تولید چانگان در سایپا کاشان

شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ | 10 نظر

تولید چانگان در سایپا کاشان

 مدیرعامل شرکت سایپا کاشان از همکاری این شرکت با شرکای خارجی خبر داد و گفت: شرکت سایپا توافقنامه‌ای را با شرکت خودروسازی چانگان برای تولید محصولات جدید در کاشان امضا کرده است که تجهیزات آن در سال‌جاری نصب شده و احتمالا در سال 1395 به مرحله تولید می‌رسد. محمدرضا شیخ‌عطار در بازدید خبرنگاران از شرکت سایپا کاشان با بیان اینکه میزان ظرفیت تولیدی مجموعه سایپا کاشان حدود 40 درصد تولیدات گروه سایپا را بر عهده دارد، افزود: این شرکت قابلیت تولید 200 هزار دستگاه انواع خودروهای سواری در سال را داراست. وی از آغاز تولید آزمایشی خودروی «ساینا» به‌عنوان محصول انحصاری سایپا کاشان تا پایان سال‌جاری خبر داد. مدیرعامل شرکت سایپا کاشان با انتقاد از جو ایجاد شده درخصوص خودروی پراید و مقایسه‌های غیرکارشناسی این خودرو گفت: موضوعات مطرح شده در کشور درباره کیفیت پراید بر فروش صادراتی این خودرو در بازار عراق تاثیر گذاشته است که این موضوع ظلم مضاعفی است که برخی بر تولیدات خودروی سایپا وارد می‌کنند. محمدرضا شیخ عطار افزود: میزان صادرات این خودرو از شرکت سایپا کاشان به‌تنهایی حدود 5462دستگاه بوده است.

دنیای اقتصاد

سایپا CS35

 


10 دیدگاه

  1. حسام | خرداد 30, 1394 | لینک نظر

    ظلم مضاعف! من خودم پراید دارم و روزی نیست که از یه جاش صدایی درنیاد. حالا بقیه ایراداتش تا کیلومتر 20000 : نشتی پی در پی از واشر قالپاق و دو مرتبه تعویض آن, گاز خوردن اتوماتیک! به علت خرابی انژکتور, تعویض انباره وسطی اگزوز, رد شدن دست از در صندوق, آب گرفتگی داخل ماشین پس از کارواش به علت مونتاژ ضعیف و عدم رعایت تلرانس در زمان ساخت قالب ها, تعویض رینگ ها چون به هیچ وجه بالانس نمیشدند, خرابی قفل کاپوت از اول جوری که باید باهاش کشتی بگیری تا باز بشه, فرو ریختن طاقچه عقب به محض باز کردن در صندوق به علت ضعیف بودن پلاستیک به کار رفته و شکستن لولاها, صدای خر خر شیشه های جلو در زمان بالا بردن و جفتگیری درها, جا رفتن به زور دنده عقب جوری که گاهی وسط دور زدن تو ترافیک گیرت میندازه, صدای خر خر چرخ ها در پیچ ها به دلیل کیفیت پایین ABS به گفته نمایندگی, وقتی تحویل دادن رادیو ضبط صوت هم که نداشت با 80000 تومن ماسمالیش کردن. حالا خودتون قضاوت کنید این ظلم مضاعف به منه یا به سایپا؟!

    • در پاسخ به: حسام

      یه پسر | خرداد 30, 1394 | لینک نظر

      واقعا موافقم
      این روزا اگه دزد مالت رو هم کتک بزنی ازت دیه می گیره
      مسلما سایپا هم حق داره شاکی باشه

      جالبه مردم عراق بخاطر گله و شکایت های مردم ایران خرید پراید رو کاهش دادن ؛ والا اگه ناله های مردم ایران و واقعیت های که گاها توی وب سایت های مردمی منتشر میشه کارساز بود که روز به روز فروش محصولات سایپا الخصوص پراید تو ایران بیشتر نمی شد

      واقعین اینه که سرانه درآمد تو عراق با اون اوضاع داغونش از ایران بهتره ، خوب وقتی عراقی ها می تونن با پول کم ام وی ام 530 یا همون چری ای 5 رو بخرن احمقا صرفه جویی کنن و پراید بخرن ؟!!!

  2. sunmartin | خرداد 30, 1394 | لینک نظر

    درسته این خودرو بیش از 60 ارزش خرید نداره edo اما مشخص شد سایه بان ه فی جز ترویج چینی ها نداره تمام ارکان سایپا در جینی های گره خورده واقعا متاسفم برای مملکتی که به این روز افتاد البته مردم هم از خودروهای نیم قرن پیش به ستوه اومدن اما چرا چانگان چرا ارزانترین عضو هیوندای و یا سوبارو و نیسان مونتاژ نکردید بازهم یه چینی که تقریبا از سایر چینی ها کیفیت بهتری داره

  3. امیر | خرداد 30, 1394 | لینک نظر

    اگه مونتاژ بشه با قیمت 60 تومان واقعا ارزندست. با قیمت الانش (85) اصلا ارزش خرید نداره.

  4. alireza_r | خرداد 30, 1394 | لینک نظر

    به نظرم خیلی خوبه که این ماشینا مونتاژ بشن. ماشینای چانگان نسبت به بقیه چینی ها واقعا طراحی و کیفیت بهتری دارند. اما قیمتشون خیلی گرون بود که باعث میشد فروش خوبی نداشته باشن. اما اگه مونتاژ بشن قیمتشونم پایینتر میاد و این به سود مصرف کنندس.

  5. مانگ | خرداد 30, 1394 | لینک نظر

    فعلن که سایپا هرجفت این ماشنها رو نابود کرد با این همه معطل کردن خریدارنش با این نحوه تحویل مزخرفش و عدم پیگیریش برای پلا ک کردن این خودرو ها مردم از مرداد ماه پارسال پول دادن برای پیش خرید بهار امسال ماشینها رو بدون پلاک تحویل مشتر ی میدن حالا بدو برا پلاک گرفتن !!!سود تاخیر شون هم که اصلن معلوم نیست چطوری حساب میکنن وهر وقت عشقشون کشید بهت بدن واقعا یک مشت ادم بیشعور وعقده ای جمع شدن توسایپا کیف میکنن با پول ملت . بعد از مدتها سر کله چند تا خودرو نسبتا با کیفیت از چین تو مملکت ما پیدا شد اما حیف که دوباره افتاد دست مافیای بازار خودروی ایران یعنی برادران دزد و بی وجدان سایپا فقط خدمت عزیزان دزد سایپا یک جمله تقدیمتون میکنم وتمام: تف به شرف ووجدانتون اگه داشته باشین!!!!

    • در پاسخ به: مانگ

      امير | خرداد 30, 1394 | لینک نظر

      مانگ عزيز ، من اسم شما را در بين كاربران سايت چانگان ايران ديدم.
      منم مثل شما ميدونم كه سايپا فكر ميكرده ميتونه با گواهي سال 85 ماشينها را گواهي بگيره و پلاك كنه. ولي حواسش نبوده 4 تا ماشين فرسوده الان حداقل 16 ميليون قيمتش ميشه نه 6 تومان. براي همين پلاك شدن كند شد. چون 10 ميليون بيشتر از محاسباتشان بايد ميپرداختند و ديگه هم نميتونستند از مردم پول بگيرند.
      ولي خب الان خيلي ها پلاك شدند و اينو خود شما هم ميدونيد.
      مطلب در مورد آينده چانگان هست كه با توليد در سايپاي كاشان عملا اين برند خيلي تقويت ميشه و فراگيرتر از قبل.
      همانطور كه خودتان هم گفتيد كيفيت اين ماشين واقعا ارزش هزينه كردن را داره.
      با نظر حامد به عنوان كسي كه دارم از اين خودرو استفاده ميكنم موافقم.
      بسياري از اشتباهات سايپا در مورد چانگان با اين حركت سنجيده قابل جبران ميشه.
      البته منم مثل شما خيلي سخت پلاك گرفتم. ولي الان كه سوار ميشم ، با خودم ميگم كه ارزش صبركردن را داشته.

      • در پاسخ به: امير

        آرش | خرداد 31, 1394 | لینک نظر

        آقای امیر وقتی سایپا قصد مونتاژ این ماشینو داشته و قطعا قیمتش خیلی پائین میاد چرا همین 2تا3هزار دستگاهی که وارداتی بوده و مسلما چانگان برای اینکه از توان سایپا سود ببره (شبکه خدمات پس از فروش گسترده که در فروش بسیار تاثیر گذار هست)و همچنین یکباره 3هزار دستگاه فروخته قیمتشون از قیمت تکی که در چین فروش میره بسیار پائینتر حساب کرده چرا قیمت همینها را هم برای متضرر نشدن خریداران اولیه همون 60 تومان و یا حداکثر 70 تومان قیمت گذاری نکرده.احتمالا همون بلائی که سر خریداران اولیه لیفان ایکس60 اومد سر شما هم بیاد .ایکس60 تا 78میلیون فروخته شد بعد خود کارخونه آورد تا 60 میلیون یعنی 18میلیون یکضرب ضرر و در حرکت دو ضرب که افت قیمت بازار هم 7 تا 8 میلیون بود نزدیک به 26میلیون ضرر خریداران اولیه ایکس60.انصاف نیست با کسانی که ریسک میکنند و خریدار اولیه هستند اینجوری بازی بشه.بعدش تکلیف خریداران برلیانس وی5 چی میشه اگر اونم خط مونتاژش رو راه بندازه که کار عاقلانه ای نیست و اگر نندازه که خریدارانش بیچاره میشن.واقعا مشتری مداری حرف اولو میزنه در سایپا.

        • در پاسخ به: آرش

          ُSepehr | خرداد 31, 1394 | لینک نظر

          کاملا درست می فرمایید، البته در مورد X60 بخشی از ماجرای افت قیمت به این دلیل بود که سری های اولیه با ارز آزاد وارد شده بودند اما پکیج های بعدی با ارز مبادلاتی …

  6. حامد | خرداد 30, 1394 | لینک نظر

    خیلی خوب میشه مثل سراتو همه چیش زیاد میشه از لحاظ قطعات