اخباراخبار داخلیکلاسیک

جذاب ترین مرسدس تاریخ

700 هزار دلار!

مد آنلاين/ 700 هزار دلار. بله، اين رقم را درست خوانديد. 6 رقم که اولين آن‌ها هفت است براي يک ماشين قديمي واقعا مبلغ هنگفتي است ولي اين يک مرسدس معمولي نيست.
در حقيقت اين يکي از مقدس‌ترين خودروهايي است که از خط توليد مرسدس بيرون آمده‌است، يک مرسدس بنز 190 اي مدل 1990 با نام اوولوشن 2. شايد اين نام کمي طولاني باشد ولي با ظاهر غير‌معمولي که اين خودرو دارد نام مختصر‌تري نمي‌شد بر روي آن گذاشت. اوو 2 يک ماشين مسابقه بود که براي جاده ساخته شده‌ بود، نه پيست. از اين مدل خودروها فقط 502 عدد وجود دارند و اگر به اندازه قيمت اين خودرو پول در جيب‌تان براي خرج کردن داريد بايد بدانيد که اين خودروي بسيار نادر هم اکنون در فلوريداست و شما مي‌توانيد آن را بخريد. 190 اي اوو 2 در بحبوحه‌ تغيير مقررات مسابقات دي تي ام ساخته شد. اين مقررات مي‌گفتند که بايد 500 خودروي جاده ساخته‌ شوند تا مسابقات از مشروعيت برخوردار شوند. مرسدس اوو 2 را ساخت که مهمترين ويژگي آن ظاهر عجيبش است. گلگيرهاي بيرون زده، سيستم تعليق قابل تنظيم، چرخ‌هاي مسابقه‌اي، سپرجلوي کوچک و باله‌ عقب با ارتفاع زياد از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين خودرو بودند.
در زير کاپوت اوو 2 يک موتور 2/5 ليتري قرار داشت که 235 اسب بخار قدرت توليد مي‌کرد و اين رقم نسبت به مدل قبلي که 195 اسب بخار قدرت داشت، پيشرفت بسيار خوبي محسوب مي‌شد. اوو مي‌توانست در 7/1 ثانيه از سرعت صفر به صد کيلومتر در ساعت برسد. گيربکس پنج سرعته اوو نيز در عملکرد و قدرت اين خودرو بسيار نقش مثبتي داشت.جالب است بدانید که این موتور به کمک کمپانی انگلیسی کاثورث توسعه یافته است اما مرسدس بنز چندان دل خوشی از مطرح شدن این موضوع در رسانه ها ندارد و از همین رو تقریبا اثری از نام کاثورث بر روی موتور این خودرو دیده نمی شود ولی به هرحال اسناد و منابع موثقی وجود دارند که ارتباط این موتور را با کمپانی کاثورت روشن می کنند. اين خودروي ويژه، صد و چهل و ششمين 190 اي اوولوشن 2 است که توليد شد. اين حقيقت از روي شماره‌ ساختي که روي سر دنده وجود دارد قابل اثبات است. اين خودرو هيچ‌وقت براي بازار آمريکا توليد نشد و فروشنده اين اوو 2 تا بيستمين جشن تولد اين خودرو صبر کرد تا بتواند با حقه‌هاي خود آن را وارد آمريکا کند.
اين مرسدس بسيار سالم و تميز است و فقط 80 هزار مايل کارکرد دارد. سانروف برقي و روکش هايي از چرم مرغوب هم به آن اضافه شده‌اند. سدان‌هاي 190 اي استاندارد با چند هزار دلار به صورت آنلاين قابل خريداري هستند. اما ناياب بودن اين مدل باعث شده تا به قيمت 700 هزار دلار برسد،البته مشابه همین خودرو در اروپا به دلیل تعداد بیشتر، قیمت بسیار پایین تری دارد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا