بررسی MVM 530 دست دوم

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ | 12 نظر

بررسی MVM 530 دست دوم

عکس و نوشته: امین امیری‌فر

مقدمه

در گذشته‌ی نه چندان دور کمتر کسی پیدا می‌شد که حاضر شود مبلغی برابر یک خودروی ایرانی/فرانسوی مثل سمند را برای خرید اتومبیل چینی هزینه کند و اگر هم این کار را می‌کرد احتمالاً پشیمان می‌شد. کیفیت و ماندگاری پایین در کنار عملکرد ناامیدکننده و طراحی غیر اصولی و ایمنی ضعیف در بین خودروسازان چینی امری عادی و طبیعی محسوب می‌شد اما در مدت کوتاهی همه چیز تغییر کرد. طرح‌های ناموزون جای خود را به طراحی اصولی‌تر داد، ارگونومی ضعیف بهبود یافت و راندمان کلی نیز نسبت به گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرد. تا جایی که اتومبیل‌های چینی که تا چند سال قبل توان رقابت با سمند و پژو پارس را نداشتند اکنون با قیمت‌های 40 تا 100 میلیون تومانی کم و بیش مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند و این خود نشان از پیشرفت عجیب این کشور در کوتاه‌ترین زمان دارد. البته هنوز هم راه بسیار طولانی پیش روی کشور چین است تا به تولید کنندگان مطرح جهان برسند اما سرعت پیشرفت این کشور در صنعت خودرو سازی به قدری شگفت‌آور بوده که نمی‌توان پیش بینی کرد این مسیر طولانی در چه زمانی طی خواهد شد.

معرفی و بررسی کیفیت

تقریبا همه ایرانیان با برند MVM در مدل 110 یا به قول بعضی‌ها دوو ماتیز چینی آشنا شدند. خودرویی نسبتاً موفق که هر چند کیفیت و امنیت برادر دوقلوی کره‌ای‌اش را نداشت ولی توانست با کمک اعتبار ماتیز و کیفیت قابل قبول خودش در کنار محدودیت خودروهای ارزان قیمت در ایران به فروش خوبی دست پیدا کند و با استقبال نسبتاً مناسبی بخصوص از طرف خانم‌ها مواجه شد. از آن زمان دیری نپایید که شاهد حضور انواع مدل‌های سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوور این خودروساز در کشورمان باشیم.
MVM530، احتمالاً نامش در ابتدا شنونده را به یاد BMW530 می‌اندازد. خودروهای چینی که از نام‌های مشابه ب‌ام‌وه استفاده کرده‌اند، کم نیستند، لیفان 520، ام‌وی‌ام 530 و سری ایکس لیفان. ام‌وی‌ام و جیلی که به تقلید از سری ایکس ب‌ام‌وه نامگذاری شده مثال‌هایی از این تکنیک نامگذاری سرزمین اژدها می‌باشند.
MVM530_1
شاید بتوان ام‌وی‌ام 530 را شروع جلب اعتماد ایرانی‌ها به یک برند چینی در صنعت خودرو دانست. اتومبیلی که هرچند به تکامل یافتگی محصولات امروز این کشور نیست اما زمانی که هنوز خودروهای باکیفیت‌تری مثل جیلی و ام‌جی به بازار نیامده بودند به نوعی آبروی این کشور آسیایی را حفظ کرده و با کیفیت قابل قبول‌تر نسبت به محصولات قبلی راه را برای ارائه سایر خودروهای چینی به ایران هموارتر ساخت.
البته در دنیای نسبیت منظور ما از کیفیت مناسب، رقابت با ماندگاری بی چون و چرای تویوتا یا کیفیت ساخت فوق‌العاده مرسدس‌بنز نیست بلکه نسبت به قیمت خودرو و رقبای قیمتی در کشور در کنار تجهیزات ارائه شده، کیفیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم و با این شرایط باید به 530 نمره قبولی داد چرا که بعد از گذشت چندین سال از ارائه‌ی این محصول توسط شرکت صنایع خودروسازی مدیران، رضایت نسبی را برای مشتریان به همراه داشته. هر چند جهت بررسی کیفیت با چند نفر از مالکان این خودرو صحبت کردم و اشکالاتی از قبیل خرابی و صدای کمک‌ها یا اشکال در کلیدهای کنترل درجه حرارت و … آن هم در کیلومترهای پایین شایع به نظر می‌رسید اما همین که بعد از چند سال از شروع تولید، اکثر این اتومبیل‌ها به غیر از چند اشکال فنی کوچک، از نظر ظاهری و موتوری سلامت خود را حفظ کرده‌اند باعث شده بتوانیم تا حدود زیادی به این مسافر شرقی اعتماد کنیم.

