به یاد کلاسیک اسپانیایی

یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

به یاد کلاسیک اسپانیایی

سئات RS 130

 

کارنوتر – محسن کارتاب – گروه خودروسازی اشکودا، همیشه با کمترین حاشیه مشغول به تولیدِ انواع و اقسام فولکس‌واگن با بسته‌بندی اشکودا می‌باشد، ولی در چند روز گذشته به بهانه‌یِ بزرگداشت از یک ماشینِ مسابقه‌ای، حسابی بر سر زبان‌ها افتاده است. مدل جدیدِ R200 به مناسبت ۴۰ سالگیِ مدل مسابقه‌ای RS ۱۳۰ پا به عرصه‌ی وجود گذاشته است. طراحی آن با دستانِ Petr Novák اهل جمهوری چک انجام شده است و برای تولید آن،  یک آئودی R8 4.2 FSI به اتاق تحقیق و توسعه‌یِ این شرکت رفته و بعد از گذشتِ ۱۸‌ماه، R200 با ۴۴۰۰ میلی‌متر طول، ۲۰۰۰ میلی‌متر عرض خارج شده است.
R200-2

نمای خارجی و داخلی این اشکودا با الهام از طراحی پدربزرگ‌اش شکل گرفته است و چراغ‌های جلو، برای کاهش هزینه ها از بنتلی مولسان به عاریت گرفته شده. هنوز حرفی از قدرت و قابلیت‌های این اتومبیل به میان نیامده است، ولی با توجه به بهره‌گیری از قوای محرکه‌یِ آئودی R8 ۴.۲ FSI، قدرتی در حدود ۴۲۰ اسب‌بخار خواهد داشت.

R200

شایانِ ذکر است که R200 فقط یک نمونه نمایشی محسوب نمی‌شود و از ژوئن ۲۰۱۶ در تیراژِ ۲۴ دستگاه ساخته خواهد شد، قیمت فروشِ آن در حدود ۲۷۴ هزار دلار برآورد شده است. خودروی ۱۳۰ RS بین سال‌های ۷۷ تا ۸۲ میلادی در تیراژی محدود به منظورِ شرکت در مسابقات رالی تولید شد. پیشرانه‌یِ آن هوا‌خنک و در عقبِ اتومبیل جاسازی شده بود، کمتر از ۱.۳ لیتر حجم داشت و قدرتی در حدود ۱۳۰ اسب‌بخار تولید می‌کرد.

اشکودا ار اس

 

منبع: automag.sk


بدون دیدگاه