غرفه ایران خودرو در نمایشگاه بغداد

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | 4 نظر

غرفه ایران خودرو در نمایشگاه بغداد

غرفه گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در بغداد با حضور محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و همتای عراقی وی افتتاح شد.

این غرفه که برخی از محصولات به روز و صادراتی گروه صنعتی ایران خودرو در آن به نمایش گذاشته شده، صبح روز دوشنبه، ٢٧ بهمن ماه گشایش یافت.

گروه صنعتی ایران خودرو در این نمایشگاه با به نمایش گذاشتن محصولات خود در دو بخش خودروهای سواری و تجاری حضور فعالی دارد. از جمله خودروهایی که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته، محصولات دنا، رانا، سمند ال.ایکس و پژو پارس در بخش خودروهای سواری و کامیون آریا و مینی بوس آرین در بخش محصولات تجاری است.

محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از بازدید از غرفه و محصولات ایران خودرو، بر حضور پر رنگ این شرکت در بازار خودروی عراق تاکید کرد و برنامه های این شرکت برای عرضه محصولات جدید در این بازار را هدفدار توصیف کرد.

قائم مقام ارشد ایران خودرو نیز برنامه های ایران خودرو برای حضور فعال تر در بازار عراق را برای مقامات ایرانی و عراقی تشریح کرد.

عباس ملکی تهرانی ضمن تاکید بر اینکه گروه صنعتی ایران خودرو همزمان با عرضه دنا به عنوان جدیدترین محصول خود در بازار ایران این خودرو را نیز در بازار عراق معرفی کرده است، افزود: خودروی دنا که از یک طراحی به روز و زیبا برخوردار است با موتورهای EF7 توربو شارژر و EF7 عادی به بازار عرضه خواهد شد. وی گفت: توان این خودرو با پیشرانه توربو ١٥٠ اسب بخار و با پیشرانه عادی ١١٥ اسب بخار است.

نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران با حضور ٢٦٠ شرکت ایرانی فعال در بخش های مختلف صنعتی، پزشکی صنعتی، خودرویی، برق، نفت و گاز، مواد غذایی، خدمات، طراحی مهندسی و دارویی از دوشنبه ٢٧ تا ٣٠ بهمن در محل دائمی نمایشگاه بغداد دایر است.

منبع خبر : دنیای خودرو


4 دیدگاه

  1. میلاد | دی 18, 1394 | لینک نظر

    سلام.با این امکاناتی که ما توی دانشگاه داریم نبایدم انتظار داشت کشور خودرو ساز ماهری بشه آخه خودتون بیاد یه نگاه بندازید به این مراکز و دانشگاه های فنی متوجه میشید من چی میگم با این امکانات دنا و سورن که هیچی حتی پرایدم افتخار ملی هستش

  2. امین | اسفند 1, 1393 | لینک نظر

    ازهمین حالا باید شرکت های جنرال موتورز وشورلت و…را شکست خورده بازار عراق تلقی کرد.مطمینا دنارقیب خودروهای لوکس اروپایی وامریکایی میشه.خخخ.همین جور الکی.مثلا من مدیرعامل ایران خودرو هستم..
    خجالت بکشین بابا.با لودر باید ایران خودرو وسایپا را صاف کرد بلکه ملت نفس راحتی بکشن.البته خانه ازپای بست ویران است

    • در پاسخ به: امین

      farid | اسفند 1, 1393 | لینک نظر

      بازار عراق هم مثل ایران هست ماشین های چینی و ایران هست. جنرال موتوز و شورلت و… فقط در منطقه کوردستان هستند.

  3. alireza | بهمن 30, 1393 | لینک نظر

    محصولات ایرانی به دلیل امکانات و کیفیت پایین و قیمت های غیر رقابتی در بازار عراق جای خودشون رو به محصولات چینی دادن. برای مثال خطوط تولید شرکت زم زم اسپرینگ که محصولات سایپا ( از جمله انواع پراید و تیبا ) رو مونتاژ میکرد، در حال حاضر محصولات لیفان و BYD چین رو تولید میکنن.