طراحی 

 MVM530_2

درست است که ام‌وی‌ام 530 جذابیت ظاهری خاصی ندارد و با رینگ و لاستیک کوچک نسبت به بدنه و صندوق عقب مکعبی شکل طراحی چندان چشم نوازی را به بیننده القا نمی‌کند اما نباید فراموش کرد که رقبای قیمتی این خودرو نیز وضعیت خیلی بهتری از این حیث ندارند. تندر 90 (صرف نظر از همه ویژگی‌های فنی خوبش) از نظر ظاهری بسیار ساده و ارزان به نظر می‌آید و پژو پارس هم با اینکه طراحی زیباتری دارد ولی پس از گذشت سالیان دراز از تولید، چهره‌ای تکراری و خسته‌کننده به خود گرفته. البته لیفان 620 طراحی جوان پسندانه و زیباتری دارد اما فاصله‌اش با MVM خیلی هم زیاد نیست، شاید نزدیک‌ترین خودرو به MVM530 که از نظر طراحی یک سر و گردن بالاتر باشد جک جی 5 است که آن هم حتی در مدل 1.5 لیتری ضعیف‌تر، حدود 8 میلیون تومان گران‌تر می‌باشد. به طور کلی طرح‌های جدید خودروهای چینی سطح توقعات را بالا برده ولی با توجه به بازار محدود کشور و رقبای قیمتی به نظر باید به طراحی ام‌وی‌ام نیز (با کمی ارفاق) نمره قبولی داد . هر چند مدل جدید تر آن یعنی 550 چه در طراحی خارجی و چه داخلی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته اما با توجه به قیمت بالاتر رقیب 530 به حساب نمی‌آید.

MVM530_3
در داخل کابین هم توقع یک داشبورد ایده‌آل را نداریم ولی به نسبت قیمت کیفیت مناسب است و با ظاهر ساده‌اش هم می‌توان کنار آمد اما قطعاً امتیاز خیلی بالایی در طراحی نخواهد گرفت. با توجه به اینکه بحث زیبایی علیرغم در نظر گرفتن تمامی پارامترها، تا حدودی نسبی و سلیقه‌ای است صرفاً به بیان نظر شخصی خود اکتفا می‌کنم، به نظر من طراحی داشبورد 530 کمی بالاتر از حد متوسط و در رنج خودش قابل قبول می‌باشد. چرم صندلی‌ها کیفیت نسبتاً مناسبی دارند و با توجه به وجه پرداختی، شما را راضی نگاه خواهند داشت.

به طور کلی باید گفت که خلاقیت چشمگیری در طراحی داخلی و خارجی ام‌وی‌ام دیده نمی‌شود و محافظه‌کاری و سادگی در اکثر قسمت‌ها به چشم می‌آید.

