رنو فلوئنس برقی در کیش رونمایی شد+ قیمت

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ | 2 نظر

رنو فلوئنس برقی در کیش رونمایی شد+ قیمت

خودروی برقی رنو فلونس ZE با قیمت 138 میلیون تومان برای تردد در منطقه آزاد کیش رونمایی شد.

 

به نقل از مهر،محمد حیدری مدیرعامل ایرتویا کیش در خصوص محصول جدید رنو در کیش گفت: این خودرو یکی از 4 محصول برقی شرکت رنو است که برای کاهش آلودگی محیط زیست به ایران وارد شده و برای تست و آزمایش در جزیره کیش مورد استفاده قرار می گیرد.

حیدری در ادامه و در خصوص توجیه اقتصادی واردات این محصول چنین گفت: مدت عمر مفید یک خودرو بنزین سوزدر کیش 10 سال است و پس از این دوره باید به عنوان وسیله اسقاطی از جزیره خارج شود، در صورتی که خودرو برقی فلوئنس با طول عمر17 سال می تواند در جزیره مورد استفاده قرار گیرد.مدیرعامل ایرتویا کیش، قیمت تمام شده این محصول را 138 میلیون تومان ذکر کرد و اظهار داشت: در صورت برطرف شدن تحریم ها و کاهش نوسانات ارزی، قیمت فلوئنس برقی درحدود 3 تا 5/3 میلیون تومان کاهش خواهد یافت.

وی افزود: 5 خودرو فلوئنس برقی از اوایل سال 94 وارد کشور می شود و در صورت استقبال مردم در بازار عرضه خواهد شد.

فلوئنس برقی که قرار است در سرزمین اصلی نیز به فروش رسد، به دلیل مصوبه دولت مبنی بر تعرفه صفر خودروهای برقی و هیبریدی، اختلاف قیمت چندانی با رقم مذکور نخواهد داشت.

ماندگاری شارژ باطری این خودرو، 7 ساعت و پیمایش آن برای هر بار شارژ، 185 کیلومتر است، ضمن اینکه مدت زمان شارژ نیز 10 تا 20 دقیقه برآورد می شود.

 

 

هنوز تست‌های لازم بر روی این خودرو به منظور استفاده در ناوگان تاکسیرانی کشور صورت نگرفته اما قرار است که این تست‌ها صورت گرفته و در صورت مناسب بودن، پیشنهاد آن به مراجع تصمیم گیر برای قرار گرفتن در ناوگان تاکسیرانی ارایه شود.

این خودرو به سه روش قابل شارژ است که شامل شارژ خانگی با اتصال به برق به مدت 7 ساعت، شارژ سریع با دستگاه به مدت 20 دقیقه و تعویض باطری با ریل اتوماتیک که کمتر از 10 دقیقه زمان لازم دارد.

شرایط فروش این خودرو در کیش، به صورت 50 درصد نقد و 50 درصد اقساط 6 ماهه با 100هزار کیلومتر یا 3 سال گارانتی در نظر گرفته شده است.

 

دنده 6 -سپهر زنگنه- رنو فلوئنس زد ئی از مجموعه باتری هایی با ظرفیت 22 کیلو وات ساعت با وزن 250 کیلوگرم بهره می گیرد که برای تامین انرژی مورد نیاز این خودرو برای طی مسافت 185 کیلومتر با سرعتی در حدود 135 کیلومتر بر ساعت کفایت می کنند.

برای شارژ این باتری ها با برق خانگی به 10 – 12 ساعت زمان نیاز است،اما این زمان در صورت استفاده از پورت های شارژ سریع به 6 الی 9 ساعت کاهش می یابد.

فلوئنس برقی به دلیل قرار گیری باتری در فضای پشت محور عقب چند سانتی متر از مدل بنزین سوز طویل تر است و این درحالیست که موتور برقی با وزن 160 کیلوگرم در بخش جلوی خودرو قرار گرفته که از موتور بنزین سوز سبک تر به نظر می رسد.این موتور در دور 11000 RPM توان تولید 92 اسب بخار قدرت و 226 نیوتن متر گشتاور را دارد و با این اوصاف وزن کلی خودرو به حدود 1550 کیلوگرم می رسد که اندکی از مدل بنزین سوز بیشتر است.

مدل برقی رنو فلوئنس با این مشخصات در بازارهای جهانی چندان پر فروش نبوده است و ظرف مدت 3 سال بعد از عرضه در سال 2011 تنها در حدود 4000 دستگاه فروش داسته است.

 

 


2 دیدگاه

  1. linkoln6ft | بهمن 18, 1393 | لینک نظر

    ایرتویوتا چه ربطی به رنو داره؟؟؟

    • در پاسخ به: linkoln6ft

      ُSepehr | بهمن 18, 1393 | لینک نظر

      ایرتویا و نگین خودرو هر دو متعلق به یک خانواده هستند و در برخی زمینه های تجاری و اقتصادی با یکدیگر اشتراک دارند.