العتیه با مینی،قهرمان داکار 2015 شد

یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳

العتیه با مینی،قهرمان داکار 2015 شد

پس از برگزاری ۱۳ مرحله سخت و دشوار در بیابان ها و دشت های کشورهای آرژانتین، شیلی و بولیوی، مسابقه امسال با طی مسافتی بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر با قهرمانی ناصر العتیه به کار خود پایان داد.

ناصر العتیه قطری از تیم Qtar X-Raid Team و با خودروی مینی خود تواست بهترین زمان را ثبت و برای دومین بار پس از سال ۲۰۱۱ بار دیگر به عنوان قهرمانی این مسابقات نائل آید.

او که تقریباً در تمامی مراحل این مسابقه در صدر قرار داشت، بی رقیب بود و با اختلاف بیش از نیم ساعت نسبت به نزدیک ترین رقیبش به این عنوان دست یافت.

نانی روما، مدافع عنوان قهرمانی و کسی که از او به عنوان بخت نخست قهرمانی مسابقه امسال یاد می شد در همان اوایل مسابقه و روز نخست با مشکل فنی در پمپ روغن خودرویش رو به رو شد و در حالی که با یدک کش به خط پایان رسید، زمانی معادل ۶ ساعت را از دست داد و به کلی از گردونه رقابت برای قهرمانی باز ماند.

اورلاندو ترانوا دیگر هم تیمی العتیه که در مراحل نخست نزدیک ترین رقیب او به شمار می رفت، در حالی که در چندین مرحله به پیروزی دست یافت در نهایت با مشکلات فنی و اشتباهاتی که مرتکب شد در جدول ده راننده برتر جای نگرفت.

رده دوم مسابقه امسال به ژنیل دِ ویلریس راننده آفریقای جنوبی تیم تویوتا ایمپریال رسید.این راننده با ثباتی که از خود نشان داد در حالی که موفق به کسب پیروزی در یک مرحله نیز نشده بود با اختلاف ۳۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه نسبت به العتیه در رده دوم جدول رده بندی کلی جای گرفت.کریستوف هولوزیک با اختلاف تقریباً یک ساعتی پشت سر او رده سوم را از آن خود کرد.

یزید اراجحی عربستانی را باید دیگر راننده بدشانس این رقابت ها دانست.این راننده عرب در نخستین فصل حضورش در این مسابقات عملکرد قابل ملاحضه ای از خود به جای گذاشت و توانست جایگاه سوم جدول رده بندی کلی را تا دو مرحله مانده به پایان مسابقه با حاشیه امنیت مناسبی از آن خود و حتی نیم نگاهی نیز به کسب رده دوم داشته باشد.اما این راننده تیم تویوتا در مرحله یازدهم با مشکل فنی مواجه شد و نتوانست این مرحله را به پایان ببرد.الراجحی با پیروزی در مرحله هشتم توانست به نخستین پیروزی اش در این مسابقات دست یابد و علاوه بر آن به روند پیروزی های متوالی تیم مینی نیز پایان دهد.

این راننده به همراه رابی گردون آمریکایی با خودروی هامر- شورولت خود که در محله آخر موفق به کسب پیروزی شد، تنها رانندگانی بودند که موفق شدند با خودرویی غیر از مینی در مسابقه امسال به پیروزی دست یابند.

بازگشت پژو به این مسابقات پس از ۲۵ سال، بسیار ناامید کننده بود و آن ها هیچ نماینده ای در ده راننده برتر این مسابقه نداشتند.این تیم فرانسوی که خودرویشان را خیلی دیر برای این مسابقات امسال آماده کرده بوندند با مشکلات فنی زیادی رو به رو شدند و توانایی رقابت را از رانندگان نام آشنای خود صلب کردند.

مارک کوما موتورسوار تیم KTM با قهرمانی در کلاس موتورسیکلت برای پنجمین بار به این عنوان دست یافت.آلبرت مردیف از تیم کاماز و رافائل سونیمک از یاماها به ترتیب در کلاس های کامیون و چهار چرخ حائز رتبه های نخست شدند.

نتیجه نهایی (۳ نفر برتر) :

کلاس خودرو :

رده راننده خودر زمان
۱ ناصر العتیه مینی ۴۰h32m25.s
۲ ژینیل دِ ویلریس تویوتا ۳۵m34.s
۳ کرسیتوف هلوزیک مینی ۱h32m01.s

 

کلاس موتورسیکلت :

رده موتورسوار تیم زمان
۱ مارک کوما KTM ۴۶:۰۳:۴۹
۲ پائولو گئنکالف هوندا ۰۰:۱۶:۵۳
۳ تابی پرایس KTM ۰۰:۲۳:۱۴

 

کلاس کامیون :

رده راننده تیم زمان
۱ آیرات مردیف کاماز ۴۲:۲۲:۰۱
۲ ادوارد نیکولائف کاماز ۰۰:۱۳:۵۲
۳ آندری کاردینوف کاماز ۰۰:۵۱:۰۰

 

کلاس چهار چرخ :

رده موتورسوار تیم زمان
۱ رافائل سونیک یاماها ۵۷:۱۸:۳۹
۲ گونزالز فریولی یاماها ۰۲:۵۴:۵۰
۳ والتر نوسیلیا هوندا ۰۳:۴۲:۵۶

 

motorsportiran.ir

 


بدون دیدگاه