پیروزی مقتدرانه آئودی در روسیه: گزارش ششمین مرحله از DTM 2013

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ | 1 نظر

پیروزی مقتدرانه آئودی در روسیه: گزارش ششمین مرحله از DTM 2013

مایک روکنفلر در اولین برگزاری مسابقات DTM در روسیه به مقام قهرمانی رسید.او که مسابقه را از جایگاه نخست آغاز می کرد، توانست زودتر از بقیه 74 دور این مسابقه را به پایان ببرد.راننده تیم آئودی با 1.303 ثانیه اختلاف نسبت به ماتیاس اکستروم در جایگاه نخست قرار گرفت تا در روز بد شانسی نزدیکترین رقیبش، حاشیه امنیت بیشتری در صدر جدول رده بندی برای خود مهیا کند.

 

نمایی کلی از پیست موسکو

او که در استارت توانسته بود، جایگاه نخست خود را حفظ کند، پیشتازی مسابقه را تا پایان استینت اول در دست داشت. او پس از بیرون آمدن از اولین پیت-استاپ پشت سر “اکسترم”ی که در دور هشتم وارد پیت شده بود قرار گرفت.روکنفلر در نهایت در اواخر مسابقه، هنگامی که اکستروم برای دومین مرتبه وارد پیت شد، از او جلو افتاد.

استارت مسابقه

پشت سر اکستروم، آگوستو فارفوس قرار گرفت.او که در طول مسابقه رقابت تنگاتنگی را با آدرین تامبای (آئودی) داشت، در نهایت توانست با اختلاف کمتر از یک ثانیه ، جلوتر از او در رده سوم قرار گیرد.

رقابت فشرده در دور نخست DTM

تامبای که 56 دور روی با یک دست تایر رانندگی می کرد، دیرتر از دیگران وارد پیت شد.در زمانی که سه دور به انتهای مسابقه مانده بود و در پیچ اول شانه به شانه فافوس حرکت می کرد، تصمیم به سبقت گیری گرفت ، اما آخرین فرصت برای قرار گرفتن بر روی سکوی سه راننده ی برتر را از دست داد و در نهایت به جایگاه چهارم بسنده کرد.

گری پفت با کسب مقام پنجم، بهترین راننده مرسدس بود. پشت سر او جیمی گرین، راننده تازه وارد آئودی قرار گرفت وجوی هَند، دیرک وِرنر، تیمو شیدر و کریستین ویاتورس به ترتیب با قرار گرفتن در رده های هفتم تا دهم، امتیازات این مسابقه را از آن خود کردند.

برونو اسپنگلر که قصد ورود به پودیوم را داشت با قرار گرفتن در جایگاه نوزدهم، امتیازی از این مسابقه کسب نکرد.او که مسابقه را از جایگاه چهارم آغاز می کرد، سرعت کافی در دورهای آغازین را نداشت و تا دور چهارم به رده هشتم نزول پیدا کرد.او در همان دور، هنگامی که میگوئل مولینا (آئودی) قصد سبقت از او را داشت با وی برخورد کرد و از پیست خارج شد. اسپنگلر بر خلاف مولینا ، توانست بار دیگر به مسابقه برگردد.او که در این هنگام، در رده های آخر مسابقه را ادامه می داد، همانطور که بعد از مسابقه نیز اعلام کرد به دلیل این برخورد، سرعت اتومبیلش از قبل نیز کمتر شد و توانایی رقابت برای کسب امتیاز را از دست داد.

شادمانی روکنفلر پس از پیروزی

روکنفلر با پیروزی در این مسابقه، فاصله خود را با اسپنگلر در جدول رده بندی  به عدد 27 رساند تا گام بلندی برای کسب عنوان قهرمانی این فصل مسابقات DTM برداشته باشد. مرحله هفتم این رقابت ها در هجدهم آگوست در آلمان برگزار خواهد شد.

جدول رانندگان:

رتبه

نام

تیم

امتیاز

1

مایک راکنفلر (آلمان)

آئودی

94

2

برنو اسپلنگر (کانادا)

ب ام و

67

3

گری پافت (انگلستان)

مرسدس بنز

57

جدول خودروسازان:

رتبه

تیم

امتیاز

1

ب ام و

217

2

مرسدس بنز

188

3

آئودی

176

منبع: تهران الف


1 دیدگاه

  1. RACER | مرداد 16, 1392 | لینک نظر

    آئودی همینطوری پیش بره از ب ام و رد میشه 🙁