دسته‌بندی نشدهنگاه

موتور های برقی ایران 4 برابر گران تر از نرخ جهانی

در حالی که موتورسیکلت‌های برقی در دنیا با قیمت 400 تا 500 دلار عرضه می‌شوند و عوارض واردات آنها به کشور صفر شده، شرکت‌های بازرگانی، این وسایل نقلیه را در داخل کشور با قیمت هفت تا هشت میلیون تومان عرضه می‌کنند.
موتورسیکلت‌های برقی در ایران 4 برابر گران‌تر از قیمت جهانی!
 ابوالفضل حجازی رییس انجمن موتورسیکلت ایران ضمن بیان این مطلب، با بیان این‌که قیمت اعلام شده برای موتورسیکلت‌های برقی واقعی نیست، گفت: افرادی که در رأس این کار هستند براساس نظرات غیر کارشناسی این کار را انجام می‌دهند چرا که در حال حاضر قیمت واقعی یک موتورسیکلت 500 یا هزار وات با توجه به شرایط گمرکی که در حال حاضر تعرفه واردات این وسایل نقلیه حذف شده است، بین 400 تا 500 دلار است که با ارز آزاد نیز حدود یک میلیون و 700 هزار تومان می‌شود.
وی با بیان این‌که مشخص نیست که قیمت‌های کلان بر چه مبنایی اعلام می‌شود، اظهار کرد: استفاده کنندگان از موتورسیکلت قشر ضعیف جامعه هستند و قطعا با این قیمت‌های ارائه شده این موتورسیکلت‌ها با مشکل برمی خورند.
رییس انجمن موتورسیکلت ایران با انتقاد از تصمیم گیران این صنعت گفت:‌ جای انتقاد دارد که تصمیم گیران هیچ گونه تعاملی با انجمن و سندیکای صنعت موتورسیکلت نداشته‌اند و تصمیمات کاملا خارج از چشم تولیدکنندگان صورت گرفته است.
حجازی افزود: افرادی که اقدام به واردات این موتورسیکلت‌ها می کنند برخی شرکت‌های بازرگانی هستند که به دلیل نداشتن تجربه قطعا در آینده مشکلات وسیعی از بابت خدمات پس از فروش خواهند داشت. در صورتی که انجمن موتورسیکلت با تجربه 15 ساله خود می‌توانست کمک زیادی در این زمینه انجام دهد.
وی با بیان این‌که اولین کارخانه تولید موتورسیکلت برقی در ایران در کیش و در سال 1386 تاسیس شد، گفت: به دلیل عدم همکاری گمرک کیش و نبود امکان واردات این وسیله نقلیه به سرزمین اصلی، در حال حاضر این کارخانه با ظرفیت کمتر از نیم درصد کار می‌کند چرا که بازار کیش بازاری محدود است.
به گزارش ایسنا، رییس انجمن موتورسیکلت ایران ادامه داد: سه سال پیش نیز کارخانه عظیمی در قم با هدف تولید دوچرخه و موتورسیکلت برقی راه‌اندازی شد اما مجددا به دلیل عدم همکاری جمع شد؛ بنابراین به نظر می رسد واردات موتورسیکلت به این شکل موفقیت آمیز نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا