بکاهد. همچنین این خودرو هیچگونه آلودگی تولید نمی کند.
450 قطعه این خودرو توسط محققان دانشگاه آزاد واحد قزوین ساخته شده و محققان برای ساخت آن زمانی یک ساله را صرف کرده اند. خودروی شارژی می تواند 200 کیلومتر را با یک دورشارژ برقی بپیماید و زمانی سه ساعته را برای شارژ خود می خواهد. وزن این خودروی برقی ۴۰۰ کیلوگرم است.

 

ضمن قدردانی از زحمات دانشجویان دانشگاه ازاد قزوین باید گفت که این خودرو تک سرنشین برقی در واقع نمونه ایرانی رنو توئیزی به شمار می آید که در بازارهای اروپایی با قیمتی در حدود 7 هزار یورو عرضه می شد و در طول دو سال موفق به فروش حدود 14 هزار دستگاهی در سطح کشورهای غربی شده و بالاترین فروش را در آلمان و فرانسه تجربه کرده است، اما مشخص نیست که حتی بر روی کاغذ هم نیز امکان عرضه چنین خودرویی به صورت تولید انبوه (با قیمت منطقی) در کشورمان وجود دارد یا خیر.

 

پاراکس برقی

 

 

 

اولین پراید برقی ایران متولد شد

اولین پراید برقی ایران متولد شد


4 دیدگاه

  1. سید امیر | دی 10, 1393 | لینک نظر

    متاسفم از بعضی نظرات!
    اینهمه پیشرفت علمی صنعتی دانشجویان یک دانشگاه رو باید با این جملات نا امیدکننده زیر سوال برد؟
    این دانشجویان بجای نظری دیدن قضایا، یک حرکت صنعتی خوب انجام دادن که برای شروع عالی بوده.. اون آقا به ظاهر منطقی! تکنولوژی ماشین های برقی با آلودگی صفر برای محیط زیست رو چطور تونست با پراید مقایسه کند؟؟؟

  2. محمد رضا | دی 8, 1393 | لینک نظر

    باید برم عطاری سر کوچمون اون قسمت گربه را بگیرم با یک قفل اهنی ببندم بهش که چشتون نکنند

  3. سینا | دی 8, 1393 | لینک نظر

    واقعا به نظرتون یه خودروی تک سرنشین برقی که فقط داخل شهر میشه ازش استفاده کرد الان تو این وضعیت بلبشوی خودرو در کشور تولیدش ضروریه ؟ اونم با قیمت یه سمند ال ایکس صفر کیلومتر ؟؟؟؟ اصلا بیارن بومی سازیش کنن (که محال ممکنه) قیمتش بشه 20 میلیون ، آیا واقعا باز کسی حاضره بجای یه پراید صفراین و بخره ؟ خب بجاش یه موتور برقی میخریم به قیمت فوق فوقش 4 میلیون .

  4. یه پسر | دی 8, 1393 | لینک نظر

    متاسفانه مهندسین عزیز کشور ما از بس از بچگی دو دو تا چهار تای ریاضیات و فیزیک رو تو ذهنشون پایین و بالا کردن کلا دیگه چیزی تحت عنوان خلاقیت رو ندارن

    حالا مثلا طراحی یک فرم و الگو جدید چقد کار سختی بود که کپی کاری کردین اونم اینقد ضعیف

    البته جای تعریف داره اما ای کاش ما روی طراحی خودرو کار می کردیم و به اون بها می دادیم تا مسائل فنی مهندسی