رویای آمریکایی،کامیونی با رانندگی خودکار

پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | 1 نظر

رویای آمریکایی،کامیونی با رانندگی خودکار

گروه دایملر، فصلی تازه برای داستان حمل و نقل جاده ای بار توسط کامیون‌ها را تحریر کرده است. فریت لاینر اولین کامیون با راننده خودکار است که توانسته مجوز تردد جاده ای را به‌دست آورد.

همان‌گونه که انتظار می‌رود، تکنولوژی این خودرو همانند بسیاری از خودروهای خودران مرسدس شامل سنسور رادار جلو، دوربین‌های استریوی فراگیر و سنسورهای مختلف دیگر است که در یک مجموعه فناوری تحت عنوان تکنولوژی پایلوت بزرگراه ارائه می‌شود. این تکنولوژی پیش از این به‌صورت خفیف‌تر در کامیون مرسدس بنز اکتروس اروپایی و فریت لاینر کاسکادا به‌صورت یک کروز کنترل تطبیقی پیشرفته نیز نصب شده بود.

سال گذشته نیز مرسدس اولین نمونه از کامیون خودران خود را به‌عنوان کامیون آینده 2025 به نمایش درآمده بود.

کامیون-3

به نقل از پدال – این فناوری با شبیه‌سازی جاده و انجام برخی از وظایف رانندگی به‌صورت خودکار در بزرگراه‌ها، باعث کاهش خستگی راننده، افزایش ایمنی و بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندگی تا 5 درصد می‌شود. بررسی‌ها، نشان داده که در حالت رانندگی مستقل، تا 25 درصد میزان خواب‌آلودگی نیز کاهش می‌یابد.

در این سیستم، با فعال‌سازی راننده خودکار، با کمک توابع پیچیده و دیتاهای به‌دست آمده از سنسورها و رادار، سرعت و مسیر خودرو با ترافیک به‌صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود و البته راننده می‌تواند در هر زمانی کنترل وسیله را در دست بگیرد.

کامیون کابین-2

فریت لاینر Inspiration رهبری جریان حمل و نقل خودکار در بزرگراه‌های آمریکا را با مجوزی که برای رانندگی در ایالت نوادا کسب کرده، بر عهده می‌گیرد و الهام‌بخش سایر سازندگان برای ورود به این عرصه خواهد بود زیرا باعث کاهش هزینه حمل و نقل و مالکیت واقعی برای مشتریان نیز می‌شود. این کامیون تاکنون بیش از 16 هزار کیلومتر تست را در بزرگراه‌های آلمان سپری کرده است. با این وجود، این نخستین مجوز برای بهره‌برداری عمومی آن به شمار می‌رود. کامیون کابین-1


1 دیدگاه

  1. carnoter.com | تیر 26, 1394 | لینک نظر

    شبیه به کشنده‌ی مفهومی 2025 مرسدس میمونه ، البته با وجود مالکیت آلمانی freightliner تولید چنین پروتوتایپی دور از ذهن نبود
    با تشکر از مطلب شما