لذت ب ام و بازی در مقیاس کوچک

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

لذت ب ام و بازی در مقیاس کوچک

علیرضا مرادی – در کشورمان مسائل زیادی هستند که حیثیتی می‌شوند. ماشین بازی هم از این داستان مستثنی نیست و علاقمندان نسبت به خودروهای مورد علاقه شان غیرت و تعصب خاصی دارند. ب ام و یکی از برندهایی است که از دهه چهل شمسی به طور جدی به بازار کشورمان معرفی شد و توانست در دهه های بعدی به یکی از پرطرفدارترین خودروسازان اروپایی در میان ایرانیان تبدیل شود. متاسفانه همه ما توان مالی و حوصله سر و کله زدن با یک ب ام و کلاسیک و یا مدرن را نداریم و برخی نیز علاقمندیم ماکت ب ام و محبوب یا خودرو واقعی خود را داشته باشیم. همین دو قاعده سبب می‌شود تا ماکت های محصولات ب ام و به یکی از پرطرفدارترین ماکت ها در میان کلکسیونرهای ایرانی بدل شود.

این ماکت در فروشگاه نیترو مدل عرضه می شود

 

بسیاری از ماکت های محصولات ب ام و توسط ماکت سازانی همانند مایستو، ویلی، بوراگو، کیوشو و اتوآرت به بازار ارائه شده اند. با این حال محصولات سه برند اول کیفیت و جزئیات چندان مناسبی ندارند و برخی محصولات دو برند آخر نیز به قدری کمیاب شده اند که برای خرید آن ها باید مبالغی غیر منطقی پرداخت نمائید. اما بدترین اتفاق ممکن این است که برخی محصولات خاص ب ام و که در دهه های هشتاد و نود میلادی عرضه شده اند.

 

 

این ماکت در فروشگاه نیترو مدل عرضه می شود

 

به دلیل آن که نه کلاسیک محسوب می‌شوند و نه مدرن، برای سازندگان ماکت چندان جذاب به نظر نمی‌رسند و تولید آن ها در دستور کار اکثر این ماکت سازان نیست. همین عوامل کافیست تا طرفداران این نوع خودروها از داشتن ماکت هایشان محروم شوند. اما در این میان به تازگی برند Ottomobile سعی دارد تا با ارائه این مدل ها به کلکسیونرهای ب ام و در تکمیل کلکسیونشان کمک کند.

 

 

این ماکت در فروشگاه نیترو مدل عرضه می شود

 

تمامی این ب ام و ها توسط این برند به صورت محدود تولید شده اند و بدنه آن ها از جنس رزین است. با آن که درهای این ماکت ها باز نمی‌شوند، اما به خاطر کیفیت بالای ساخت، رنگ های جذاب و با کیفیت و جزئیات مناسب اجزای بدنه ظاهر آن ها کامل و دقیق است. علاوه بر این مبلغ پرداختی برای این ماکت ها بسیار پایین تر (بین 380 تا 450 هزار تومان) از نمونه هایی است که قبلاً توسط برندهای مشهور تولید و عرضه شده اند و امروزه به خاطر نایابی، بسیار گرانقیمت هستند. همچنین Ottomobile قصد دارد تا با عرضه نمونه های متعدد و رنگ های گوناگون این ماکت ها، تقاضای موجود در بازار را رفع کند. شاید در این میان شاید برای ما جذابترین مدل ها M3 E36 و M535 E12 هستند که تا حدودی با فرهنگ ب ام و بازی مردم ما ترکیب شده اند.

 

این ماکت در فروشگاه نیترو مدل عرضه می شود

برادر Ottomoblie یعنی GT Spirit نیز تاکنون یکی از محصولات مدرن ب ام و یعنی M3 GTS را روانه بازار کرده است که به نوعی تکمیل کننده مدل های نیمه کلاسیک Ottomobile است. کیفیت این محصول از سایر محصولات Ottomobile اندکی بالاتر است و به مدد کیفیت رنگ مناسب، ظاهر این مدل تا حدودی از نمونه فلزی این خودرو که توسط کیوشو به تازگی به بازار عرضه شده بهتر است.


بدون دیدگاه