افزایش هزینه تعویض پلاک خودرو

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ | 1 نظر

افزایش هزینه تعویض پلاک خودرو

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نیروی انتظامی اجازه داده شد بابت شماره‌گذاری خودروها از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دریافت و به خزانه‌داری کل واریز کند.

بر اساس این تبصره الحاقی، بابت شماره‌گذاری خودروها اعم از نوشماره، نقل و انتقال و تعویض پلاک خودروهایی که ارزش آنها به قیمت رسمی یا کارشناسی نزد مراجع ذی‌ربط بیش از ۵۰۰ میلیون ریال است، یک میلیون ریال و کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال، ۵۰۰ هزار ریال دریافت و به خزانه‌داری کل واریز کند.

 

تسهیلات فروش اقساطی برای زوج های جوان

نمایندگان همچنین مصوب کردند، زوج های مشمول دریافت وام ازدواج می توانند به جای دریافت وام نقدی از “تسهیلات فروش اقساطی” استفاده کنند.

بر اساس این مصوبه تسهیلات مزبور توسط تولیدکنندگان و فروشندگانی که متقاضی عرضه کالاهای بادوام داخلی هستند، ارائه می شود و بانکها صرفاً پرداخت اقساط را تقبل می نمایند .

بانکها و موسسات اعتباری موظفند با درخواست فروشنده پس از اخذ تضمین های لازم از زوجین پرداخت اقساط را تقبل کنند.

خریدار موظف به پرداخت اقساط به بانک می باشد.

سقف تسهیلات فروش اقساطی برای هر یک از زوجین “یکصد میلیون ریال” است.

 

بررسی تخفیف‌های ۵۰ درصدی بلیت هواپیما

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، با ارجاع تبصره الحاقی مربوط به تخفیف‌های ۵۰ درصدی بلیت هواپیما برای جانبازان و ایثارگران به کمیسیون تخصصی برای بررسی بیشتر موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۴ کل کشور، به تبصره الحاقی ۱۱ رسیدگی کردند.

در ابتدا نادر قاضی پور براساس اصل ۴۴ قانون اساسی چنین تخفیفی را مغایر قانون دانست و گفت: نمی‌توان برای شرکت‌های خصوصی قانونی در نظر گرفت که آنها را ملزم به ارائه تخفیف کند.

آقای لاریجانی ضمن موافقت با این اخطار اظهار داشت: اگر این شرکت‌های هواپیمایی خصوصی باشند، چطور دولت می‌تواند بحث نیمه‌بها را در این حیطه اجرا کند؟ لذا باید این بند الحاقی برای شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شود.

 

ارجاع تبصره الحاقی ۱۰ لایحه بودجه

در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه، با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تبصره الحاقی مربوط به تأمین مالی و تقویت بنیه دفاعی کشور از محل صندوق توسعه ملی به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۳۹۴ ارجاع شد.

آقای علی لاریجانی در بررسی تبصره الحاقی ۱۰ لایحه بودجه ۱۳۹۴ گفت: این تبصره الحاقی مشکلات جدی دارد که باید اصلاح شود.

 

فضاهای فیزیکی حوزه‌های علمیه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بخشی از طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت درباره فضاهای فیزیکی حوزه‌های علمیه سراسر کشور را اصلاح و تصویب کردند.

بند (الف) این طرح، مربوط به توسعه فضای فیزیکی حوزه‌های علمیه در سراسر کشوراست، که براساس سازوکار مندرج در ماده ۳۲ قانون مقررات مالی دولت به تصویب می‌رسد.

 

مخالفت نمایندگان با افزایش قیمت سیگار

نمایندگان همچنین با افزایش ۱۰ ریالی قیمت هر نخ سیگار مخالفت کردند و دولت نیز مخالف این افزایش بود.

کمیسیون اجتماعی پیشنهاد این افزایش را داشت تا “درآمد حاصل از این افزایش قیمت به ۱۸۰۰ میلیارد ریال” برسد.


1 دیدگاه

  1. احمد | اسفند 6, 1393 | لینک نظر

    کلا دوستان محتاج کمکهای سبزمان هستن حالا واسه هر چیزی که بتونن دریغ نمیکنن!
    امیدوارم از امسال دولت دم عید بجای عیدی دادن به مردم از مردم عیدی نگیره!