زمزه های بازگشت سوپرا

یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

زمزه های بازگشت سوپرا

کمپاني هاي BMW و Toyota با همکاري يکديگر در حال طراحي و توليد خودروهاي اسپرت متفاوتي هستند که نسخه تويوتاي اين خودرو جانشين مدل قديمي Supra و نسخه BMW نيز جايگزين مدل قديمي Z۴ خواهد شد.

هر دو نسخه از شاسي کاملا جديدي برخوردار خواهند بود که از جنس آلومينيوم و الياف کربن است اما قالب مبتني بر فريم اين شاسي به شکلي طراحي شده که دو کمپاني تويوتا و BMW بتوانند شاسي هاي متفاوت خود را بر مدل نهايي خودرو نصب کرده و شبيه يکديگر نباشند.

به گزارش مهر طراحي بيروني اين خودرو به شکلي کاملا متفاوت از ديگر محصولات اين دو کمپاني خودروسازي است. طرح اوليه اي از اين مدل در مجله ژاپني HolidayAuto به چاپ رسيده که نگاه هاي بسياري را به سوي خود جلب کرده است. يکي از کارشناسان ساخت اين خودرو در مصاحبه اي با مجله استراليايي Motoring گفت: «طراحي بيروني خودروي تويوتا در سه ماهه آخر سال گذشته نهايي شد اما مخاطبان از تماشاي ظاهر اين خودرو شگفت زده خواهند شد.»

BMW Z4 2017

طول، عرض و ارتفاع هر دو خودرو به ترتيب ۴.۴ ، ۱.۸ و ۱.۳ متر است که ابعادي شبيه به پورشه ۹۱۱ خواهد بود. محصول جديد ساخت BMW دو موتور خواهد داشت که موتور ديزلي آن در کمپاني BMW و در آلمان ساخته خواهد شد اما موتور هيبريدي آن در کمپاني تويوتا و ژاپن ساخته خواهد شد.

هر دو مدل خودرو از موتور چهار سيلندري ۲ ليتري توربوشارژ با توان ۲۴۱ اسب بخار برخوردار خواهند بود. اين مشخصات در حالي است که مدل هاي متوسط به موتور شش سيلندري خطي ۳ ليتري توربوشارژ با توان ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۴۹ ژول مجهز شده اند.

تویوتا سوپرا جدید-1

اما نسخه ساخت تويوتا با موتور شش سيلندري عرضه خواهد شد زيرا اين خودروساز ژاپني نمي خواهد که مدل جديد سوپرا شبيه به نسل بعدي خودروهاي Scion FR-S باشد. انتشار اطلاعات محصولات جديد اين دو کمپاني در شرايطي است که خودروساز آلماني به افشاي مشخصات بيشتري از Z۴ نپرداخته اما خودروساز ژاپني اعلام کرده که تا پايان سال جاري اين محصول به طرح نهايي توليد نزديک خواهد شد. هر دو مدل تا سال ۲۰۱۸ ميلادي عرضه خواهند شد. محصولات مشترک کمپاني هاي خودروسازي آلمان و ژاپن در نمايشگاه خودروي ديترويت يا خودروي ژنو معرفي خواهند شد.


بدون دیدگاه