BYD به ایران می آید؛تکنولوژیک ترین خودروساز چین

یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ | 27 نظر

BYD به ایران می آید؛تکنولوژیک ترین خودروساز چین

شاسی بلند BYD S6 در راه بازار

خودروسازی که فناوری، ایمنی و کیفیت را مبنای توسعه قرار داده است

بی‌وای‌دی (BYD) در صف پیشتازان صنعت خودروسازی جهان

 

شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی (BYD) یکی از 10 خودروساز برتر کشور چین است. این شرکت که در سال 2013 به انتخاب مجله معتبر فورچون (Fortune)، به عنوان تحسین شده‌ترین برند خودروی چین نیز شناخته شده، در زمینه‌های مختلفی چون طراحی و تولید خودروهای بنزینی و گازسوز، الکتریکی، هایبرید، اتوبوس‌های برقی و ماشین‌آلات صنعتی فعالیت می‌کند. خودروهایی از جمله SUV موفق BYD-S6 و سدان هایبرید و پیشتاز F3DM از تولیدات شاخص این خودروساز چینی هستند.

هسته اولیه شرکت بی‌وای‌دی در سال 1995 میلادی تأسیس شد و کار خود را با تولید انواع باتری‌های قابل‌شارژ آغاز کرد. این مجموعه که در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده این نوع باتری‌ها در جهان به شمار می‌رود، همکاری با برندهای تولیدکننده موبایل از جمله نوکیا، موتورولا، سونی‌اریکسون، سامسونگ و همچنین تولید‌کنندگان تلفن‌های بی‌سیم خانگی نظیر سونی و پاناسونیک را در کارنامه خود دارد.

BYD هیبریدی-1

گروه شرکت‌های بی‌وای‌دی در سال 2003 با خرید شرکت خودروسازی سیچوان، بخش خودروسازی خود را راه‌اندازی کرد و پس از تولید مدل‌های بنزینی موفقی چون F3، F3R، F6 وG3، به پشتوانه دانش گسترده، توانمندی و نوآوری شرکت‌های خواهر خوانده‌اش در صنایع الکترونیک، انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و باتری‌های قابل‌شارژ ، تولید خودروهای الکتریکی و هایبریدی را نیز در دستور کار خود قرار داد. پس از مدل بنزینی و به‌یادماندنی F3 که در سال 2003 جلوتر از رقبایی چون فولکس‌واگن جتا و تویوتا کرولا، پرفروش‌ترین سدان چین شد، بی‌وای‌دی توانست از خلأ موجود در بازار خودروهای الکتریکی در میان شرکت‌های اروپایی استفاده کرده و با تولید F3DM که مجهز به موتور بنزینی پشتیبان است، آن را به عنوان اولین خودروی الکتریکی جهان که به تولید انبوه رسیده، به بازار معرفی کند. طبق گزارش انجمن تولید‌کنندگان خودرو چین، در شش ماهه اول سال 2015، تعداد 72 هزار و 711 دستگاه خودروی الکتریکی در چین به فروش رسیده که بی‌وای‌دی با فروش 19 هزار و 789 دستگاه، بیشترین سهم را در فروش این خودروها به خود اختصاص داده است. پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی چین در نیمه نخست سال 2015 نیز، BYD Qin بوده که یک خودرو هایبرید است و 16 هزار و 477 دستگاه از آن در این بازه زمانی به فروش رفته است.

بی‌وای‌دی به استفاده از تکنولوژی‌های روز و ابزارهای الکترونیکی (Gadget) مختلف در خودرو‌های خود شهرت دارد. ابزارهای نوآورانه‌ای که سبب شد مجله بیزینس ویک (Bussines Week) در سال 2010، این شرکت را هشتمین خودروساز نوآور جهان و بالاتر از رقبای صاحب‌نامی چون BMW، فولکس واگن و فورد معرفی کند. در سال 2011 نیز، بی‌وای‌دی موفق شد به عنوان یکی از سودآورترین خودروسازان جهان از دیدگاه مجله فوربس (Forbes) شناخته شود.

این شرکت اخیرا طی یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت دایملر (Daimler AG) آلمان، کارخانه دنزا (Denza) را راه‌اندازی کرده است که به طور تخصصی خودروهای الکتریکی لوکس تولید می‌کند. اولین محصول دنزا نیز با همین نام و در قالب یک خودروی تمام الکتریکی  دسامبر 2014 روانه بازار شده است.

BYD HYBRID2

از میان محصولات مختلف این مجموعه، خودروی شاسی‌بلند BYD-S6 محصول متفاوتی است که افتخارات متعددی را برای بی‌وای‌دی به ارمغان آورده است. از جمله فروش 15 هزار دستگاه از این مدل ظرف مدت تنها هشت ماه در چین، باعث شد این مدل، رتبه نخست در سرعت و میزان رشد فروش در جدول‌ آمارهای رسمی بازار خودروی چین را در کلاس شاسی‌بلند (SUV)، به خود اختصاص دهد. این خودروی شاسی‌بلند شهری و میان‌سایز که در نخستین سال ورودش به بازار عنوان SUV سال چین را نیز به‌دست آورد، اولین خودروی شاسی‌بلند چینی است که توانسته در آزمایش‌های فنی و ایمنی مؤسسه C-NCAP پنج ستاره کامل را دریافت کند.

BYD HYBRID

بی‌وای‌دی محصولات خود را به کشورهای مختلفی اروپا و آمریکای جنوبی صادر می‌کند. اتوبوس‌های تمام‌الکتریکی K9 این شرکت در حال حاضر در برخی مسیرهای اتوبوس‌رانی شهر لندن و همچنین پارک ملی هلند، در حال جا‌به‌جایی مسافران هستند. همچنین در ماه اکتبر (مهرماه) سال جاری، اتوبوس‌های تمام‌الکتریک و دو طبقه این شرکت با همان سیاق سنتی شهر لندن، در خیابان‌های این شهر تردد خواهند کرد. این خودروساز که پیش از این در 5 کشور جهان خط تولید و در 15 کشور مراکز تجاری و خدماتی داشته، از سال 2013 با راه‌اندازی خط تولید اتوبوس و باتری‌های خود در آمریکا، در تدارک ورود به بازار خودروی امریکا و کانادا تا سال 2016 میلادی است و البته برای توسعه بازار خود در خاورمیانه  هم برنامه‌های حساب شده‌ای دارد .

BYD S6 کراس اوور جدید چینی در راه بازار

رؤیاهایت را بساز. این شعار BYD و به‌نوعی مخفف نام این شرکت است. این خودروسازی چینی در سال 2003 بنا نهاده شده و خیزشی ناگهانی و طوفانی داشته است. شرکتی که یک شراکت 50-50 نیز با دایملر دارد و بیشتر به‌واسطه خودروهای الکتریکی خود نظیر QIN معروف است. نخستین تولیدات انبوه BYD در سال 2008 روانه بازار شدند؛ اما جوان بودن و تازه‌نفس بودن این شرکت، هیچ وقت مانعی برای رؤیاهای بزرگ آن نبوده است؛ تا جایی که به تازگی این خودروساز، از برنامه‌های خوش‌بینانه خود برای تبدیل شدن به خودروساز شماره یک جهان نیز پرده برداشته است. تاکنون انرژی و هدف شرکت، معطوف به تبدیل شدن به خودروساز شماره یک چین بود ولی به گفته وانگ جیان جون، معاون مدیر کل BYD این شرکت تلاش دارد تا در گام نخست، با فروش سالانه بیش از 10 میلیون دستگاه خودرو، تا سال 2025 جایگاه تویوتا را در جهان تصاحب کند.

BYDایران S6 شاسی بلند

در این بررسی به سراغ کراس‌اوور محبوب BYD رفته‌ایم. خودرویی که در نگاه نخست ممکن است با لکسوس RX نسل پیشین، اشتباه گرفته شود. طرح اولیه BYD S6 برای نخستین بار در سال 2010 در نمایشگاه گوانگجو رونمایی شد. S6 به لطف اقبال عمومی بازار به خودروهای SUV، تناسبات و بزرگی مشهودش، طراحی و امکانات داخلی و استاندارد ایمنی بالا، توانست مبدل به خودروی محبوبی شود. این خودرو در بازار نیز به موفقیت‌های زیادی دست یافته و عنوان نخست میزان رشد فروش در بازار را نیز به نام خود کرد. به‌طوری که فروش آن در نخستین سال ورود به بازار به 15 هزار دستگاه رسید؛ و در همان سال نیز به عنوان SUV سال چین انتخاب شد.

BYD S6 در واقع نخستین خودروی SUV چینی است که مستقلاً در چین طراحی و تولید شده است. از طرفی هم، نخستین خودروی SUV چینی است که توانسته از تست تصادف خودروها در موسسه C-NCAP چین، پنج ستاره ایمنی دریافت کند. طبق معمول، طراحی این خودرو همانند بسیاری از هم‌وطنان آن به دور از هنجارشکنی و ریسک بوده و با الگوهای آشنایی مشابه لکسوس RX و کیا سورنتوی مدل‌های 2000 همراه گشته است. چراغ‌های جلو با لنزهای دوتایی و از نوع زنون و LED و با طراحی اسپرت بوده و یک جلوپنجره ساده با قابی کرومی را دربر گرفته‌اند. هرچند این طراحی کمی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد اما دلپذیر بوده و خسته‌کننده و یا از مد افتاده نیست.

BYDایران S6 شاسی بلند

قسمت انتهایی خودرو نیز با شیب تندی به یک شیشه زاویه‌دار و درب مستطیلی شکل عقب ختم می‌شود. در این قسمت طراحان از خطوط صاف و مستقیم استفاده کرده‌اند که با روحیه اسپرت ناشی از فرم سقف کوپه مانند در تضاد است و به طراحی خودروهای مینی‌ون بیشتر شباهت دارد. در عوض نمای کناری با گلگیرهای برجسته و خطوط روی درها و گلگیرها و فرم کشیده سقف، پویا و اسپرت به نظر می‌رسد.

در مجموع باید گفت که طراحی این خودرو احتمالاً در مسابقات طراحی برنده نخواهد شد اما به عنوان یک SUV، دوست‌داشتنی و قابل قبول است. ابعاد خودرو هم شامل 4810 میلی‌متر طول، 1855 میلی‌متر عرض، 1725 میلی‌متر ارتفاع و 2720 میلی‌متر فاصله بین دو محور است؛ بنابراین از نظر حجمی با خودرویی میان سایز مواجهیم. شعاع دایره گردش خودرو هم 5,9 متر می‌باشد. فاصله کف خودرو از زمین هم 19 سانتی‌متر است.

با ورود به داخل کابین با داستانی متفاوت روبرو می‌شویم. ابعاد داخلی آن به‌طور مشهودی بزرگ است. داشبورد هم از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و با انبوهی از لوازم دیجیتالی و دکمه‌ها و کلیدهای الکترونیکی تجهیز شده است. یک نمایشگر لمسی 7 اینچی در داشبورد مرکزی به‌عنوان نمایشگر سیستم ناوبری درنظر گرفته شده است. نمایشگرهای داشبورد راننده هم از نوع TFT و شامل یک سرعت‌سنج بزرگ در مرکز و دو نمایشگر در ابعاد کوچک‌تر در طرفین آن است. روی غربیلک فرمان نیز، دکمه‌های میان‌بر چندمنظوره قرار داده شده‌اند. سیستم تهویه سرنشین‌های جلو به صورت دو کاناله بوده و سیستم صوتی نیز تا 9 اسپیکر را پشتیبانی می‌کند.

فضای عمومی کابین برای پنج نفر سرنشین بزرگسال، کاملاً جادار و کافی است. پوشش داخلی از مواد نرم و به صورت سفارشی از چرم می‌باشد. کیفیت پلاستیک‌های به کار رفته در داشبورد و پنل درب‌ها نیز به اندازه کافی خوب هستند. هرچند دکمه‌های فراوان داشبورد، کمی گیج‌کننده هستند و تجربه لمسی آن‌ها نیز کمی متفاوت است اما در مجموع می‌توان فضای کابین را شیک، مدرن و آرامش‌بخش دانست.

برای افزایش ظرفیت بار می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را نیز تا کرد. در مجموع به نظر می‌رسد BYD همان‌گونه که در ظاهر استانداردهای لکسوس را الگو قرارداده، در باطن هم از این خودرو سرمشق خود گرفته است؛ هرچند در نهایت، قیاس این دو ماشین یک قیاس مع‌الفارق است.

تکنولوژی‌های مورد استفاده در این خودرو نیز از تنوع بالایی برخوردارند. سیستم کلید هوشمند و ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم ضد سرقت الکترونیکی، سیستم آلارم، جستجوی خودرو، ناوبری، DVD و تلویزیون دیجیتال، ارتباط بلوتوث، برف‌پاک‌کن اتوماتیک، سیستم و حسگرهای کمکی پارک و دوربین و نمایشگر تایر سمت راست جلو از جمله این فناوری‌ها هستند. سیستم کلید هوشمند که می‌توان به‌صورت یک ساعت مچی هم سفارش داده شود، این اجازه را می‌دهد که با آسانی با فشردن یک دستگیره، وارد خودرو شد و با فشردن یک دکمه نیز استارت زد. همچنین از تجهیزات ایمنی نظیر 6 کیسه هوا شامل ایربگ جلو، طرفین و پرده‌ای بعلاوه ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD بهره برده شده است.

BYDایران S6 شاسی بلند

تأمین انرژی پیشرانه BYD S6 بر عهده موتورهای متنوع 1.5 لیتر توربو، 2.0 لیتر و 2.4 لیتر ساخت بی‌وای‌دی است. موتور 1.5 لیتری از زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تزریق سوخت لایه‌ای، بلوک و سرسیلندر تمام آلومینیومی سود می‌برد. گزینه‌های انتقال نیروی این خودرو هم متنوع بوده و گیربکس‌های قابل عرضه آن 6 سرعته دستی، 4 سرعته اتوماتیک و 6 سرعته اتوماتیک کلاچ دوبل هستند در حالی که موتور 1.5 لیتری توربو و موتور 2.4 لیتری با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند. از سویی موتور 2.4 لیتری را می‌توان با یک گیربکس پیشرفته شش سرعته خودکار با کلاچ دوگانه نیز سفارش داد که به کروز کنترل هم مجهز است؛ گیربکسی که به تعبیری جدیدترین و مدرن‌ترین تکنولوژی گیربکس اتوماتیک در دنیا است و خودروسازان مطرحی چون پورشه نیز از همین سیستم استفاده می‌کنند.

در حالی که شتاب صفر تا صد این خودرو به طور دقیق مشخص نیست اما سرعت بیشینه آن 180 کیلومتر بر ساعت و برای مدل 2.4 لیتری هم 185 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. با موتور 2.4 لیتری با تکنولوژی MIVEC و البته وزن ناخالص 1.7 تنی این خودرو، مصرف سوخت 12.99 لیتر در هر 100 کیلومتر اندازه‌گیری شده است. از نکات بارز دیگری هم که در مورد این خودرو قابل اشاره هستند، یکی سیستم تعلیق عقب و جلوی مک‌فرسون با کمک‌های هیدرولیکی است و دیگری هم سیستم ترمز دیسکی و خنک شونده بوش آلمان است.

BYDایران S6 شاسی بلند

کراس‌اوور BYD S6 را می‌توان یک خودروی مناسب در این کلاس با قیمتی معقول و ویژگی‌های جذاب برشمرد. پیشرانه و انتقال نیروی BYD، تکنولوژی‌های بکار رفته و ایمنی 5 ستاره آن همراه با فضای داخلی زیبا، مواردی است که می‌توان روی آن‌ها حساب کرد.

قیمت BYD S6 در بازار چین از 90 هزار یوان معادل 14470 دلار آمریکا برای مدل 2.0 لیتری با گیربکس دستی شروع می‌شود و گران‌ترین مدل 2.4 لیتری آن حدود 137 هزار یوان معادل 22 هزار دلار قیمت دارد. گفته می‌شود این خودرو که می‌تواند توقع ما را از کیفت خودروهای چینی ارتقا دهد، ظرف ماه‌های آینده میهمان جاده‌های ایران خواهد بود.

BYDایران S6

از طرفی، برند BYD هنوز در بازارهای بین‌المللی شناخته شده نیست ولی ورود خودروهای این کمپانی به بازارهای آمریکای لاتین، اروپای شرقی در سال‌های اخیر و البته برنامه‌هایی که برای ورود به بازار آمریکا و کانادا طرح‌ریزی شده، دورنمای خوبی را تصویر می‌کند. BYD به لطف شرکت‌های خواهرخوانده‌اش و پشتوانه نوآوری در صنایع الکترونیک، در تولید خودروهای برقی و هیبریدی جایگاه ویژه‌ای در این صنعت دارد. ابعاد این موضوع وقتی مشخص‌تر می‌شود که بدانیم خودروی هیبریدی QIN که در نیم‌سال نخست 2015 پرفروش‌ترین خودروی این گروه بوده است، قرار است در سال 2016 و به‌عنوان اولین خودروی سواری ساخت چین، وارد بازار آمریکا شود.

BYD تانگ ؛ شاهکار تکنولوژی چینی

BYD تانگ ؛ شاهکار تکنولوژی چینی


27 دیدگاه

  1. مرتضی | دی 13, 1396 | لینک نظر

    7dydبخریم یا نه

  2. امین | مرداد 29, 1394 | لینک نظر

    با کمال تشکر بابت راهنمایی دوستان عزیز جناب آقایان کاوه و سان مارتین،ممنون از اینکه تجربیات و معلومات خودتون رو در اختیار امثال من گذاشتید بالاخره اگه خدا بخواد بعد از چند وقت دنبال ماشین گشتن فردا کارو یکسره میکنیم و همون ویتارا رو برمیدارم،

    • در پاسخ به: امین

      کاوه | مرداد 31, 1394 | لینک نظر

      مبارکتون باشه ,امیدوارم خوش رکاب باشه و چرخش همیشه به شادی بچرخه چه ویتارا و چه هر ماشین دیگری که دوست داشتید بخرید.از شما جناب سانمارتین عزیز هم بی نهایت سپاسگذارم که محبت کردید و متنهای ناقابل مرا وقت گذاشتید و خوندید همیشه سالم و سرافراز باشید.

  3. sunmartin | مرداد 29, 1394 | لینک نظر

    احسنت به دوستان عزیز که بدور از غرض ورزی نظر نیدن همونطور که مهندس کاوه گرامی گفتن (من تمام کامنت های ایشون بدقت و گاهی دوبار میخونم واقعا در مورد خودرو اشراف کامل دارن) امین جان خودم ریو دارم مدل 85 بی رنگ تا بحال فقط یکبار باطری و دوبار تسمه عوض کردم خودرو نرم پرشتاب و بی صداست
    در کنار ریو سال پیش جک جی 5 خریدم کاش کامنتم در موردش مطالعه میکردی انگار سوار درشکه شده بودم اتاق لرزش دلشت کوچکترین سنگ ریزه و ناهنواری بخودش حلب میکرد در مدتیکه در اتوبان خلیح فارس به طرف کرج در حرکت بودن مدام دنده سبک میشد خلاصه با 5 ملیون ضرر فروختم شاید بتور نکنی اما ریو کره ای بسیار ارزنده تر از جک صفر کیلومتر چینی بود اصلا سمت جک اس 5 نرو مشکل توربو مشکل زوره دنده 4 و دنده عقب
    مشکل لرزش در سراشیبی و…رنگ بسیار افتضاح پوست تخم مرغی (خودروی من در همون روز اول قلم گیری شده بود)

    اگه ویتارا دوستت سالم و سرحال هست و اصطلاحا خسته نیست واقعا ارزش خریدن داره و تا 100 هزار کیلومتر بر اش شبیه آب بندی هست
    در مورد مزدا و سراتو هم میتونی سراتو فول 2012 با پدال استیل شیفتر دنده گرمکن دو صندلی موتور پرقدرت 157 اسبی و مصرف پایین کی لس استارتر اینفرارد آینه تاشو برقی آینه وسط الکتروکرومیک سر دنده بک لایت دار آمپر ها سومر ویژن و .بخری مزدا 3 خودروی خوبیه اما هزینه ش وحشتناک بالاست

  4. امین | مرداد 28, 1394 | لینک نظر

    ۴سال هست که ورنا سوارم و بجز قطعات مصرفی فقط یکبار رفتم تعمیرگاه اونم بخاطر پمپ ترمز بود که نمایندگی کرمان خودرو تو مجدیه گفت ۲۸۰،۰۰۰تومان قیمت پمپش هست همون موقع زنگ زدم به دوستم چراغ برق برام قیمت گرفت ۷۳،۰۰۰ تومان.اعتراض که کردم گفت جنس ما اصلی هست دوباره زنگ زدم پرسیدم گفت بپرس مارکش چیه وقتی گفتم رفیقم گفت دروغ میگن اینم که برات قیمت گرفتم همونه این بهترین مارک بازار هست که قطعات ورنا و ریو رو تولید میکنه،من هم گفتم نمیخوام درست کنید،گفتن خیلی خطرناکه ماشین رو ببر ی گفتم عیبی نداره،۲ روز هم همونجوری باهاش با احتیاط رانندگی کردم بعد با 20 تومان اجرت تو تعمیرگاه متفرقه درست کردمش یعنی با اجرت ۹۳تومان،اینو گفتم تا بدونید تو نمایندگیها چطوری گوش میبرند.جناب سان مارتین ممنون از راهنماییتون ،چون قصد فروش ماشینم رو ندارم جالب نیست که یه ورنا یا همون اکسنت مدل پایین داشته باشم یه اکسنت مدل ۲۰۱۴ البته اونم زیر ۸۰ تومان تا حالا ندیدم.کمری تمیزم که حکم کیمیاست تو بازار و هرچی میبینی انگار ماشین داره ولو میشه رو زمین،سراتو هم چون سایپا میزنه برام جالب نیست میمونه مزدا3 که بدی نشنیدم ازش بجز اینکه اگر به خرج بیفته آدم رو بیچاره میکنه امروز یکی از دوستام ویتارای خودش رو پیشنهاد کرد مدل ۸۸ اتومات بیرنگ با ۷۶هزار کارکرد که مونیتور و صندلی ماساژور و رکاب بغل داره و ۷۲ میلیونم قیمت گذاشته،میخوام ببینم نظرتون راجب ویتارا چیه،ویتارا ۸۸اتومات یا جک S5 که امروز ۷۵،۵۰۰ تو دیوار قیمت گرفتم که البته میدونم مخالف برند چینی هستید هرچند چون خودم کارمند هستم و به سختی این پول رو پس انداز کردم خیلی قدرت ریسک ندارم طرف چینی برم اما بخاطر گارانتی 3 سالش و قیافش که خدایی قشنگه مردد موندم که اینو بگیرم یا ویتارا رو،تو این یکی دو روزه باید حتما بگیرم چون به بچه هام قول دادم هفته دیگه بریم مسافرت،حالا شما یا هر کدام از عزیزان بین این دو تا ماشین کدوم رو توصیه میکنید

    • در پاسخ به: امین

      کاوه | مرداد 29, 1394 | لینک نظر

      جناب امین شانس و یا بهتر بگم فرصت گاهی سراغ آدم میاد اینکه ویتارا متعلق به دوستتون هست و از وضعیت سلامتش مطمئنید یه شانس و یه فرصت طلائی برای شما هست که با 76میلیون یه ماشین 130میلیونی بخرید مطمئن باشید 80 هزار کیلومتر برای یک ماشین باکیفیت ژاپنی آببندی به حساب میاد .من خودم زانتیا با 120هزار کیلومتر کارکرد خریدم 5سال و 60هزار کیلومتر استفاده کردم هیچ اذیتی نکرد و از سواریش واقعا لذت بردم.اس5 ابدا قابل مقایسه با ویتارا نیست همون سیستم 4چرخ متحرک ویتارا کل ماشینی مثل اس5 را میارزه.اگر با دیدگاههای قبلی من آشنائی داشته باشید متوجه میشید علیرغم اینکه هیچ میانه ای با ماشین چینی ندارم ولی اگر زمانی ماشین چینی به نفع کسی باشه محاله بهش بگم نخر .

  5. sunmartin | مرداد 28, 1394 | لینک نظر

    در رنج قیمت 75 خودروهای مزدا 3 نیو مدل 90 سراتو 2000 سایپایی 1394 با کارکرد 1000 کیلومتر اکسنت مدل 2014 و تویوتا کمری 2008 وجود دارند

  6. امین | مرداد 28, 1394 | لینک نظر

    شما مهندس شیمی هستید فهمیدید بازیافتیه؟یا فقط با یه مشاهده ساده به این مسئله واقف شدید.میشه خواهش کنکم تجربیات و اطلاعات خودتون رو در مورد مواد بازیافتی و غیر بازیافتی در اختیار ما هم قرار بدید.مثلا میگن وسایل پلاستیکی مشکی رنگ بیشتر بازیافتی هستند مثل کیسه زباله های مشکی رنگ احتمالا ماشینهای چینی از این کیسه زباله ها درست شدند .یک سوال دیگه هم داشتم من 75 میلیون پول دارم که یک ماهه میخوام ماشین بگیرم اما هنوز نتونستم انتخابی داشته باشم و فعلا سوار ورنا85 که دارم هستم.با این پول ماشین کره ای یا ژاپنی یا اروپایی صفر یا کم کارکرد سالم که نمیشه خرید مگر برم مدل پایین بگیرم که بدون شک هزینه هاش تازه شروع شده و تمیزش کمه.به سایپا و ایرانخودرو فکرم نمیکنم چون قبلا از هر دوشرکت نقره داغ شدم و خود اونها هم همچیشون چینیه.چند روزه که دارم به جک اس 5 فکر میکنم اما هنوز نتونستم ریسک کنم البته فکر کنم حالا که قیمتش تو بازار بهتر شده دل و به دریا بزنم و بخرمش.حالا شما میگی چینی بد.ما هم میگیم باشه بد.اما قدرت انتخابی هست؟؟؟!!!!!!!!!!

  7. sunmartin | مرداد 28, 1394 | لینک نظر

    گزارش عصر خودرو حتما بخونید
    کسانیکه به چینی های بند زده دل خوش کردند… خودروهای پینی با درصد بالایی از مواد پلاستیکی (که بازیافتیه بنظر من)
    دوره چینی ها بسر اومده نه اینکه تولید نشن،تولید میشن اما با تیراژ پایین مدیر خطوط تولید چری گفته بازار جری در ایران 50 درصد افت کرده مدیر جک هم از پایین اومدن شدید فروشش در ایران گفته خرید چینی خب یک ریسک بود چینی هایی که بارها عرض کردم نه کیفیت سواری دارند و نه آپشن هاشون دوام و کیفیت و کاربرد داره اتفاقا در مقاله امروز به بی کیفیتی آپشن ها بازار بد استوک قطعات نایاب و نبود تعمیرگاه اشاره شده بهر حال چینی هایی مانند چری و لیفان و جک که ادعا میکردند برتر از جیلی و چانگان و بی وای دی و سایر اسامی عجیب و غریب هستن در عمل اثبات کردند که سر و ته یه کرباسن و در انتها همایون صحبت جالبی کرد که گفت حداقا اون اشخاصی که کره ای یا ژاپنی خریدند در این مدت حداقلش اینه کره ای و ژاپنی سوار شدن و کیفیت احساس کردن ولی شخصی که هم چینی خرید و الان فروشنده هست چی ؟

    • در پاسخ به: sunmartin

      محمد جواد | مرداد 28, 1394 | لینک نظر

      مطمئنا دوران خودروی چینی بی کیفیت یا کم کیفیت با خدمات افتضاح سر اومده و به همین دلیل چری فروشش پایین اومده ولی تازه بازار داره برای فاو و چانگان رو نشون میده اگر سایپا قیمتهاشون رو درست بزاره. بی وای دی هم یکی از با کیفیت ترین خودروسازهای چین هست که با سرچ توی اینترنت اینو میشه فهمید. ضمنا شراکت بی وای دی با مرسدس بنز هم خودش گویای خیلی از مسائل هست. بنظر من اگر شریک ایرانی بی وای دی در انتخاب مدل خودرو و کیفیت مونتاز در ایران و کیفیت خدمات وسواس بخرج بده حتما بازار خوبی رو میگیره

  8. آريا | مرداد 27, 1394 | لینک نظر

    مدل 2.4 ليتري كه تنها گزينه مناسب بدليل وزن بالاي اين خودرو هست 22000 هزار دلار يعني وقتي وارد ميشه قيمتش كمتر از 140 ميليون تومان نخواهد بود و در اين حدود قيمتي خودروهاي مقبولي مثل نيو اكتيون ، توسان و اسپورتيج قابل خريداري هستند. پس شكست اين محصول از همين الان قابل پيش بينيه. البته موفقيت برندهاي چيني بستگي به اين داره كه توسط كدوم شركت داخلي عرضه شوند . ممكنه بلايي كه سر هاوال اچ6 اومد سر اينم بياد. در حال حاضر مقرون به صرفه ترين كراس آورها جك اس5 و تيگو5 هستند.

  9. sunmartin | مرداد 27, 1394 | لینک نظر

    بهنام اقا دارید میبینید بعد از اونهمه بوغ و کرنا تنها خبر درست همین ورود byd هست میدونم عده ای چشم امید دارن که خارجی های با کیفیت بیان اما بعد از خبر ورود فولکس تویوتا و نیسان و بنز کیا هیوندای و اشکودا و رنو این خبر میتونه درست باشه میدونید چرا ؟تنها از چینی ها سود بیشتری عایدشون میشه به دلایل واضح وه مطلع هستید پس بجای دردسر واردات و عقد معاهده با چینی ها وارد مذاکره میشن و اعلام میکنن مثلا بله تا بحال جک بد بوده و این byd بهتره ..یا بله چری با هدف قرار دادن بازار آمریکا و آلمان قراره بنز و بی ام دبلیو به چالش بکشه این صحبت ها همه تبلیغاتی هست چینی ها از ام جی و لیفان ب اید و واید جک و جیلی چانگان و چری و مری همگی چینی و دارای کیفیت و دوام پایین هستن چرا میخوایم دل خوشی به خودمون بدیم؟

  10. sunmartin | مرداد 25, 1394 | لینک نظر

    مملکت چینی شده واقعا روی مسئولین سیاه با این چینیزاسیون همونطور که پیشتر در سایر کامنت هام کفتم بی وای دی BYD هم بالاخره به خیل لشکر تموچین پیوست تا بار دیگر با محک آزمون و خطا با هزینه این ملت غیور بتواند برای خودروهای خود مشتری دست و پا کند اما من موش آزمایشگاهی این سیل تسلسل نمیشوم هموطن عزیز شما هم با نخریدن کالای چینی میتوانید از فربه نشدن این شرکت های نوباوه که ایران را محل تاخت و تاز خود قرار دادند جلوگیری کنید باشد که با همبستگی بتوانیم خودرویی که لیاقتش را داریم صاحب شویم نه مشتی خودروی چینی با اسامی گوناگون

    • در پاسخ به: sunmartin

      بهنام | مرداد 26, 1394 | لینک نظر

      جناب سان مارتین بی وای دی برای بازار امریکا دندون تیز کرده، کدوم چینیزاسیون؟ در مقابل ماشینهای بی کیفیت داخلی و گرونقیمت کره ای مگه ما غیر از چینی چاره دیگه ای هم داریم؟ ماشینای اروپایی هم اگر مجوز ورود بگیرن ، انقدر گرون در میان که از توانایی خرید امثال ما خارج میشه، پس لطفا اجازه بدین چینیا بیان. تا الان که ضرر نکردیم.

