تعرفه واردات خودرو در سال ۹۴ تغییری نکرد

شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ | 1 نظر

تعرفه واردات خودرو در سال ۹۴ تغییری نکرد

یک مقام مسئول در وزارت صنعت با بیان اینکه تعرفه واردات خودرو نسبت به سال۹۳ تغییر نکرد، گفت: واردات خودروهای کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی تعرفه ۴۰ درصدی دارد و ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع است.

به گزارش مهر، سیدعباس حسینی با بیان اینکه کتاب مقررات واردات و صادرات سال ۹۴، تا آخر فروردین ماه منتشر خواهد شد، گفت: هم اکنون تغییرات تعرفه‌ای در سال جاری بر روی سایت سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد و فعالان اقتصادی و تجار می‌توانند تا پیش از انتشار کتاب مقررات واردات و صادرات، این تعرفه‌ها را ملاحظه کنند.

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، تعرفه واردات خودرو در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و تعرفه خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هم همچنان ممنوع است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تعرفه واردات خودرو ۴۰ درصد است و البته برای برخی از انواع خودروها متناسب با حجم موتور آن که بالای ۲۵۰۰ سی‌سی باشد، تعرفه ۵۵ و ۷۵ درصدی دارد، اما وارداتشان ممنوع است و علیرغم تعیین تعرفه، اجازه واردات وجود ندارد.

دنده 6 – با توجه به شرایط فعلی و عدم افزایش تعرفه واردات در بازار، تقریبا هیچ دلیلی برای افزایش قیمت خودروهای واردتی در سال 94 وجود ندارد و حتی در صورت کاهش احتمالی نرخ ارز باید انتظار کاهش قیمت ها را نیز داشت.البته شرایط بازار برای خودروهای تولید داخل متفاوت خواهد بود و احتمال افزایش قیمت این محصولات به دلیل افزایش هزینه های سربار تولید، وجود دارد.


1 دیدگاه

  1. امیر | فروردین 15, 1394 | لینک نظر

    اگر تغییر میکرد باعث تعجب بود. مهم نیست مردم در خودروهای نا ایمن کشته شوند یا شهرها توسط خودروهای پر مصرف داخلی
    الوده