شورای رقابت ؛ مردم از خرید “دنا” خودداری کنند !

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ | 4 نظر

شورای رقابت ؛ مردم از خرید “دنا” خودداری کنند !
رییس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت 42 میلیون تومان برای دنا مصوب شده و تغییری در آن نخواهیم داد، گفت: طبق قانون، ایران‌خودرو موظف است مصوبه شورای رقابت را در مورد قیمت خودروی دنا اجرایی کند، مگر اینکه استدلالی محکمه پسند داشته باشد که باید در حضور قاضی شورای رقابت ادله خود را بیان کند. به مردم هم توصیه می‌کنیم وقتی خودرویی وجود خارجی ندارد، ثبت نام نکنند.
رضا شیوا افزود: طبق بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، قیمت تعیین شده 42 میلیون تومان برای دنا از سوی شورای رقابت اعلام شده و طبق قانون، ایران‌خودرو موظف است مصوبه شورای رقابت را اجرایی کند، مگر اینکه استدلالی داشته باشند که در این صورت باید در حضور قاضی شورای رقابت ادله خود را بیان کند و قاضی شورا حکم مربوطه را صادر کند.
وی در خصوص بلاتکلیفی مردم و افرادی که پیش خرید کرده‌اند گفت: خواهش ما از مردم این است که وقتی کالایی وجود خارجی ندارد را نخرند.
شیوا ادامه داد: وقتی دنایی که حتی مشخصات فنی، مشخصات ظاهری و قیمتش هنوز تعین نشده و مردم اطلاعی از آن ندارند، چرا اقدام به خرید می کنند؟ هیچ منطقی این را حکم نمی‌کند وقتی که مردم ریسک می‌کنند و کالایی که روی هواست را خریداری می‌کنند، باید منتظر تبعات بعدی و ریسک بعدش اش هم باشند.
به گفته وی، مردم باید صبر کنند خودرو قیمت گذاری شود، مشخصات فنی، مشخصات ظاهری و قیمتش معلوم شود، بعد از آن اقدام به خرید کنند.
رییس شورای رقابت به خوردوسازان نیز گوشزد کرد: قوانین شورای رقابت خودروسازان را موظف می‌کند تا مشخصات فنی، ظاهری و قیمت خودرویی، مشخص نشده، نباید آن را پیش فروش کنند؛ و باید این مصوبه را اخذ کنیم تا جامعه هم دچار تشنج نشود.
شیوا درخصوص معوقات خودروسازان داخلی گفت: ایران خودرو ، پارس خودرو و سایپا موظف هستند تعهداتشان را تا پایان سال انجام دهند و آن تعداد خودرویی که متعهد شدند را باید تا پایان سال تحویل دهند.
وی ادامه داد: همچنین این خوردوسازان تا زمانی که تکلیف قراردادشان با رنوی فرانسه مشخص نشده
نمی توانند خودرویی را پیش فروش کرده و همچنین فروش نقدی هم نباید داشته باشند، زیرا فعلا متعهد به فروش خودروهای معوقه خود هستند.
گفتنی است بر اساس اعلام مرکز ملی رقابت و بر اساس دستورالعمل تنظیم قیمت خودروی دنا مصوب دویست و ششمین جلسه شورای رقابت مورخ 93/09/19، سقف قیمت مصرف کننده خودروی دنا ، 42 میلیون تومان تومان اعلام کرد.

منبع: میزان

گفتنی است که ظاهرا حدود 5000 نفر از خریداران نمونه های پیش فروش شده دنا در بلاتکلیفی کامل به سر می برند و از طرف دیگر ظاهرا تعداد معدودی دنا نیز با دریافت پلاک ملی در سطح شهر تهران تردد می کنند که احتمالا خارج از نظام فروش عمومی ایران خودرو تحویل صاحبان خود شده اند.

 

 


4 دیدگاه

  1. نیما | دی 11, 1393 | لینک نظر

    دی لایت داره !!!!!!

    قیافش شبیه هیچی نیست جز سمند سورن موتور 405 یا 206 یک ضبط تصویری با چراغ جلوی بی ام و!!!!!

  2. alireza_asol | دی 10, 1393 | لینک نظر

    یعنی طراحی ایرنخودرو تو این قسمتایی که مشخص کردم منو مبهوت کرده
    http://8pic.ir/images/ljga1bt9uq514bwe89rt.jpg

    گلگیر جلو 1 متر بعد از چرخ ادامه پیدا کرده. سورن هم تقریبا همینطوریه

  3. پوریا | دی 10, 1393 | لینک نظر

    نظر ایران خودرو در این مورد چیست؟
    http://www.bartarinha.ir/fa/news/164475/n0z

  4. یه پسر | دی 10, 1393 | لینک نظر

    5000 نفر ثبت نام کردن و بلاتکلیف اند
    اونم واسه یه سورنی که گلگیر های جلوش نیاز شدید به صافکاری داره
    دیگه داد شورای رقابت هم در اومد دوستان
    البته بازم از خرید تیبا با اون قیافه … و اریو (زد 300) کار بی نهایت عاقلانه تریه
    چون به هر حال می دونی یه روزی یه ماشین بهت تحویل می دن
    نه اینکه نوه ژیان(تیبا) رو سوار شی