پیشرانه

موتور 2 لیتری ام‌وی‌ام (دقیق‌تر 1971 سی‌سی) با 139 اسب‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور، از نظر اعداد و ارقام کاملاً مطلوب و خود را رقیبی نزدیک با زانتیا (135 اسب‌بخار قدرت، گشتاور 187 نیوتن‌متر، شتاب حدود 9.7 ثانیه – حداکثر سرعت 203 کیلومتر بر ساعت) و آوانته (140 اسب‌بخار، 182 نیوتن‌متر گشتاور، شتاب 9.1 ثانیه – حداکثر سرعت 206 کیلومتر بر ساعت) نشان می‌دهد اما شتاب اعلامی کارخانه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت حدود 12 ثانیه و حداکثر سرعت 185 کیلومتر می‌باشد که نشان از عدم هماهنگی گیربکس با موتور و یا هدر رفت این قدرت تولیدی در خودرو دارد.
MVM530_4
با این وجود هنوز هم برای یک خودروی 40 میلیونی قدرت و شتاب مناسبی است و احتیاجات راننده برای رانندگی عادی و روزمره را کاملاً برآورده می‌نماید. به عنوان مثال 530 در رقابت با برادر کوچکتر (اما هم قیمت با خودش) یعنی MVM315 موتوری بسیار قوی‌تر دارد و 315 علیرغم ظاهر به روز و اسپرتش شانسی برای رقابت در برابر این سدان بی‌ادعا نخواهد داشت. هرچند خودروهایی نظیر ال 90 و 206 تیپ 5 علیرغم موتور کوچک‌تر و اسب‌بخار پایین تر می‌توانند در شتابگیری با شما رقابت کرده و حتی جلو بیفتند اما در مجموع نگرانی خاصی بابت قدرت MVM530 وجود ندارد و همانطورکه گفته شد برای رانندگی خانوادگی (که هدف اصلی این خودرو سدان هم بوده) کاملاً رضایت بخش و مناسب است.

تجهیزات

معمولاً خودروهای چینی به داشتن تجهیزات زیاد نسبت به قیمت معروفند و این ویژگی به نوعی برگ برنده برندهای کم نام و نشان‌تر محسوب می‌شود، 530 هم از این قاعده مستثنی نیست، آینه‌ها و شیشه‌های برقی مجهز به پاور ویندوز، تهویه مطبوع خودکار، کیسه هوای راننده و سرنشین، سانروف برقی، ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم ضد قفل (ABS)، مه‌شکن، رینگ‌های آلومینیومی (که البته چندان هم اسپرت و زیبا نیستند ولی به هر حال نسبت به رینگ فولادی و قالپاق ظاهر بهتری دارند)، سنسور دنده عقب با نشانگر فاصله، نمایش مصرف سوخت لحظه‌ای، پخش سی دی MP3 با کلید کنترل روی فرمان، روکش صندلی چرمی و … برای خودرویی در این رنج قیمت آپشن‌های مناسبی محسوب می‌شوند.
MVM530_5

