کشف جالب نیسان در مورد شارژر های برقی

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ | 1 نظر

کشف جالب نیسان در مورد شارژر های برقی

 

بررسی نیسان نشان داد تعداد جایگاه‌های شارژ خودروی برقی در ژاپن از جمله شارژرهای سریع و شارژرهای خانگی به 40 هزار در مقایسه با 34 هزار پمپ بنزین در این کشور، افزایش یافته است.

این آمار نشان می‌دهد در مدت نسبتا کوتاهی که از معرفی خودروهای برقی می‌گذرد، زیرساخت لازم برای پشتیبانی از این خودرو بزرگتر از آنچیزی شده که صنعت نفت در چند دهه گذشته در سومین اقتصاد بزرگ دنیا ساخته است.

گسترش شبکه شارژ و قوی شدن باتری خودروهای برقی به کاهش نگرانی مصرف کنندگان در مورد بدون شارژ ماندن این خودروها و استقبال بالاتر از آنها کمک می‌کند. خودروی برقی لیف نیسان می‌تواند با شارژ کامل 135 کیلومتر حرکت کند.

جوزف جی پیتر، مدیرمالی نیسان در یک کنفرانس مطبوعاتی به تحلیلگران گفت: تداوم رشد بازار خودروهای برقی در گرو توسعه زیرساخت شارژ است.

البته انتقادی که به آمار نیسان وارد است، این است که بسیاری از این جایگاه‌های شارژ در پارکینگ‌های خصوصی هستند. البته با ظهور «اقتصاد اشتراک گذاری» مانند خدمات اشتراک‌گذاری خانه آنلاین شرکت ایربی ان بی انتظار می‌رود مالکان خانه بزودی متمایل شوند شارژرهایشان را در اختیار رانندگان دیگر قرار دهند.

و در این بین جایگاه‌های شارژ بیشتری ساخته می‌شوند. خودروسازان پی برده اند که شرکت‌های نفتی بعید است جایگاه‌های شارژ را در کنار پمپ‌های بنزین نصب کنند از این رو به ساخت شبکه‌های شارژ خودرو اقدام کرده اند.

تسلا موتورز شبکه شارژ اختصاصی خودروهای ساخت این شرکت را دارد و بی ام و و فولکس واگن در ژانویه اعلام کردند که به شبکه ای می‌پیوندند که توسط شرکت شارژ پوینت اداره می‌شود و قصد دارند 100 جایگاه شارژ در مکان‌های پرتردد آمریکا بسازند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت‌های نیرو هم به این موج پیوسته‌اند. شرکت گریت پلینز انرژی در ژانویه اعلام کرد تا اواسط سال 2015 شبکه ای شامل بیش از 1000 جایگاه شارژ در منطقه میسوری می‌سازد و استفاده از این جایگاه‌ها در دو سال اول برای همه رایگان خواهد بود.

 

منبع: ایسنا


1 دیدگاه

  1. ali | بهمن 29, 1393 | لینک نظر

    ما هنوز شهرمون پمپ بنزین به اندازه کافی نداره…