رالی کلاسیک شیراز آتن برگزار می شود

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ | 2 نظر

رالی کلاسیک شیراز آتن برگزار می شود

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی کشور اعلام کرد” مسابقه بین‌المللی خودروهای کلاسیک با عنوان از پرسپولیس تا آکروپلیس شهریورماه ۹۵ در شیراز آغاز و در آتن به پایان خواهد رسید.”

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا مهرعلی بعدازظهر امروز در آئین قدردانی از متصدیان مسابقات رالی خاورمیانه و شمال آفریقا که مهرماه امسال در شیراز برگزار شده بود، اعلام کرد” مسابقه خودروهای کلاسیک با همکاری ایران، ترکیه و یونان در مسیر ۷ هزار کیلومتری بین شیراز و آتن و از طریق جاده‌های شهری انجام می‌گیرد.”

وی خاطرنشان کرد ” این مسابقه به‌عنوان اختتامیه مسابقات رالی جام تمدن‌ها در سال ۲۰۱۶ برگزار می‌شود و هیئتی از سه کشور ایران، ترکیه و یونان برای رالی خودروهای کلاسیک برنامه‌ریزی می‌کنند. ”

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی کشور همچنین از برگزاری راند سوم رالی خاورمیانه در ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و گفت ” راند اول و دوم رالی خاورمیانه در قطر و کویت برگزار می‌شود. ”

در این آئین استاندار فارس نیز با اشاره به مسابقات خودروهای کلاسیک در سال ۹۵ مسیر مقدماتی این مسابقه را بلوار چمران شیراز اعلام کرد و گفت ” امروز ورزش از عرصه میدان‌ها خارج‌ و وارد سیاست شده است. ”

سید محمد احمدی همچنین از نحوه برخورد برخی رسانه‌های این استان با مسابقات رالی خاورمیانه در شیراز انتقاد کرد.

در این آیین مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با بیان اینکه ورزش از پرمخاطب‌ترین مقوله‌های اجتماعی است، اظهار داشت: معرفی کشور ایران به‌عنوان میزبان مسابقات رالی و خودروهای کلاسیک نشان‌دهنده وجود امنیت و اقتدار در این کشور است.

سید غلامرضا کمانه افزود: بعد از پس دادن امتحان در این‌گونه مسابقات، ایران در تقویم جهانیِ رقابت‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد و ایران برای برگزیده شدن در مسابقات رالی خاورمیانه از یک‌هزار امتیاز ۹۵۶ امتیاز را کسب کرده است.

در این آئین یاد آرش رامین‌یکتا نقشه‌خوان مسابقه رالی خاورمیانه در شیراز که مهرماه امسال در جریان مسابقات رالی جان خود را از دست داد، گرامی داشته و اعلام شد: به خانواده این مرحوم از سوی فدراسیون اتومبیلرانی کشور مقرری ماهانه پرداخت می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس


2 دیدگاه

  1. اکبر-yf | بهمن 8, 1393 | لینک نظر

    سپهر جان نوشتید رالی شیراز آنتن!
    رالی شیراز آتن درسته!
    جهت مزاح اشاره کردم.

    • در پاسخ به: اکبر-yf

      ُSepehr | بهمن 8, 1393 | لینک نظر

      مرسی اقا که گفتین….هرچند رالی ها ایران آخرش سر از همون آنتن هم در میارن ولی الان تصحیحش میکنم