تجربه رانندگی

بعد از ورود به کابین 530 با فضایی بزرگ و جادار روبرو می‌شوید. هر چند سقف بلند این اتومبیل از زیبایی ظاهری آن کاسته اما به لطف همین سقف بلند، یکی از همکاران با قد 185 سانتیمتر به راحتی در صندلی جلو نشست در حالی که فضا برای سرنشین عقب همچنان مناسب بود. ادوات ساده و در دسترس هستند و تا حد ممکن از شلوغی کابین کاسته شده تا ظاهری ساده اما کارآمد در اختیار راننده قرار گیرد. رنگ روشن داخل خودرو به دلباز شدن فضای داخلی کمک کرده اما تمییز نگه داشتنش مثل رنگ‌های تیره آسان نیست، طلق روی آمپرها دودی است و مثل بسیاری خودروها از جمله ماکسیما با استارت زدن چراغ‌های پشت آمپر روشن و امکان مشاهده عقربه‌ها و اطلاعات مهیا می‌گردد. متاسفانه یک مشکل کوچک اما آزاردهنده در نشانگر اطلاعات تهویه مطبوع و آمپرهای 530 وجود دارد و آن اینکه نور محیط بیرون روی طلق منعکس شده و دید عقربه‌ها را کمی مختل می‌سازد. این حالت در عکس‌های گرفته شده هم مشخص است. یک اشکال کوچک دیگر مربوط به آفتابگیر سرنشینان جلو است که با ابعاد کوچکشان تنها نیمی از شیشه‌های جانبی جلو را در برابر تابش نور خورشید پوشش می‌دهند.
MVM530_6
دنده را جا زده و شروع به حرکت می‌کنم، کلاچ بسیار نرم و دنده‌ها روان جابجا می‌شوند، دسته دنده کمی بلند بود که نمی‌توان به عنوان ایراد از آن یاد کرد اما به هر حال چندان ارگونومیک نیست، صدای موتور نرم است و در حد متعادل به گوش می‌رسد، به غیر از شیشه‌ی عقب که بدلیل بالا بودن صندوق دید چندان مناسبی ندارد راننده به جلو و اطراف تسلط کافی دارد، البته مشکل دید عقب نیز به کمک سنسورهای دنده عقب که بصورت فابریک روی خودرو نصب هستند تا حد زیادی مرتفع گردیده، کامپیوتر سفری ام‌وی‌ام امکانات زیادی ندارد، فقط مسافت طی شده و مصرف لحظه‌ای سوخت را نشان می‌دهد و خبری از میانگین مصرف و کیلومتر قابل پیمایش و میانگین سرعت و … نیست. در مورد شتابگیری قبلاً صحبت شد و همانطورکه روی کاغذ هم می‌دانستیم شتاب و سرعت نسبت به حجم موتور و اسب‌بخار تولیدی کمی پایین‌تراز حد انتظار، اما برای رانندگی عادی و سبقت‌گیری‌های معمول کاملاً راضی کننده است و کمبودی از این حیث احساس نخواهید کرد.
MVM530_7
سیستم تعلیق خودرو که در جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع سیستم تعلیق کشنده چندگانه هستند عملکرد مناسب و نرمی دارند و در کنار فرمان بسیار روان این اتومبیل سواری توام با آرامش و راحتی را برای راننده و سرنشینان مهیا می‌سازند، اما همین نرمی زیاد فرمان و سیستم تعلیق من را برای سرعت‌های بالا و هندلینگ خوب دچار تردید کرد برای همین سرعت را افزایش داده و در چند پیچ تعادل این خودرو 1290 کیلو گرمی را مورد آزمایش قرار دادم، همانطور که حدس می‌زدم نرمی بیش از حد فرمان در سرعت‌های بالا حس خوبی به راننده القا نمی‌کند و تعادل خودرو هم با توجه به نرمی زیاد سیستم تعلیق چندان رضایت بخش نیست. 2 عدد از کمک‌های این MVM مثل بسیاری از ام‌وی‌ام‌ها بدلیل صدا و کوبش تعویض شده اما به گفته یکی از مسئولین نمایندگی این ایراد در خودروهای جدید تولیدی برطرف شده و گذر زمان می‌تواند این ادعا را تایید یا رد کند.
ترمزها که درهر 4 چرخ مجهز به ترمز دیسکی می‌باشند عملکرد کاملاً مناسبی دارند و حتی فکر می‌کنم با تعویض لاستیک‌ها با نوع مرغوب‌تر از این هم بهتر خواهند شد.
MVM530_8
قبل از ترک اتومبیل نگاهی به صندوق عقب می‌اندازیم، از بیرون که به نظر خیلی بزرگ می‌آید و پس از باز کردن درب صندوق هم همانطورکه انتظار می‌رفت با فضایی جادار روبرو شدیم. در حقیقت از این نظر هم 530 یک خودروی کاملاً خانواده دوست می‌باشد و با آن می‌توانید وسایل زیادی با خود به سفر ببرید! ضمناً درب صندق عقب مکعبی شکل‌اش علیرغم ظاهر نه چندان جذاب، دهانه‌ی بزرگی دارد که برای قرار دادن اجسام حجیم بسیار کارآمد است.

سخن آخر

 ام وی ام 530-1

MVM530 خودرویی است خانوادگی و جادار که کیفیت نسبتاً خوب و لیست مناسبی از تجهیزات را به همراه قیمت مناسب گرد هم آورده اما به طور حتم برای جوانان بهترین انتخاب نیست زیرا از نظر شتاب، هندلینگ و طراحی خودرویی معمولی به حساب می‌آید و تمرکز سازنده روی خانوادگی بودن این خودرو آن هم در نهایت محافظه‌کاری بوده است. در هر صورت انتخاب‌ها در این رنج قیمتی محدود می‌باشد و باید گفت در یک جمع‌بندی کلی و در نظر گرفتن کلیه شرایط، MVM530 که در نمونه‌های دست دوم سالم از حدود 32 میلیون تومان تا صفر کیلومتر حدود 42 میلیون تومان قابل خریداریست، نسبت به قیمت خودرویی مناسب به نظر می‌آید.
در پایان از آقای مهندس محسن آذری که وقت و اتومبیل خود را در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند کمال تشکر را داریم.