    • در پاسخ به: sunmartin

      بهنام | مرداد 26, 1394 | لینک نظر

      جناب سان مارتین بی وای دی برای بازار امریکا دندون تیز کرده، کدوم چینیزاسیون؟ در مقابل ماشینهای بی کیفیت داخلی و گرونقیمت کره ای مگه ما غیر از چینی چاره دیگه

  11. حسین | مرداد 25, 1394 | لینک نظر

    مصرف مدل ۲.۴ لیتری زیاده ، ۲لیتری اش چقدر مصرف می‌کنه؟

  12. مهدی | مرداد 25, 1394 | لینک نظر

    ورود خودروهای چینی به ایران باعث شد که توقع مردم از خودروسازان وطنی به جای خوبی که امروز هست برسه و دیگه زیر بار لگنهای قدیمی این دو شرکت لااقل با این کیفیت و قیمت نروند و کار به تحریم برسه.. ده سال خودروسازی در چین به جایی رسید که خیلی ها اذعان دارند که صنعت خودرو در کره هم به زودی از این وضع ضرر خواهد کرد.

  13. عصیان | مرداد 25, 1394 | لینک نظر

    وزن 1.7 تن و مصرف 12.99 زیاد جالب به نظر نمیاد البته

  14. مانگ | مرداد 25, 1394 | لینک نظر

    باورود چینی های با کیفیت وبه روز به بازار ایران که کم کم شروع شده بازار خودرو های کره ای با این قیمت های مسخره تو ایران بشدت به خطر افتاده ملت تازه دارن میفهمن ***** چه پدر ی از خریدارن کیا و هیوندای در اوردن اندکی صبر ضرر نزدیک است! بله **** نزدیک است!

    • در پاسخ به: مانگ

      همایون | مرداد 28, 1394 | لینک نظر

      آقای مانگ فکر میکنی پدر خریداران ماشینهای چینی در نیومده چرا دراومده بدتر از خریداران ماشینهای کره ای .اگر خریداران کره ای پول اضافه دادن حداقل سوار ماشین کره ای شدن ولی خریداران ماشین چینی که همون در نمایندگی صفر کیلومتر 10درصد افت قیمت میکرد.الانم فکر نکن چین ماشینی میسازه مثل آزرا با نصف قیمت آزرا نخیر از این خبرا نیست اگر تمام کیفیتش و وضعیتش مثل آزرا باشه خدا کنه از آزرا گرونتر نفروشه چون به هر حال تکنولوژی چین پائینتر از کره هست و این تکنولوژیه که قیمت تمام شده را پائین میاره نه مواد بنجل.ضمنا اولین کارخانه ای که اعتراف کرد گرانفروشی وحشتناکی کرده جیلی بود که چینی هست و 26میلیون قیمت شاسی بلندشو پائین کشید.

      • در پاسخ به: همایون

        رامتین | شهریور 1, 1394 | لینک نظر

        همایون جان خندم میگیره تکنولوژی کره را بالاتر از چین میدونی. حال شاید فعلا بالاتر باشه ولی در آینده بسیار نزدیک اصلا کره به گرد چین هم نمیرسه. در این موضوع اصلا شک نکن چین تا 10-12 سال دیگه برترین (توجه کنید گفتم برترین نه بزرگترین) خودروساز دنیا خواهد شد. چین در کمتر از 1 ساعت میتونه کره را با خاک یکسان کنه، همانننطور که بدونید تا 20 سال دیگه ابرقدرت نظامی دنیا دیگر آمریکا نخواهد بودو چین میشه.

        • در پاسخ به: رامتین

          همایون | شهریور 3, 1394 | لینک نظر

          الان آقا رامتین من به شما بابت پیشرفتهای چینیها باید تبریک بگم ,چکار باید بکنم؟
          بهر حال به شما و همه چینیها تبریک میگم امیدوارم ایران ما هم روزی یه کمی پیشرفت بکنه.

  15. حميد | مرداد 25, 1394 | لینک نظر

    حالا كه چيني مي خواد بياد لااقل درست حسابي باشه
    اينجوري كه گفتيد ظاهرا اين برند حرفهاي زيادي براي گفتن داره

    • در پاسخ به: حميد

      مهال | مرداد 25, 1394 | لینک نظر

      این برند برنامه بلند مدت برا کسب رتبه 1 جهانی داره کارش درسته !

      • در پاسخ به: مهال

        محمد حسین | آذر 23, 1394 | لینک نظر

        این ماشین کجاش خوبه الکی که قیمتش پایین نیست بعضی از آپشنهای کاربردی مثل ESP و HSA رو نداره

    • در پاسخ به: حميد

      علیرضا | شهریور 3, 1394 | لینک نظر

      قابل توجه اون ساده لوح هایی که فکر میکردن با توافق بنز و فولکس و پژو با مدل های روز به بازار میان باقیمت پایین خرید خودرو همچنان تحریم