چینی ها خودروسازان خارجی را به تقلب متهم کردند

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ | 1 نظر

چینی ها خودروسازان خارجی را به تقلب متهم کردند

خودروسازانی مانند فولکس واگن، نیسان موتور و مرسدس بنز متهم شدند قطعات تعمیر شده را مجددا به رانندگان فروخته اند.

برنامه تلویزیونی “3.15” که مشابه برنامه “60 دقیقه” شبکه سی بی اس آمریکاست، در برنامه ویژه خود جگوار لندروور را هم به دلیل مشکلات دنده گیربکس در بعضی از خودروهایش مورد انتقاد قرار داد.

چین بزرگترین بازار خودروی جهان است و انتقادات رسانه ای می‌تواند به شهرت خودروسازان لطمه زده و فروش آنها را کمتر کند.

مرسدس بنز و جگوار لندروور در حال حاضر در چین برای عملکرد ضدرقابتی تحت تحقیقات قرار دارند. زیرمجموعه چینی فولکس واگن هم سال گذشته به دلیل دستکاری قیمت جریمه شد.

فولکس واگن که دو سال قبل هدف برنامه شبکه تلویزیون مرکزی چین (سی سی تی وی) قرار گرفته بود پیش از پخش این برنامه در مقاله ای به دلیل عملکردش در فراخوان مدل ساگیتار مورد انتقاد قرار گرفت.

سخنگوی فولکس واگن در بیانیه ای اعلام کرد این شرکت به دقت به گزارش سی سی تی وی توجه دارد و بابت مشکلات پیش آمده برای مشتریانش صادقانه عذرخواهی می‌کند.

جوینت ونچر نیسان در چین هم اعلام کرده گروهی را برای تحقیق در مورد این گزارش تشکیل خواهد داد و مقررات گروه‌های خدماتش را سخت گیرانه می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، مرسدس بنز هم اعلام کرده در مورد ادعاهای مطرح شده در این برنامه تحقیق می‌کند و نمایندگان فروش را به اصلاح رفتارش فراخواند. لندروور هم از مشتریانش عذرخواهی و اعلام کرد تلاش می‌کند مشکلات گزارش شده را حل کند.

 

منبع: ایسنا


1 دیدگاه

  1. محمد | اسفند 28, 1393 | لینک نظر

    افاده ها طبق طبق …عجب دنیایی شده!