12 دیدگاه

  1. یاشار | شهریور 14, 1394 | لینک نظر

    مدت ها از این ماشین استفاده کردم ازش راضی ام

  2. خودروی بدی نیست
    برادرم داره
    موتور خوبی داره.
    اما یه مقدار به مشکل قطعه خورده بود برادرم. که البته زیاد علاف نشد.
    اما رقیب زیاد داره. نمیشه گفت تو این قیمت بهترین انتخابه.

  3. با تشکر از بررسی های انجام شده من خودم چند ساله 530 دارم و جز روغن و بنزین چیز خواصی ازم طلب نکرده.
    چند نکته و یک خاطره اضافه کنم:

    البته شما استاده ما هستی ولی یک سری مسائل هست که کسی ازش خبر نداره حتی شما که بسیار استادی

    1-رینگ این خودرو دقیقاً ابعاد رینگ پارس ELX و سمند هست که تقریباً جز سایزهای بزرگه و پس صحبت شما مبنی بر سایز کوچیک سندیتی نداره 195 پهنا 55 فاق لاستیک و رینگ 15 فکر نمیکنم خیلی کوچیک باشه.البته اینو اضافه کنم سایز لاستیک خودروهای داخلی 185پهنا 65 فاق و رینگ 15 که به نظر بزرگتر به چشم میاد اما واقعیت چسبندگیه کمتر لاستیک هست.
    البته بازم میگم شما کار شناسی ولی فاق بزرگتر نسبت چرخش لاستیکو در حالت حرکت بالا میبره یعنی حداقل در نظر بگیریم 200 کیلومتر 530 معادل همان 220 کیلومتر پژو پارس یا سمنده عکس دو محصولو در لینک زیر میتونید مشاهده کنید:

    http://img.autohome.com.cn/upload/spec/5499/u_549953394581.jpg

    http://kiasport.vvs.ir/wp-content/uploads/2014/01/Picture-016.jpg

    2-موتور این خودرو با فناوری میل بادامک DOCH پشتیبانی میشه یعنی:

    DOHC به میل بادامک هایی اطلاق می شود که به صورت جفتی در بالای سیلندرها قرار گرفته اند. معمولاً در موتورهای خطی از دو میل بادامک DOHC و در موتورهای V-شکل از چهار میل بادامک DOHC استفاده می شود. در موتورهای مجهز به میل بادامک های DOHC، برای هر سیلندر چهار سوپاپ در نظر گرفته شده است؛ دو سوپاپ برای ورود هوا و سوخت و دو سوپاپ برای خروج گازهای حاصل از احتراق. در بیش تر اتومبیل های مدرن از موتورهای مجهز به میل بادامک های DOHC استفاده می شود؛ زیرا تزریق هوا در این نوع موتورها بهتر است و با حجم موتور یکسان نسبت به سایر موتورهای فاقد میل بادامک DOHC، قدرت بیش تری تولید می شود.

    در دور موتور پایین ماشین حداقل مصرف سوخت رو انجام میده حتی تا 100 دی 6 واقعاً جالب نیست؟؟؟
    سیستم داچ کم توان به نظر میاد اما خدا شاهده من باهمین ماشین 200 تا سرعتو بدون حداکثر دور موتور رفتم…
    در کل شتاب دنده یک و دو شاید کمتر از زانتیا باشه ولی سه به بعد کمتر هرگز
    و بازم اضافه میکنم اگر با سرعت ثابت 120 کیلومتر با این ماشین بری صدی 7.5 بیشتر مصرف نداره.

    در خصوص گیربک خدمتتون بگم شما با دور موتور چهار از دنده 2 برو دنده 5 با دقت گوش کن یک تقه از صدای فیلر به گوشت نمیرسه.

