اخباراخبار داخلی

رایزنی برای واردات 3 هزار کامیون دست دوم/ ۷هزار کامیون داخلی چشم به راه خریدار

 دبیر انجمن خودروسازان با انتقاد از رایزنی سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور برای واردات سه هزار دستگاه کامیون دست دوم فرسوده به کشور، گفت: این در حالی است که 7 هزار دستگاه کامیون تولید داخل در انتظار خریدار مانده است.

احمد نعمت‌بخش اظهار داشت: سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور وابسته به وزارت راه و شهرسازی برای واردات 3 هزار دستگاه کامیون دست دوم با شرکت آمیکو مذاکره کرده است.

وی ادامه داد: باعث تأسف است که در سال حماسه اقتصادی و در شرایطی که باید از تولید‌کنندگان داخلی حمایت شود، بحث واردات کامیون دست دوم مطرح و پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خودروسازان به اندازه یک سوم تولید سال 90 ، خودرو تولید می‌کنند، افزود: واردات کامیون دست دوم به کشور در حالی مطرح شده که 7 هزار دستگاه کامیون CKD در پارکینگ شرکت آمیکو در انتظار خریدار است.

 به گفته دبیر انجمن خودروسازان، توقف اجرای بسیاری از طرح‌های عمرانی، دلیل اصلی کاهش تقاضا برای خرید کامیون‌های تولید داخل است و بازار خودروهای داخلی با رکود همراه شده است.

وی، دلیل اصلی عدم فروش کامیون‌های آمیکو را نبود تقاضا برای خرید عنوان کرد و گفت: در زمینه تأمین قطعه برای تولید این کامیون‌ها کمبودی نداریم.

 وی با بیان اینکه در اروپا از کامیون‌های جدید معمولاً در سه شیفت کاری استفاده می‌شود، گفت: به این ترتیب عمر واقعی کامیونی که سه سال کار کرده است، حدود 9 سال خواهد بود و خرید و استفاده از این کامیون‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: علاوه بر این، واردات کامیون‌های دست دوم، ارزبری بالایی را بابت تامین قطعات یدکی به همراه خواهد داشت.

1 دیدگاه

  1. توی این مملکت ماشین های نو بخاطر لوازم زمین گیر میشن…دیگه وای به حال ماشین های دسته دوم با 9 سال کارکرد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا