قطعات تقلبی خودروهای چینی را نخرید !

سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ | 7 نظر

قطعات تقلبی خودروهای چینی را نخرید !
هشدار به دارندگان خودروهای ام.وی.ام

افزایش قطعات تقلبی با برند چینی در بازار

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو نسبت به افزایش قطعات تقلبی با لوگو و برند چری چین در بازار لوازم یدکی کشور هشدار داد.

رادین پیمان فر، در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با اعلام این خبر گفت: متاسفانه با افزایش تعداد خودروهای ام.وی.ام در بازار داخلی، شاهد عرضه گسترده قطعات تقلبی این خودروها هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: نکته جالب آن است بر روی این قطعات تقلبی که بعضا با برند چری عرضه می شود جمله ای با این مضمون “for mvm 530” حک شده در حالیکه برند “ام.وی.ام” یک برند ایرانی برای محصولات تولیدی چری چین در ایران است.

 

راه اندازی 30 فروشگاه قطعات و لوازم یدکی اصلی محصولات ام.وی.ام

پیمان فر از برنامه ریزی برای ایجاد و راه اندازی 30 فروشگاه مجاز عرضه قطعات و لوازم یدکی محصولات مدیران خودرو برای سال جاری خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این در سال جاری شاهد نصب هولگرام بر روی قطعات محصولات ام.وی.ام خواهیم بود تا گامی دیگر در راستای افزایش رضایت مشتریان برداشته باشیم.

 

توصیه به دارندگان ام.وی.ام

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو همچنین به مردم توصیه کرد برای خرید قطعات و لوازم یدکی اصلی می توانند به نمایندگان خدمات پس از فروش مراجعه و قطعه مورد نظر را خرید کنند.

وی در ادامه مهمترین دستاوردهای سال گذشته این شرکت خدمات پس از فروش در حوزه خودرو را شامل کسب گواهی تعهد به تعالی، و دستیابی به بیشترین میزان رشد در کسب رضایت مشتریان(عبور از مرز عدد 700 در ارزیابی های شرکت isqi) دانست.

پیمان فر به تبعیت از مقام معظم رهبری سال ها را در خدمات پس از فروش مدیران خودرو نام گذاری می کند بطوریکه امسال در این شرکت، “سال آموزش و مانیتورینگ” است.

وی در خصوص نامگذاری سال 94 در این شرکت اضافه کرد: باید اعتراف کنم که در حوزه آموزش ضعف هایی وجود داشته است و در سال جاری به دنبال افزایش دو برابری آموزش در مجموعه این شرکت و نمایندگی هایمان در سراسر کشور هستیم.

مدیرعامل خدمات پس از فروش مدیران خودرو، در پایان با توجه به 131 نماینده فعال فروش و خدمت پس از فروش این شرکت در کشور خاطرنشان کرد: در سال جاری تمرکز بیشتری روی نمایندگی های مدیران خودرو خواهیم داشت و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته هر سه ماه یکبار ازنمایندگی ها بازدید داریم و نسبت به رفع هرگونه مشکل در روند افزایش رضایت مشتریان افدام خواهیم کرد.

 

دنده 6 – پیش از این مشخص شده بود که برای خودروهای لیفان نیز در سطح بازار قطعات تقلبی چینی وجود دارد و بنابراین می توان گفت که حتی مالکین خودروهای چینی هم در بلند مدت با مشکل اصلی و فرعی بودن قطعات یدکی مواجه خواهند بود و بر خلاف تصور برخی، این خودروها حتی از این نظر هم مزیتی نسبت به انواع اروپایی و ژاپنی ندارند.

 


7 دیدگاه

  1. sunmartin | اردیبهشت 3, 1394 | لینک نظر

    چرا اجازه نمیدن خودروهایی که شرکت هو وارد میکنند با قیمت واقعی هر شخص حقیقی وارد کند و باید از طریقی وارد شود که سودش به دولت برسد و جرا خودروهای نیم قرن پیش هرسال گرانتر میشوند و سوالات بی جواب بسیاری وگریگز اینجا سرزمین نپرسیدن هاست نباید دتبال دلیل بود لابد صلاح میبینند که مراید 32 سال پیش با قیمت خودرو سدان خانوادگی بفروش برسد ..

  2. kamran.qamgosar | اردیبهشت 2, 1394 | لینک نظر

    من سوالم اینه چرا مسولین ومتخصصان و به اصطلاح کارشناسان مربوطه حتی گمرک باید این اجازه ی ورود چنین محصولات بی کیفیتی رو به داخل کشور بدن و بعد مسولیت رو متوجه مردم در دقت در انتخابشون بدونن؟؟یعنی مردم باید برای n محصولی رو که استفاده میکنن در زندگیشون تخصص داشته باشن؟وتحصیلات اکادمیک ؟؟ما مردم چرا مالیات پرداخت میکنیم؟؟

  3. alireza_r | فروردین 26, 1394 | لینک نظر

    همونطور که میدونین اجناس چینی درجه بندی های مختلفی دارند. البته قطعا لیفان و ام وی ام جنس درجه یک چینی محسوب نمیشن. اما برای کسب اعتبار، حداقل استاندارد هایی رو رعایت می کنن. اما بسیاری از شرکت های متفرقه چینی هم هستند که هیچ قید و بندی برای خودشون در نظر نمیگیرند و محصولات رو با کمترین قیمت و به بهای از دست رفتن کیفیت تولید می کنند. در کنار اونها بخشی از قطعات این ماشینها هم داخلی سازی شده و میشه از برند های داخلی برای اونا استفاده کرد و یا اینکه به دلیل همسان بودن قطعات با خودرو های دیگه میشه از قطعات اونها هم استفاده کرد. جالب اینجاست که بعضی از نمایندگی ها هم از جنس ای متفرقه و بدون آرم شرکت برای این ماشین ها استفاده می کنن. برای مثال من برای لیفان 620 خودم تا الان بیشتر از 5 مدل فیلتر هوا دیدم که از 15 تا 30 هزار تومان قیمت داشتند.

  4. sunmartin | فروردین 25, 1394 | لینک نظر

    سپهر جان چینی اندر چینی چه شود کلا خودروهای چینی فقط با امثالهم (چینی های دیگر ) قابل قیاس بوده و حتی با برندهای بسیار ضعیف اروپایی مانند داچیا و اشکودا و ساب هم یارای رقابت و حتی نزدیک شدن در بهترین پدل های چینی خود مانند ام جی و BYD هم ندارند چه برسد به اینکه برخی افراد خودروهای 100 کپی و غیر اورجینال چینی را مطراز خودروهای مطرح کره ای کیا هیوندای میپندارند که واقعا درک این مطلب بسیار غیر قابل باور است قطعات چینی درجه بندی دارند اما همگی از درجه 3 به پایین درجه بندی میشوند

  5. مهدی | فروردین 25, 1394 | لینک نظر

    دنده 6 عزیز , پی نوشت شما بسیار جالب توجه بود

    چندی بود که از دنده 6 قطع امید کرده بودم , و این سایت را فقط تبلیغات چی محصولات چین میپنداشتم , باید اعتراف کنم کمی نظرم تغییر پیدا کرد 🙂

    • در پاسخ به: مهدی

      ُSepehr | فروردین 25, 1394 | لینک نظر

      سلام نه آقا قطع امید نکنید ، نظر شخصی ما آزادسازی کامل واردات و تولید و مونتاژ خودروهای با کیفیت اروپایی و ژاپنی و حتی آمریکایی در ایران هست و هیچ اعتقاد خاصی به خودروهای چینی و امثالهم نداریم…به هرحال پذیرای پیشنهادات و انتقادات کلیه دوستان هم هستیم…

  6. سعید | فروردین 25, 1394 | لینک نظر

    مالکین محترم فقط قطعه اصل چینی استفاده کنید