    سیستم ترمز این خودرو ABS+EBD واقعی میباشد یعنی تو تنشها و دست اندازها به محض خالی شدن ترمز ای بی اس مجدداً پر میشه و با اون صدی معروف خرررره ماشین به صورت هرز حرکت نمیکنه و سیستم EBD در سر پیچهای تند به محض ترمز شدید کاملاً فشارو بین لاستیکها تقسیم میکنه.
    توجه توجه: این خودرو در محورهای عقب 2تا ترمز داره دیسک مجهز به ABS+EBD و ترمز کاسه ای برای ترمز دستی شما.

    و خیلی نکات دیگه که از حوصله این بحث خارجه

    و خاطره:
    پارسال که تو راه برگشت مسافرت از شیراز به بوشهر بودیم با خانوم بچه ها بعد از چک کردن مخزن رادیات فراموش گردم درشو کیپ ببندم تقریباً دو ساعت راهو رفته بودیم تو گردنه و سربالایی با 5 سرنشینو کولر روشنو یخچال روشن و صندوق کیپ تا کیپ پر که به نا گه دیدم بنزین کمه و رفتیم پمپ بنزین تو پمپ بنزین بودیم مسئول پمپ بنزین از بخار خارج شده از کاپوتم به من اطلاع داد بنزینو زدیمو ماشینو کشیدیم کنار چک کنیم چشه که متوجه شدم تمام آب مخزن بخار هوا شده گفتم بابا چیزی نیست یه مخزنی خالی شده نیم لیتر پرش میکنیم خدا روز بد نده دوتا آب معدنی (گرم) توش رختیم تا پر شد یعنی معادل3 لیتر آب رادیاتم خالی شده بودم من اصلاً متوجه نشدم…چون آمپر رادیات رو همون حالت نرمال بوده و اصلا‍ً آمپر نکشید.
    خاطر نشان میکنم که کلاً ظرفیت رادیات 3.5 تا 4 لیتره حالا خدا وکیلی اگه این ماشین پژو بود الان آمپر کشیدن که هیچ سرسیلندش نسوزونده بود؟

    این مسائل رو گفتم تا دوستان متوجه چندتا از تفاوتهایی که خیلی ها در تست نمیتونن بهش دست پیدا کنن بشن.
    ممنون از همتون در صورت نیاز به پاسخ سوالات ذهن شما: 09392786701

    • در پاسخ به: میثم از بوشهر

      Ali | آبان 1, 1395 | لینک نظر

      دمت گرم

    • در پاسخ به: میثم از بوشهر

      محمد | اردیبهشت 11, 1396 | لینک نظر

      سلام میثم جان
      فقط من یک توضیح بدم در مورد سایز رینگ و تناسب اندام
      کوچک بودن رینگ و نا متناسب بودنش، نسبت به ابعاد بدنه همون ماشین قابل بررسیه و نه در مقایسه با سایر ماشین ها
      گلگیرهای 530 ارتفاع بسیار زیادی دارند و اتاقش هم کلا بلنده. در نتیجه رینگ و لاستیک 15 زیرش کوچیک دیده میشه و بهش نمیاد.
      یه مثال بزنم. مثلا دوو سیلو رینگش 13 بود اما چون گلگیرش باریکه و خودش هم ماشین کشیده و قد کوتاهیه اصلا این کوچیکی به چشم نمیومد ولی شما همین رینگ 13 رو بنداز زیر سمند حس میکنی رینگ فرغون زیر ماشینه. در صورتیکه میشه گفت چون زیر سیلو اوکی بوده پس باید به سمند هم بیاد. ولی در عمل اینطوری نیست.
      ضمنا فاق لاستیک ام وی ام هم 55 اگه اشتباه نکنم که فاق کوتاهیه نسبتا شاید با 65 زیباتر بشه (سوای از بحث فنی که پایداری کم خواهد شد).

  4. مهدی | خرداد 8, 1394 | لینک نظر

    با نظر آقا محمد رضا موافقم.. در سرابالایی عجیب کشش داره. و یه مورد دیگه که منم به صحبت ایشان اضافه کنم، شتاب ثانویه این ماشین هست که واقعا عالیه.

