افزایش کرایه های تاکسی و اتوبوس از فرودین 94

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

افزایش کرایه های تاکسی و اتوبوس از فرودین 94

افزایش کرایه‌های حمل و نقل از اول فروردین ۹۴ اجرا می‌شود

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه افزایش کرایه‌های حمل و نقل در سال ۹۴ گفت: با توجه به گذشت مهلت تأیید یا رد این مصوبه از سوی فرمانداری به نظر می‌رسد فرمانداری با آن موافقت و در نهایت این مصوبه از ابتدای سال ۹۴ اجرا می‌شود.
 به نقل از فارس، رضا تقی‌پور با اشاره به مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل (اتوبوس، مترو، تاکسی) در سال 94 اظهار داشت: در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران در تاریخ 5 بهمن‌ 93 این مصوبه به تأیید اعضای شورای شهر رسید.

وی تصریح کرد: پس از تصویب مصوبه اشاره شده، هیأت رئیسه شورای شهر تهران جهت تأیید آن، مصوبه را به فرمانداری ارسال کرد که با گذشت بیش از 15 روز از زمان ارسال آن، به نظر می‌رسد فرمانداری نیز با افزایش کرایه ها مخالفتی نداشته است.

تقی‌پور اظهار داشت: با توجه به مهلت قانونی اعلام‌شده در آیین‌نامه‌ها، فرمانداری تهران 15 روز مهلت دارد که مصوبات شورا را تأیید یا رد کند و با گذشت مهلت قانونی، این مصوبه قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: مصوبه نرخ کرایه‌های حمل و نقل از ابتدای فروردین 94 در شهر تهران اجرا خواهد شد.

 

 

افزایش دو ساعته فعالیت حمل و نقل عمومی در استقبال از بهار ۹۴
 حمل‌ونقل عمومی تهران با افزایش کمی و کیفی ناوگان اتوبوسرانی و مترو به استقبال از بهار ۹۴ می‌رود.
  به نقل از همشهری آنلاین، بر این اساس قرار است 100 دستگاه اتوبوس دوکابین در اسفند‌ماه وارد حمل‌ونقل عمومی شود. همچنین 2‌ایستگاه در خط3 مترو در اسفند‌ماه به بهره‌برداری می‌رسند که یکی در بخش جنوبی و دیگری در بخش شمالی است.به‌گفته سیدجعفر تشکری‌هاشمی معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران، مدت زمان کوتاهی تا رسیدن فصل بهار باقی است و طبق یک سنت دیرینه خانه‌تکانی در این روزها در کوچه و خیابان‌های شهر آغاز می‌شود. از همین رو معاونت حمل‌ونقل و ترافیک نیز با اجرای برنامه‌های اجرایی در ناوگان عمومی شهر به استقبال از بهار خواهد رفت.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه تردد شهروندان در روزهای اسفند‌ماه بیشتر از دیگر ایام سال است لذا ناوگان عمومی شهر اعم از ناوگان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و خطوط مترو با تمام توان و با حداکثر ظرفیت خود از ابتدای اسفند‌ماه در سطح پایتخت فعالیت خواهند داشت.

 

ورود 100 اتوبوس جدید به تهران

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه ساعت‌کار ناوگان عمومی شهر ازجمله مترو و اتوبوس از ابتدای اسفند‌ماه 2ساعت افزایش خواهد داشت، گفت: سرفاصله حرکت قطار در تمامی خطوط مترو کاهش خواهد یافت. وی از راه‌اندازی 6خط اتوبوس شبانه‌روزی در اجرای طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت: اکنون ناوگان خطوط تندرو به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند. در عین حال به‌منظور رفاه حال شهروندان در اسفند‌ماه 6 مسیر پرتردد پایتخت و نقاطی که بیشترین تقاضای سفر را دارند، به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت. تشکری‌هاشمی در ادامه تصریح کرد: در 2پنجشنبه آخر سال و چهارشنبه آخر سال تدارکات لازم در ناوگان عمومی شهر دیده شده و ناوگان اتوبوسرانی شهر در این روزها به‌صورت ویژه فعالیت خواهند کرد.

معاون شهردار تهران درخصوص خبر ورود 100دستگاه اتوبوس دوکابین طی اسفند‌ماه سال‌جاری گفت: با تزریق اتوبوس‌های تازه‌نفس به خطوط اتوبوسرانی شهر تهران تلاش می‌شود خدمات‌رسانی به شهروندان در ایام پایانی سال به بهترین نحو صورت گیرد. تشکری‌هاشمی با اشاره به نوسازی 3هزار دستگاه تاکسی شهر تهران تاکنون، گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده رقم تاکسی‌های نوسازی شده تا پایان اسفند‌ماه به 4هزارو300دستگاه تاکسی خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال به‌منظور جلوگیری از افزایش کرایه‌ها، نرخ کرایه‌های هرمسیر روی خودروها قید خواهد شد، اظهارکرد: در عین حال با توجه به حجم ترددهای شهروندان در این ایام با استقرار گشت‌های ویژه در تمامی خطوط تاکسیرانی شهر از تردد تاکسی‌های دربستی و خالی در شهر جلوگیری خواهد شد. به‌گفته تشکری‌هاشمی کنترل نرخ کرایه‌ها، نظافت و شست‌وشوی ناوگان عمومی شهر، جلوگیری از حمل بار با تاکسی و رفع نواقص خطوط تاکسی در پایانه‌های تاکسیرانی شهر ازجمله اقدامات سازمان تاکسیرانی در طرح استقبال از بهار است. وی تصریح کرد: طی روزهای 15 اسفند‌ماه تا 15فروردین‌ماه کارگاه‌های غیرضروری مترو جمع‌آوری و دیوارهای حائل کارگاهی ترمیم خواهند شد.

نظارت بر فعالیت پایانه‌های شهر

معاون شهردار تهران تأکید کرد: در اسفند‌ماه 2 ایستگاه شریعتی و فاطمی در خط3 مترو به بهره‌برداری می‌رسد. وی در ادامه به اقدامات سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران در طرح استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز تدابیر و تمهیدات لازم برای مسافران نوروزی اندیشیده شده تا نسبت به کنترل نرخ و جلوگیری از بازار سیاه فروش بلیت در ایام اسفند‌ماه از سوی عوامل اجرایی در پایانه‌ها اقدام شود.

به‌گفته وی با توجه به اینکه احتمال مسدود شدن جاده‌ها به‌دلیل نزولات آسمانی در ایام نوروز بسیار است به همین دلیل مکان‌های اسکان اضطراری و موقت مسافران در پایانه‌ها فراهم خواهد شد. تشکری‌هاشمی تصریح کرد: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های ITS، اصلاح زمانبندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، استفاده از تابلوهای متغیر خبری به‌منظور ارائه اطلاعات ترافیکی و پیام‌های نوروزی و رفع نواقص دوربین‌های ثبت تخلف اعم از دوربین‌های نظارت تصویری، دوربین‌های عبور از چراغ قرمز، دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلف از سوی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران نیز در طرح استقبال از بهار94 انجام می‌شود.

 

 


بدون دیدگاه