طرح های ایران خودرو ایتالیایی می شود

شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ | 5 نظر

طرح های ایران خودرو ایتالیایی می شود

نخستین شرکت ایرانی – ایتالیایی طراحی خودرو ایجاد شد. این رویداد در نوع خود بی سابقه است و سبب تحول صنعت خودروسازی کشور خواهد شد.

به گزارش ايكوپرس گروه صنعتي ايران خودرو در راستاي توسعه محصولات جديد و تکمیل زنجیره ارزش صنعت خودرو و با توجه به ضعف در حوزه طراحی و فرآیندهای وابسته با دو شركت «تيسر» از ايران و «بي.دي.آي» از ايتاليا براي طراحي خودرو در ایران توافق نامه اي سه جانبه امضا كرد.

تشكيل اين شركت براساس برنامه هاي راهبردي گروه صنعتي ايران خودرو برای تحقق سند اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 و با هدف تكميل حلقه طراحي خودرو در كشور، صورت گرفته است.

كارشناسان و فعالان خودروسازي،  همواره توان طراحي محصول را يكي از حلقه هاي مفقوده صنعت خودرو در ايران عنوان کرده اند.

شركت مشترك طراحي خودرو اين فرصت را ايجاد مي كند تا طراحان، صنعتگران و دانشگاهیان کشورمان در همكاري نزديك با نخبگان طراحي دنيا، نه تنها به صورت عملی آموزش هاي لازم را فرا بگيرند، بلكه نقش مهمي در طراحي خودروهاي جديد و به روز دنيا در داخل کشور داشته باشند.

طراحي خودرو و اجزای آن ، كليه فعاليت هاي مهندسي «B.I.W »، یک پارچه سازي طراحي «C.A.E »، نمونه سازي، پشتيباني طراحي و مهندسي ساخت و توليد قطعات و مجموعه ها، مديريت آزمون ها و صحه گذاري كامل خودرو را در بر می گیرد.

لازم به ذكر است  تاكنون شركت هاي ايراني در زمينه طراحي خودرو نقش بسيار كم‌رنگي داشته اند و اين بخش از فرآيند خودروسازي در كشورهاي ديگر انجام مي شده است.

اين اقدام منحصر به فرد كه براي نخستين بار در كشورمان با پی گیری و مدیریت گروه صنعتي ایران خودرو در بخش خصوصی صورت مي گيرد، مي تواند ضمن پوشش خلاء طراحي صنعتی و طراحی محصول،  در صنعت خودرو به عنوان گامي بنيادين در فعال سازي واحدهاي طراحي و مهندسي كشور زمينه ساز نهادينه شدن دانش طراحي در كشورمان شود.


5 دیدگاه

  1. احسان | فروردین 31, 1395 | لینک نظر

    البته در سایت شرکت تیسر گفته که ایتال دیزاین به فولکس آلمان فروخته شده و با نام BDI فعالیت می کند. اما اگر این طور هم باشد سابقه طراحی یه خودرو برای آتوواز روسیه دارد که چندان هم قشنگ نیست… معلوم نیست مدیرای اخراجی ایتال دیزاین هستند!!!

  2. احسان | فروردین 31, 1395 | لینک نظر

    والا من هر چی سرچ کردم یه همچین طراحی اصلا در ایتالیا وجود نداره. به نظرم این یه کلکی هست برای دزدی و بخور بخور بیشتر!
    طراح های خودرو در ایتالیا پینین فارینا، ایتال دیزاین، Coach builders و Grupo Bertone هستند. اصلا بی دی آی وجود خارجی نداره!

  3. علیرضا | تیر 21, 1394 | لینک نظر

    نه داداش معلوم نیست تو این قرارداد قراره چقدراختلاس بشه وگرنه بهترین طراحها و…توی مملکته شما میدونی چجوریه که ما موشک میسازیم انرژی اتمی خودمون داریم اونوقت این لگنای 30سال پیشو نمیتونیم داخلی سازی کنیم چون باید به مشت تاجر کله گنده پولای این مملکتو غارت کنن

  4. sunmartin | تیر 20, 1394 | لینک نظر

    سرانجام ..راهی که چینی رفتند شرکت ایران خودور پیدا کرد کاری که باید سالها انجام میشد مگر شرکت های چینی شعبده بازی میکنند؟ شرکت دانک فنگ که بخشی از سهام پژو در اختیار دارد با دادن هزینه طراحی به یک شرکت معتبر ایتالیایی و استفاده از موتور tu5 بهینه شده (آخرین ورژن فرانسه در همین کد انجین) خودوری دانگ فنگ را تولید کرد چری تیگو 5 و A15 و سایر خودورهای چینی هم به همین شکل اگر ایرانخودور بجای تولید و مونتاژ محصولات expire شده و قدیمی این شراکت 3 جانبه را پیش ازاین انجام میداد بهتر بود بهر حال خبر خوبی بود و نشاندهنده تغییر رویه و سیاست های کلی بزرکترین خودورساز خاورمیانه است گرچه سالها عقب افتادیم اما باید از جایی و نقطه ای شروع کرد.

    • در پاسخ به: sunmartin

      کوروش | تیر 21, 1394 | لینک نظر

      ما خودمون بهترین طراحان جهان را داریم نیازی به طراحی های ایتالیایی ها نداریم. اما متاسفانه به دلیل بها ندادن و توجه نکردن به طراحان توانمند ایرانی ان ها برای رشد کشور های خارجی را انتخاب کردند و حال ما باید برای طراحی خودروی جدید دست به دامان خارجی ها شویم……………………ازماست که بر ماست