دست دوم های فراموش نشدنی (کلیپ)

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ | 7 نظر

دست دوم های فراموش نشدنی (کلیپ)

اینبار در اسب بخار سوار بر ماشین زمان میشیم…

در بررسی چهار خودرو قدیمی ارزشمند و تکرار نشدنی در بازار خودروهای دست دوم و کلاسیک با ما همراه باشید


7 دیدگاه

  1. ماشین باز | خرداد 17, 1394 | لینک نظر

    دوست عزیزمون که بهشون عنوان “ماشین باز” رو منتصب کردید، اون ماشین بی ام و موتورش ای 46 نیست بلکه اتاقش ای 46 هست
    در ضمن خودروی مورد نظر از نوع ساده بوده و “کیت ام” ندارد که این مسئله از سپر جلوی خودرو ( با کمی سرچ در اینترنت) به راحتی قابل تشخیص است. قدرت موتور نیز 192 اسب بخار است.

    • در پاسخ به: ماشین باز

      حسین دلاور | خرداد 19, 1394 | لینک نظر

      سلام. ممنون از دقتتون. به چند نکته اشاره میکنم. آقای صدریان اشاره میکنن که موتورهای ماشین از نسل موتورهای انحصاری E46 هست و بد توی فیلم بیان میکنن که واقعا هم برای خیلی ها بد برداشت شد واین رو قبول داریم. موتورهای 2.5 لیتری BMW برای اتاق E46 از سال های 2001 تا 2006 در دونسخه EU و US عرضه شد. 192
      PS هست نه 192HP و با کمی بررسی متوجه میشید که نسخه اروپا 189اسب بخار مفید و نسخه سفارش آمریکا 183 اسب بخار مفید تولید میکنه.
      اگه شما به عنوان خریدار به خیابان عباس آباد تهران برید و قصد خرید هر نسخه از BMW رو داشته باشید، با لفظی به نام کیت M بر میخورید. کیت M میتونه یه سفارش ساده دیزاین داخلی یا رینگ و رکاب یا قاب موتور و سپرها و فرمان باشه. این مسئله در نسخه های کیت AMG بنز هم رایج هست. پس دید شما به کیت M با دید خریداران BMW و بازاریان فرق داره. این نکته قابل بررسی هست و کافیه مثلا برای خرید X4 یا 528i به بازار برید و ببینید که حداقل 5 گونه مختلف از Mپاور رو میبیند. این نسخه E46 برنامه، رینگ و رکاب با صندلی 3 تکه و آینه M رو داشت و به عنوان کیت M دار توی بازار معامله میشه.
      هدف از پاسخ این بود که بگم گروه اسب بخار حداکثر دقت رو میکنه و اگه به نکته ای اشاره میکنیم بر اساس تجربه هم هست و نه تنها سرچ اینترنتی ساده. اعضا تیم اسب بخار فقط به خودرو علاقه ندارن، بلکه تمامشون فعالیت و منبع درآمد از راه خودرو دارن، چه بحث تعمیرات و تجهیز، چه بحث واردات و عرضه برند.
      ممنون از دقتتون
      حسین دلاور

      • در پاسخ به: حسین دلاور

        ماشین باز | خرداد 20, 1394 | لینک نظر

        ممنون از اینکه وقت گذاشتین و توضیح کامل دادین. در مورد قدرت موتور هر دو مورد PS و HP در مورد واژه Horse power یا همان اسب بخار بکار می رود و این تصور که HP معرف اسب بخار است ولی PS نیست غلط است. PS همان برگردان آلمانی لغت Horse power می باشد (Pferdestärke) .
        ضمنا اکثر نمونه های بی ام و موجود در کشور از نوع اروپایی هستند که البته اگه بخواهیم در این حد ریزبین بشویم نمونه آمریکایی با کد موتور M56 قدرت 181 اسب بخار (HP) را تولید می کند که هیچ کدام از اعدادی که چه بنده عرض کردم و چه جنابعالی فرمودید با عدد ذکر شده در ویدیو (180) یکسان نیستند. ممکن است بگویید این مقدار جزئی قابل چشم پوشی است. بله در مورد یک روزنامه غیر خودرویی یا صاحب نمایشگاه ماشین درست است ولی نه برای یک نشریه اینترنتی تخصصی خودرو.
        در مورد کیت ام و الفاظ مورد استفاده در نمایشگاهها حق با شماست . ولی سایت تخصصی خودرو با محیط نمایشگاه فرق دارد و اینکه به آن استناد شود قابل قبول نیست. همانطور که به سیستم HDC بی ام و در نمایشگاههای عباس آباد “شیب سنج” می گویند!!! اگر شما هم از این لفظ استفاده کنید و بعد به بازار و گفته های رد و بدل شده در آن استناد کنید از واژه “نشریه تخصصی خودرو” فاصله گرفته اید.آپشن کیت M با عنوان M Sports Package در لیست آپشن های کمپانی BMW وجود دارد که بصورت “یک” آپشن یکپارچه بوده و بادی کیت کامل بدنه (شامل سپر) نیز جزئی از آن می باشد و خودرویی از کمپانی بی ام و با فقط آیینه و فرمان M خارج نمی شود.
        با تشکر.

  2. ali | خرداد 17, 1394 | لینک نظر

    سلام اگه میشه اوپتیما2014 با سوناتا 2014 مقایسه کنید خواهشا بین این دو تا موندم کدومو بخرم

  3. رضا8889 | خرداد 13, 1394 | لینک نظر

    همه ماشینا یک طرف اون پورشه یک طرف☺

  4. linkoln6ft | خرداد 11, 1394 | لینک نظر

    درکل خیلی بهتر شده بودن مخصوصاً آهنگ های کلیپ ، مخصوصاً اونجا که آهنگ پدرخوانده رو میزد یاد کورلیونه افتادم ، آفرین.

    اما جناب زنگنه اگه دنده۶ باهاشون همکاری میکنه بد نیست که آرم دنده۶ هم توی برنامه باشه و همون انتظاراتی که دفعه قبل بهتون گفتم ، وجود نداشت.

    درکل خرید ماشین دست دوم مخصوصاً این دست دوم ها با این سال ها رو دور از منطق میبینم ، درحالی که اون دوست لباس سبزمون میگفت لوازمش همه جا گیر میاد و از پژو نگهداریش کم تره ، بعید میدونم حقیقت داشته باشه ، شاید توی تهران اینطور باشه که امیدوارم دوستان تهرانی هم نظر بدن که واقعیت داره یا نه؟؟؟

    توی استان ما که سخت گیر میاد!!!

  5. کاوه | خرداد 11, 1394 | لینک نظر

    خیلی زیبا بود دستتون درد نکنه.