وزیر؛ حذف سهمیه ها تاثیر جدی بر قیمت ها ندارد

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ | 4 نظر

وزیر؛ حذف سهمیه ها تاثیر جدی بر قیمت ها ندارد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش نرخ بنزین در حمل‌ونقل گفت: افزایش قیمت بنزین تاثیر جدی در نرخ بلیت حمل‌ونقل نخواهد داشت.

 

سهمیه بنزین تاکسی‌ها قطع شد
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به قطع سهمیه‌های بنزین خودروهای عمومی و تاکسی‌ها، اعلام کرد: طرح یکسان‌سازی قیمت بنزین از فردا شب در کل کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش مهر، داوود عربعلی با اشاره به توقف سهمیه بندی بنزین، گفت: با وجود تخصیص سهمیه بنزین به خودروهای عمومی و تاکسی‌ها برای خرداد ماه سال جاری اما طرح یکسان‌سازی قیمت بنزین از فردا شب اجرایی می‌شود.

 

«کارت سوخت» خود را نگهدارید
سجادی گفت: با وجود لغو سهمیه بندی خودروها، سوخت گیری همچنان با کارت سوخت انجام می گیرد.
مدیر عامل شرکت پخش فراورده های نفتی ایران گفت: با وجود لغو سهمیه بندی خودروها سوخت گیری همچنان با کارت سوخت صورت می گیرد. کارت سوخت پشتوانه ای برای فناوری اطلاعات کشور است و ابزاری برای اعمال مدیریت و نظارت بر توزیع و مصرف سوخت باقی خواهد ماند.

به گزارش فردا به نقل از شبکه خبر، سجادی گفت: با وجود لغو سهمیه بندی خودروها، سوخت گیری همچنان با کارت سوخت انجام می گیرد.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: حتی پس از پایان طرح سهمیه بندی، سوخت گیری فقط با کارت سوخت خودروها یا کارت سوخت جایگاه ها امکان پذیر است و ضرورت دارد این کارت ها همچنان محفوظ بماند؛ حتی به کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده اند، توصیه می شود برای دریافت المثنی اقدام کنند.

سجادی همچنین با اشاره به فعالیت ۳۱۰ هزار تاکسی در کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد این خودروها از سوخت سی ان جی استفاده می کنند و با توجه به تغییر نکردن نرخ سوخت مایع، افزایش کرایه ها غیرمنطقی و بدون توجیه است.

 

گاز هم گران می شود
وزارت نفت پیشنهاد افزایش ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ درصدی تعرفه گاز طبیعی را به دولت ارائه داده و خواستار اجرای آن از خردادماه شده است.
وزارت نفت به دولت پیشنهاد داد، در سال 94، قیمت عرضه هر متر مکعب گاز طبیعی برای مصارف خانگی، تجاری ( عادی، عمومی و ویژه)، آموزشی، ورزشی، مذهبی و کشاورزی به میزان بیست/پانزده/ده درصد نسبت به قیمت های مصوب سال 1393 افزایش یابد و نرخ دیگر مصارف بدون تغییر نسبت به سال 93 اعمال شود.

به گزارش تسنيم، در این پیشنهاد آمده است، نرخ های مذکور بدون احتساب مالیات و عوارض دریافتی توسط شرکت ملی گاز ایران از خردادماه اعمال شود.

هیات دولت روز گذشته پیشنهاد وزارت نفت برای افزایش قیمت فرآورده‌های سوختی مایع را تصویب کرد که بر اساس آن بنزین تک نرخی و 1000 تومان شد.

همچنین قیمت نفت‌گاز (گازوئیل) که پیش از این با دو نرخ 250 و 500 تومان عرضه می‌شد، 300 تومان تعیین شد. نفت‌کوره با 20 درصد افزایش به 300 تومان در لیتر و سوخت هواپیماهای مسافربری نیز با 20 درصد افزایش به 600 تومان رسیده است. قیمت گاز مایع با نرخ 230 تومان عرضه می‌شود که 9 درصد افزایش قیمت داشته است. در این میان نفت سفید بدون تغییر 150 تومان عرضه می‌شود.

 

روزنامه دنیای اقتصاد

 

 


4 دیدگاه

  1. payam | خرداد 5, 1394 | لینک نظر

    تاثیر جدی نداره، تاثیر شوخی داره…

  2. یه پسر | خرداد 5, 1394 | لینک نظر

    همیشه اوایلش درد داره و بعد یه مدت واسه ملت عادی میشه

  3. parham | خرداد 4, 1394 | لینک نظر

    تاثیر جدی نداره ولی تاثیر خیلی جدی داره

  4. رضا7 | خرداد 4, 1394 | لینک نظر

    شیب ملایمه انشاالله تا شهریور با شیب ملایم کرایه ها رو دو برابر میکنن!
    صبح رادیو داشت میگفت قراره 4000 میلیارد درآمد نصیب دولت میشه ازین کار که تو بحث سلامت هزینه بشه (و انشاءالله تو جیب کسه دیگه ایی هم نمیره!)