  5. محمد رضا | خرداد 6, 1394 | لینک نظر

    با سلام
    ضمن تشکر از کارشناس محترم که تمام معایب ماشین رو به دقت ارزیابی کرده اند من این ماشین را از سال 90 دارم مشکل خاصی هم غیر از کمکهای عقب که عوض کردم نداشته؛ضمنا جهت اطلاع دوستان توی سر بالایی تمام ماشینهای توی رده خودشو به راحتی میگیره

  6. Homayoun | خرداد 5, 1394 | لینک نظر

    باید به ملتی که دستشون ازبهترین ماشینهای اروپایی و امریکایی که هیچ,حتی از متوسط ترین اونا هم کوتاهه و از خودرو های تکراری و خسته کننده ساخت داخل با اون وضیعت تولید داغونشون حق داد به ماشین هایی رو بیارن که شرکت تولید کنندش تا چند سال پیش یخچال تولید میکرده

    • در پاسخ به: Homayoun

      parham | خرداد 6, 1394 | لینک نظر

      حالا یخچال یا ماشین لباسشویی فعلا که ماشین زده بهتر از سمند نباشه که ویران خودرو با کلی ادعا تولید کرده – بدتر نیست

  7. reza | خرداد 5, 1394 | لینک نظر

    با توجه به دید منفی که نسبت به ماشین های چینی تو ایران هنوز وجود داره تعجب
    نمی کنم زیر همین پست دوستانی نویسندگان این بررسی رو به چینی دوستی و… متهم کنن!

    منم این ماشین رو که متعلق به یکی از بستگان بود تست کردم. از نظر تعلیق واقعا ماشین نرمیه کابین جا داری داره و فرمون بسیار نرمی هم داره.
    کمک های ماشین هم ظاهرا بخاطر همون کوبش با کمک ماکسیمایی تعویض کرده بودن.
    دیدش نسبت به جاده بد نیست .

    حقیقت اینه با وجود اینکه خیلی از تولید کنندگان چینی سالها بعد از تولید کنندگان وطنی ما خوردرو ساز شدن ولی سرعت پیشرفتشون اینقدر بالاست که تو همین مدت کم از سازنده های وطنی ما جلو زدن!

    در کل تو رنج 45 میلیون تنها ماشین تولید داخل که من به این ماشین چینی ترجیح میدم ال 90 هست . اونم بخاطر ایمنی و دید بهتری که نسبت به جاده داره (مصرف سوخت بهتری هم داره). اونم یه خودرو خانواده است.

    ولی بهترین خودرو تو این رنج(و بهتر از ال 90) به نظرم یه چینی دیگه یعنی جک جی 5 دنده دستی هست. هم طراحی زیبایی و معقولی نسبت به بقیه خودرو ها این رنج داره هم ایمنی خوبی داره و هم مصرف سوخت خوبی داره.

    نکته دیگه اینه خودورهای چینی موجود تو بازار ایران هنوز تو دراز مدت مثلا 7-8 سال تست نشدن ببینیم چه عملکردی دارن.

    • در پاسخ به: reza

      محمد رضا | خرداد 6, 1394 | لینک نظر

      دوست عزیز من قبل از ام می ام 530 تندر 90 داشتم(حدود 3 سال) اونهم ماشین خوبیه ولی لوکس نیست ضمنا کیفیتش هم بشدت داره پایین میاد یکی از جاهایی که تولید کننده باید خیلی مواظب باشه نمای ماشینه به قول معروف رنگ رخسار حکایت کند از سر درون؛حالا شما وضعیت چراغهای عقب تندر 90 مدل 92 و 93 رو نگاه کن بعد از 5 الی 6 ماه همه رنگ و رو رفته شدن!حتی پراید هم اینطور نیست.من اگه جای تولید کننده بودم فرا خوان میزدم همه رو درست میکردم.پیش بینی من اینه که با این وضعیت تندر 90 بزودی بازار و حسن شهرتش رو از دست میده