تانکی با تکنولوژی خودروهای F1

یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

تانکی با تکنولوژی خودروهای F1

اگر هدف اصلی ساخت تانک ها صرفا برای ویرانی و کشتار نبود، قطعا در وب‌سایت‌های خودرویی قسمتی جداگانه را به خود اختصاص می‌داد. اما اینجا ما در مورد ماشین آلات سنگین وزن زره پوش و یا در مورد میزان خرابی که می‌تواند به بار آورند و یا حتی حداکثر سرعتی که می‌توانند بروند صحبت نخواهیم کرد.

 هیچگونه حمایتی هم از آن‌ها به عمل نخواهیم آورد، بلکه هدف اصلی ما از انتخاب چنین سوژه‌ای صرفا سیستم بکار رفته در این تانک بریتانیایی است که برای ما خودرویی‌ها حائز اهمیت است.

ظاهرا مهندسین این تانک بریتانیایی در سیستم‌های BAE از سیستم تعلیق فعال تطبیقی خودروهای فرمول یک استفاده کرده‌اند. بله، فرمول یک! سیستمی که پیمانکاران دفاعی بریتانیا ادعا می‌کنند یک تکنولوژی که برای اولین بار در سال 1990 بر روی محصولات فرمول استفاده شده است، به آن‌ها در شکستن رکورد سرعت در زمین‌های ناهموار کمک کرده و موجب افزایش 40 درصدی چابکی این نوع تانک شده است.

به نقل از پرشین خودرو،نحوه عملکرد این سیستم هم مشابه با خوروهای لوکس و فرمول یک است، به گونه‌ای که پیش از رسیدن به مانع یا گودال، سیستم با کمک ماهواره های GPS آن را آنالیز کرده و سیستم تعلیق را برای عبور از آن به بهترین شکل ممکن آماده می‌کند که هم به ثبات بیشتر و عبور راحت‌تر از موانع کمک کرده و هم از فرسایش و پارگی اجزا آن می‌کاهد.


بدون دیدگاه